Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:59
Beste tweakers,

Al een drie jaar heb ik een Marantz Nr1403 staan. Een Slimline receiver met een redelijke performance in mijn ogen. De slimline omdat ik simpelweg niet meer ruimte heb. Deze Marantz stuurt een set Canton 70 movie set aan. Een vijftal satelliet speakers met 1 subwoofer. Over de subwoofer ben ik tevreden alleen de satelliet speakers laten nog wel eens wat achterwege. Vandaar dat ik op zoek ben naar een tweetal speakers om het geluid aan de voorkant te verbeteren. Daarom zoek ik jullie advies op :-)

Ik zoek een?
Een tweetal nieuwe of gebruikte speakers die de twee satelliet speakers van Canton gaan vervangen..

Wat is je budget?
Ik ben geen ongelofelijke audiofile maar hou wel van een beetje volle sound. Budget ligt tussen de 150 en 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Zoals gezegd heb ik een Marantz Nr1403 die in mijn ogen nog prima voldoet. Ik game veel en wil daar ook een vollere sound bij, ook luister ik veel muziek via de xbox one en daar zouden de nieuwe speakers ook goed bij gaan helpen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
De Wharfedale 220 krijgen een goede review op whathifi.com, alleen is het mij niet geheel duidelijk of hier nu ook al een kleine subwoofer in zit en deze dus de grote in de weg gaat zitten en of ik deze op de grond kan neerzetten zonder stands. Ik kan namelijk ook geen speakers op stands kwijt. Nu raden heel veel review sites aan om ze op stands te zetten maar in hoeverre kan het kwaad als ik ze op het dressoir of de grond zet?

Daarnaast vind ik de Q Acoustics 3020 en de Mission LX-2. Ook wederom wordt hier aangeraden deze op stands te zetten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De meest belangrijke vraag is natuurlijk of de speakers echt op stands moeten staan. Anders moet ik op zoek naar alternatieven. Uiteraard is het de bedoeling dat ik nog langs de HiFi zaak ga en ga luisteren naar bepaalde speakers. Alles zal al ongeveer beter klinken dan wat ik thuis heb hangen maar ben nu nog in de oriënterende fase.

Ik hoop dat ik voor zover de meest belangrijke informatie heb kunnen geven over mijn wensen. Mocht er duidelijkheid zijn over de stands dan kan ik me meer gaan focussen op de drie bovengenoemde speakers of eventuele alternatieven die worden aangedragen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De genoemde Wharfedale speakers bevatten geen kleine subwoofer. Het zijn gewoon boekenplankspeakers net als de genoemde Q-Accoustics en Mission speakers. Hoe ben je eigenlijk tot deze selectie gekomen? Koop nooit speakers op basis van reviews, specs, advies van anderen of wat dan ook. Elk merk/type klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Speakers die de ene persoon mooi vind klinken, vindt jij misschien helemaal niets. Zelf gaan luisteren dus.

Wat betreft de stands, dit wordt geadviseerd om er voor te zorgen dat te tweeters grofweg op oorhoogte komen. Dit komt de beleving c.q. geluidskwaliteit ten goede. Je kan ze natuurlijk ook op dat dressoir zetten; dat is misschien iets minder. Op de grond zetten, zou ik niet doen. Daar doe je de sound geen goed mee.

PS: Speakers worden per stuk geprijsd; denk hier ff aan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 18-10-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Waarschijnlijk mis je in elk geval een boel in het midden segment. Dit omdat de canton sattelieten niet laag genoeg gaan en de subwoofer eigenlijk te veel mid moet doen i.p.v. alleen het echte laag.

Met een setje boekenplank speakers ga je zeker een vooruitgang krijgen. Houdt daarbij rekening dat in een 5.1 opstelling ook de center speaker van groot belang is. De rear speakers zijn van iets minder belang en kun je dus de bestaande houden.

Speakers die door veel mensen (zonder te luisteren) worden aangeraden zijn de Dali zensor 1 en Boston A25. Daarnaast kun je ook nog kijken naar de Teufel ultima 20 welke vaak in de aanbieding zijn voor € 149,00 per set! (2 stuks).

Pak in eerste instantie de 2x front aan, pak dan de center, pak dan de sub en als laatste de rears en zo blijf je door gaan ;-)

Het echte advies blijft altijd om zelf te gaan luisteren. Klank is per persoon anders, wellicht vindt jij speaker A helemaal geweldig en vindt iemand anders dit weer helemaal niks en heeft liever speaker B

[ Voor 11% gewijzigd door NL_Scratch op 18-10-2016 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Zoals gezegd ga ik zeker nog langs een audio zaak om het een en ander te luisteren. De speakers in mijn selectie zijn volgens de reviews een goede bang for the buck. Zodoende dat ik daar al een selectie in heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41
Kwam dit topic tegen. Puur interesse, heb je nog wat gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Hi!

Jazeker! Ben voor de Boston Acoustics A25 gegaan. Voor de prijs echt heerlijke speakers en heb deze nu vervangen voor links en rechts. Wat vollere sound en bass zonder dat de subwoofer er telkens bij aan hoeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Boinkie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:40:
Hi!

Jazeker! Ben voor de Boston Acoustics A25 gegaan. Voor de prijs echt heerlijke speakers en heb deze nu vervangen voor links en rechts. Wat vollere sound en bass zonder dat de subwoofer er telkens bij aan hoeft! :)
Ik zit in hetzelfde schuitje ongeveer. Heb een 5.1 Wharfedale DX-1 HCP en daar wil ik ook de 2 fronts vervangen.

Heb je ook andere speakers beluisterd? Ben benieuwd naar je evt mening daar over ?
Ik kwam op de Missions LX-2 uit en na wat googlen dit topic dus.

Wat ik lees over de A25 is dat de bass wat minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik kwam over van kleine canton satelliet speakers en heb nog geluisterd naar de Q Acoustics 3020 en de Mission LX-2. Voor mij ging het er met name om dat de bass niet te zwaar zou worden. Woon in een appartement en wil geen ruzie met de buren. De A25's pakken net dat stukje meer laag mee wat ik miste in de canton's. De subwoofer hoeft vaker mee te werken in het middensegment en uiteindelijk zorgt dat bij mij ook voor meer bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Boinkie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:35:
Ik kwam over van kleine canton satelliet speakers en heb nog geluisterd naar de Q Acoustics 3020 en de Mission LX-2. Voor mij ging het er met name om dat de bass niet te zwaar zou worden. Woon in een appartement en wil geen ruzie met de buren. De A25's pakken net dat stukje meer laag mee wat ik miste in de canton's. De subwoofer hoeft vaker mee te werken in het middensegment en uiteindelijk zorgt dat bij mij ook voor meer bereik.
Ok, duidelijk. Ik wil juist meer bas over de fronts. (absoluut geen vloerstaande en budget is ook niet al te hoog)
Waar heb je de Missions beluisterd als ik vragen mag? Die zijn moeilijk te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Het audiohuis in Delft had toevallig inruil speakers staan toen ik er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Boinkie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:10:
Het audiohuis in Delft had toevallig inruil speakers staan toen ik er was.
Hoe klonken de Missions?
Pagina: 1