Toon posts:

[Win10] ScohQad.exe is verwijderd, wat nu? *

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort krijg ik van AVG de melding dat een bedreiging ScohQad.exe is verwijderd. Op Internet lees ik dat dit een serieuze bedreiging is. Ook worden er oplossingen aangedragen dit te verwijderen o.a. via configuratie scherm - programma verwijderen. Echter Secoh Qad staat niet in de lijst.

Ik heb Windows 10. Misschien kan iemand mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,
Sjaan

Alle reacties

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Als de ScohQuad.exe is verwijderd volgens AVG, is het dan niet logisch dat je het niet meer kunt vinden?

Probeer AntiMalwareBytes ook eens te draaien, misschien wordt er wel meer gevonden.

Gebruik je toevallig iets zoals een Office activator?
Daar kan ook het een en ander meeliften.

[ Voor 17% gewijzigd door wizai op 18-10-2016 10:00 ]

Anjunabeats

Verwijderd

Topicstarter
Ja KMPico of zoiets

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Daar zal het mis gaan, ik zie bij een Google Search de woorden "SecohQuad" en "KMSPico" genoemd worden.

Kun je KMSPico verwijderen, en met AntiMalwareBytes je systeem scannen op eventueel aanwezige malware?

Anjunabeats

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu AntiMalwareBytes en bij de inmiddels 3 detecties wordt inderdaad Auto KMPico als boosdoener vermeld. Wat ik niet begrijp is dat ik KMPico al jaren op mijn PC heb en er nooit eerder een probleem was of melding van AVG daaromtrent. Ik heb sinds dat de meldingen verschijnen ook problemen met het ontvangen van de mail in Outlook. Kan dat er ook mee te maken hebben?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het gebruik van dergelijke software is vragen om problemen natuurlijk. Meer dan eens worden activatiecracks gebruikt om malware in te verstoppen of op een later tijdstip binnen te halen. Als je zeker weet dat je een malware infectie hebt is een installatie uit een bron waarvan je zeker bent dat deze schoon is de enige echt betrouwbare oplossing.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel... ik ga het programma verwijderen

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:34:
Dank je wel... ik ga het programma verwijderen
Nu ben je te laat, de malware is al binnen. Als ik jou was zou ik gewoon een clean install doen, dan weet je zeker dat je een schone PC hebt. (Ervanuitgaande dat hij niet in je BIOS zit etc).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

LucaDeTweaker schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

Nu ben je te laat, de malware is al binnen. Als ik jou was zou ik gewoon een clean install doen, dan weet je zeker dat je een schone PC hebt. (Ervanuitgaande dat hij niet in je BIOS zit etc).
Precies dit. Als je eenmaal malware binnen hebt gehaald moet je het systeem als verloren verschouwen wil je echt veilig zijn. Je weet immers niet wat er allemaal is aangepast of achter blijft na verwijdering van het ene stukje software. Veelal blijft het niet bij alleen een installatie alleen wanneer het op malware aankomt maar worden er ook zaken als backdoors etc aangebracht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Van KMSpico circuleren een hoop .exe's en malafide websites welke deze aanbieden.
In de basis allemaal dezelfde applicatie en werkt deze vaak ook gewoon, alleen leveren veel van deze websites iets "extra's" bij deze applicatie. Er is maar 1 vertrouwde source voor KMSpico.
Pagina: 1