Nieuwe versterker, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Ik heb een vraag, welke versterker/surround reciever past in mijn situatie?
Huidige setup:
Onkyo TX SR 707
4 x klipsch Reference 82 II
2 speakers in de keuken (zone2)
(5 x audio pro Bookshelf op zolder)
Audio pro subwoofer
Onkyo SACD speler/dvd
x-box one (wordt alleen voor blu ray gebruikt, niet om te gamen)
Sony smart TV (zonder android maar met YouTube en netflix)
Ac-Ryan Playon-HD (voor films vanaf het netwerk, gaat beter om met subtitles en videoformaten, maar oud en niet altijd stabiel)

Ik wil:
een Blu ray speler, de X-box mag weg
Een versterker die 5.1 ondersteunt (meer speakers in de woonkamer gaat niet)
De versterker moet internetradio ondersteunen, en als het even kan de Playon-HD vervangen (dus beter films vanaf het netwerk afspelen dan de TV doet)
Het liefst wel een versterker die filmgeluid goed kan weergeven (dolby weetikveel)

Wie weet hier raad mee.
p.s. afgezien van de issues waar Onkyo mee te kampen heeft ben ik wel erg te spreken over het geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
HvdBent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:27:
Ik heb een vraag, welke versterker/surround reciever past in mijn situatie?
Huidige setup:
Onkyo TX SR 707
4 x klipsch Reference 82 II
2 speakers in de keuken (zone2)
(5 x audio pro Bookshelf op zolder)
Audio pro subwoofer
Onkyo SACD speler/dvd
x-box one (wordt alleen voor blu ray gebruikt, niet om te gamen)
Sony smart TV (zonder android maar met YouTube en netflix)
Ac-Ryan Playon-HD (voor films vanaf het netwerk, gaat beter om met subtitles en videoformaten, maar oud en niet altijd stabiel)

Ik wil:
een Blu ray speler, de X-box mag weg
Een versterker die 5.1 ondersteunt (meer speakers in de woonkamer gaat niet)
De versterker moet internetradio ondersteunen, en als het even kan de Playon-HD vervangen (dus beter films vanaf het netwerk afspelen dan de TV doet)
Het liefst wel een versterker die filmgeluid goed kan weergeven (dolby weetikveel)

Wie weet hier raad mee.
p.s. afgezien van de issues waar Onkyo mee te kampen heeft ben ik wel erg te spreken over het geluid....
Waarom geen TX-NR656 of 646 (oud model)
Ben in het bezit van een 646 en voldoet aan alle eisen, plus is toekomst proof met HDMI 2.0.
Tegenwoordig hebben de receivers minder problemen, mits je ze goed gaat ventileren.
Ze zijn zo slim geweest om bij deze modellen een fan in te bouwen.
Kortom, zeer tevreden over deze receiver.
Ondersteunen zelfs DLNA, weet alleen niet of dit goed werkt.. Nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:05
Marantz SR5011 of een Denon, Yamaha, Onkyo uit dezelfde prijsklasse.

Ik heb zelf een Marantz SR7010 icm met Klipsch 7.1.2 (dolby atmos) en dat gaat top. Mijn front speakers zijn ook RF82's en dat is een prima combinatie met Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Wat bedoel je? ik ben geen doorgewinterde forumtweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HvdBent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

Wat bedoel je? ik ben geen doorgewinterde forumtweaker
Je topic is verplaatst van algemene "Audio en HiFi" (afkorting AUD) naar het forum "Consumentenelectronica Aankoopadvies" (afkorting CEA) omdat je vraag om advies bij aankoop van een versterker.

Ik heb zelf een Denon AVR-X2000 uit 2013 die volgens mij aan je eisen voldoet. Daar zou je ook naar kunnen kijken (of naar opvolgers, die hebben nog wat meer toeters en bellen).

Probeer wel of je de versterker die je op het oog hebt kan testen thuis.... verschillende merken hebben een verschillende klankkleur, dus als je nu een Onkyo hebt, kan het zijn dat je huidige speakers anders klinken als je er een Denon/Marantz of Yamaha aan hangt. Wat dat betreft is bovenstaande tip om voor de Onkyo 646 te gaan geen gekke. In dit prijssegment heb je al best goede versterkers, of je nou voor Yamaha, Pioneer, Denon/Marantz of Onkyo gaat. Een deel zal dus afhangen van je voorkeur qua geluidsbeleving, uiterlijk en bediening.

Ik heb als Blu-Ray speler een Denon DBT-1713UD gekocht omdat die mooi bij mijn versterker past qua uiterlijk en bediening. In de praktijk gebruik ik hem nauwelijks, dus was het een stuk goedkoper geweest om bijvoorbeeld een Panasonic Blu-Ray speler van zo'n € 250 te halen. Die zijn vaak ook iets beter in media afspelen vanaf het netwerk dan versterkers. Ik gebruik zelf een Raspberry Pi2 voor mijn media vanaf een Synology NAS, maar af en toe gebruik ik de netwerkfunctie van de versterker of DS Audio. Beide werken wel OK maar wat omslachtiger dan Kodi.

[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 18-10-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Ah thanks, bij de meeste internet shops kan je e.e.a. uitproberen.
Ik heb zelf mijn spul uit Amersfoort, maar die hebben geen Onkyo versterkers meer waarom is mij een raadsel. Begreep wel dat Audio Pro moeilijk deed met distributie/levering in Nederland dus dat ze die speakers niet meer verkochten.
Ik kan bij de meeste versterkers niets vinden over media player functionaliteiten, ik snap dat smart-TV's die functionaliteit overnemen, of anders een chrome stickie die functionaliteit kan bieden, maar mijn ervaring is dat lang niet alle formaten uit mijn oude verzameling ondersteund worden, of de ondertitels komen niet mee (ondertitels zijn alleen voor mijn vrouw, de rest van het gezin kan inmiddels zonder :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
HvdBent schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:27:
...en als het even kan de Playon-HD vervangen (dus beter films vanaf het netwerk afspelen dan de TV doet)
Dit kun je wel vergeten. Receivers met netwerkfunctionaliteit bieden wel mogelijkheden om audio te streamen maar video streamen doen ze niet. Daarvoor zal je toch echt een losse streamer moeten blijven gebruiken.

Verder zijn je wensen niet heel bijzonder. Elke beetje moderne receiver met netwerkfunctionaliteit en ondersteuning voor zone 2 zal waarschijnlijk al voldoen aan je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:53
Clavis schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Waarom geen TX-NR656 of 646 (oud model)
Ben in het bezit van een 646 en voldoet aan alle eisen, plus is toekomst proof met HDMI 2.0.
Ik bezit sinds kort(!) de TX-NR656 en deze doet zijn werk goed. Ik heb deze meegekregen voor 30 euro onder de huidige pricewatch prijzen bij een grote keten, dus als je niet bang bent voor zeuren/afdingen heb je een richtbedrag wat sowieso moet kunnen :+.

Let wel dat er inderdaad in dit segment heel veel versterkers zijn die aan je eisen voldoen (zeker als je kijkt naar de series van dit of afgelopen jaar), dus je hoeft je absoluut niet tot Onkyo te beperken.

Zelf speel ik overigens alles af in de modes Direct of Pure Audio...

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 18-10-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
bij muziek staat pure audio ook vaak aan, of ik moet muziek bij het koken willen (zone 2)
Heb al een bluray speler opgesnord die ook media player activiteiten aankan.
Dan kan de versterker wat "eenvoudiger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het kopen van een blu-ray speler maakt de benodigde receiver weinig eenvoudiger. Ja, deze kan misschien ook audio streaming verzorgen maar verder kan deze niets over nemen van de receiver.

Wat betreft het video-streaming gedeelte moet je er overigens van uit gaan dat die blu-rayspeler waarschijnlijk ook beperkingen zal hebben wat betreft bestandsformaten en ondertitels. Deze apparaten zijn zeker niet top op dat gebied. Ik blijf je adviseren om een mediaspeler te gebruiken; mogelijk zo goedkoop als een Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Het gaat mij om twee dingen:
Goed afspelen van content van diverse formaten (met ondertitels) wel steeds minder belangrijk door Netflix
Eenvoud van bediening, ik en mijn kids redden ons wel, maar mijn vrouw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dan raad ik je echt aan om een Pi met bijvoorbeeld OpenELEC neer te zetten. Te bedienen met de afstandsbediening van de tv, speelt alles, alle gemakken van Kodi en kost erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
ik ga me er eens in verdiepen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
hmm net in een winkel geweest, en volgende week toch maar eens luisteren naar de Yamaha Adventage reeks, speakers zijn trouwens reference 42 mk II we nemen er twee mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:05
Ga je je speakers naar de winkel meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Op zich goed idee natuurlijk, maar dan nog klinkt het anders. De akoestiek in een winkel, of ze nou een luister ruimte hebben of niet, is compleet anders dan de akoestiek thuis. Het beste is thuis testen, maar die mogelijkheid is niet altijd even makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
klopt, maar de verkoper vertelde me dat het wel belangrijk was omdat we dan het geluid het best konden beoordelen. Ga trouwens maar 2 van de 4 speakers meenemen. Moet sowieso nog een goede sub en een center speaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Meer kanalen dan 5.1 kan handig zijn voor Zone2 of bi-amping.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
Het is de Yamaha A1060 versterker, en de BD A1060 bluray speler geworden, en na pricecheck hier, en op kieskeurig kan ik zeggen geen cent te veul.... Dus spullen in een winkel kopen hoeft niet duurder te zijn. Kanniewachten tot volgende week.
Pagina: 1