Toon posts:

group policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn windows 2000 advanced server die als domain controller functioneerd probeer de Domain security policy of domain controller security policy op te starten komt hij met de volgende error:

Failed to open the group policy object. You may not have the appropiate rights.
Details:
The remote computer is not availible

Ik ben als administrator ingelogd.
Als ik dit doe op mijn 2e Domain controller
heb ik geen problemen.

Wie kan mij hier bij helpen

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
uhm lijkt er op alsof je met die ene pc wil aanloggen op je 2e DC.

Kunnen ze elkaar wel zien dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ze kunnen elkaar wel zien, de computer die problemen veroorzaakt heb ik als DHCP geconfigureerd en de tweede DC een vast IP-adres.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Is je DNS setup wel OK? Als je DNS instellingen niet kloppen draait Active Directory voor geen meter!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de DNS is goed ingesteld

Verwijderd

Refresh op die probleembak je DHCP adres eens. Als de DHCP server de DNS niet (goed) heeft geupdate kan het zijn dat de machine zichzelf niet kan vinden.
Als dat niet werkt kun je die machine anders eens een vast IP geven. (waarom heeft ie eigenlijk een DHCP adres?)

Verwijderd

Je DNS is niet goed ingesteld of je DNS is onbereikbaar of je hebt meerdere netwerkaarten in je DC waarvan niet op alle kaarten de bindingen van Client/Server services aanwezig zijn

Gebruik NETDIAG en DCDIAG (support tools) om erachter te komen wat het precies is.

Wim

Verwijderd

Topicstarter
Beide DC hebben een vast IP-adres allen de probleembak functioneerd als DHCP server.
Een refresh helpt ook niet

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hier zeg je iets anders:
Op vrijdag 29 juni 2001 09:01 schreef japke het volgende:
Ja, ze kunnen elkaar wel zien, de computer die problemen veroorzaakt heb ik als DHCP geconfigureerd en de tweede DC een vast IP-adres.
Check de DNS instellingen zorgvuldig. Wel account gebruik je trouwens? Enterprise Admin?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het zijn toch wel domain controllers voor het zelfde domain hoop ik?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn beide domain controllers van hetzelfde domein.
Pagina: 1