Abit KT& raid, maar welke uP....

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32
Ik wil m'n peecee een beetje upgraden.

Huidige cfg

Epox MVP3G2
AMD K6-2 500 MHz @ 500 MHz
2x 64 MB PC-100 (3-2-2)
Geforce II MX (uP@200 MHz mem@ 150 MHz)
SB Live Platiunum
Maxtor 30 GB 7200 rpm
Ricoh 9060 (6x4x24x4xdvd)
Aopen 52x
FDD
Zipdrv
3com netwerk kaart (ISA)
56k Trust modem

Ik heb een beetje het donkerbruine vermoeden dat m'n cpu de bottleneck aan het vormen is.
Nu wil ik het liever gelijk goed doen en daarom deze vraag.

Wat kan ik beter doen / wat is een betere processor wat betreft zo hoog mogelijk komen qua snelheid.. ik heb namelijk begrepen dat de Tbird minder goed te overklokken is dan de Duron.

Dus wat is wijsheid... Duron 700 (@ 1GHz ??)
of een Tbird 800 (@ 1,2 Ghz ??)

Over Duron overklokking is veel meer info te vinden (lagere prijs). Heeft iemand misschien links over Tbird overklokken?

Thnxz

Verwijderd

of een Tbird 800 (@ 1,2 Ghz ??)
Dat is geen wijsheid...das mazzel. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Nee, maar hoeveel geld heb je? Het verschil tussen een Duron en een T-bird is toch nog vrij aardig. En dan ben je voor een Duron @1000 beter uit. Qua prijs/speed verhouding.

• _-= Erikje =-_
1000,-

maar alles tegen inkoop (woh dat scheelt wel 10% Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

maar is de kans met de Tbird niet groter dat je hoger komt??

Kijk als ik die duron op 10000 MHz krijg en die Tbird maar op 950 dan lijkt me die duron voordeliger of wordt dat verschil weer opgevangen door de cache??

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
een Duron 700@1000 kun je wel vergeten. Niet zonder monster-koeling eraan vast. En een t-bird 800@1.2gig? nou, dat is geen mazzel, dat is zo goed als onmogelijk! je mag blij zijn als je de gig haalt. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat de t-bird meer cache heeft en nix is zo lekker als veel cache. daar zit dan ook meteen het prijsverschil. De duron is zo aantrekkelijk omdat je voor 300 piek een proc hebt die draait op ongeveer 800Mhz. Probeer dat maar eens te doen met een celeron of een pentium voor die prijs!

conclusie: heb je het geld ervoor en wil je perse prestatie, ga voor de t-bird. Wil je gewoon eens oc-en en ben je financieel niet zo vermogend, neem dan de duron.

Enne, als je na een paar maanden de duron niet leuk meer zou vinden, dan koop je toch alsnog een t-bird?

• _-= Erikje =-_
Tbird dus, maar met waterkoeling moet ik toch een eind komen (eventueel met peltier)