Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijg87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 21:41
Onlangs heb ik een soundbar (Philips HTL5140) gekocht met een HDMI, 3.5mm jack en optische ingang. Ik heb een platenspeler (Lenco L-90) met tulp (wit/rood) die ik wil aansluiten op de soundbar. Welke optie geeft mij in dit geval de beste kwaliteit audio:Alvast bedankt!

Beste antwoord (via krijg87 op 18-10-2016 21:44)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou de tulp -> jack methode gebruiken. Het heeft weinig zin om een analoog signaal om te zetten naar een digitaal signaal enkel om het in de soundbar weer om te zetten naar een analoog signaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou de tulp -> jack methode gebruiken. Het heeft weinig zin om een analoog signaal om te zetten naar een digitaal signaal enkel om het in de soundbar weer om te zetten naar een analoog signaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijg87
Tsurany schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:55:
Ok, bedankt voor je antwoord. Zou het in dit geval voor de kwaliteit nog significant verschil maken wanneer ik een female - female verloopstekker + extra jack kabel gebruik om wat extra lengte te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan me niet voorstellen dat het echt een significant verschil gaat maken. Indien de aansluitingen goed zijn zou het zelfs geen merkbaar verschil mogen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

krijg87 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:01:
[...]
Ok, bedankt voor je antwoord. Zou het in dit geval voor de kwaliteit nog significant verschil maken wanneer ik een female - female verloopstekker + extra jack kabel gebruik om wat extra lengte te krijgen?
Met signalen is elke overgang er eigenlijk één te veel volgens de purist. Puur theoretisch, want in de apparatuur zelf zitten ook diverse overgangen natuurlijk. Analoog blijft toch wat gevoeliger voor storing dan digitaal. Soms is het onoverkomelijk om verloopjes te gebruiken. Maar met goede kabels, connectoren en verloopjes is het goed weg te werken. En nee, die hoeven geen tientallen euro's te kosten. Maar in dit geval zijn verloopjes niet nodig: 3,5 mm jack male naar stereo RCA male is te vinden in één kant en klare kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijg87
Prima! Ik heb inderdaad een jack - RCA kabel gevonden. Allebei bedankt voor de antwoorden.
Pagina: 1