Sony + Canton

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben bezig om een home cinema set samen te stellen.
Hierbij ben ik nu gekomen op de Sony STR-DN860 i.c.m. de Canton movie 165 speakers.
De vraag is: Is dit een goede/geschikte combinatie?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op verschillende forums lijken dergelijke combinaties geprobeerd te zijn.
De vraag is of dit ook klopt, of wat mogelijk betere opties zouden zijn.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Budget? type Films? Muziek? Ruimte? Afstanden? Functionele eisen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Max. 1000 voor set.
Voor films en radio/streaming muziek.
Ong 25-40m2 woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:29:
De vraag is: Is dit een goede/geschikte combinatie?
Op welk vlak een goede combinatie? Er zijn tientallen merken en types receivers en idem met speakers. Zo kan je honderden zo niet duizenden combinaties maken. Het niet kunnen vinden van een bepaalde combinatie zegt daarmee niets. Tevens wil het ook niet zeggen dat de combinatie goed is als je deze wel vindt. Audio is persoonlijk en smaak afhankelijk. Dat is ook de reden dat je naar speakers moet gaan luisteren. Al is dat ook wat verneukeratief aangezien je akoestiek zeer veel met het geluid doet en de akoestiek in een winkel anders is dan thuis.

Een receiver kies je vooral op de functies die je nodig hebt. Desnoods op de looks van het apparaat. Speakers kies je dus op klank. Al zit er voor die laatste keuze nog een stap: kiezen wat voor soort speakers je hebt. Satellieten zoals de Canton, boekenplank speakers of vloerstaanders. De nadelen van de eerste zijn op GoT al veel geschreven.

Bij receivers kan er dus gezegd worden dat een bepaald merk en type een betere prijs/kwaliteit heeft. Het aantal HDMI ingangen of functies is meetbaar en daardoor vergelijkbaar. Ga niet de fout in om op vermogen te selecteren. Vermogen is niet belangrijk en door door verschillende manieren van opgeven is het veelal ook appels met peren vergelijken.

Speakers hebben dus een eigen klank en daar zal je voornamelijk op selecteren. Als jij de Canton mooi vindt klinken is daar niets mis mee al zeggen negen anderen dat je juist voor Merk X moet gaan. Speakers hebben wel wat specificaties waar je op kan letten (zeker met satellieten betreffende de crossover) maar het is niet per definitie beter als een speaker bijvoorbeeld 3-weg is ten opzichte van 2-weg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de uitgebreide uitleg.

In vervolg erop kan ik mijn vraag wat concreter neerzetten;
Ik heb inderdaad gezocht op functionaliteiten van de receiver en de kwaliteit van de speakers.
Mijn vraag is nu nog of er ervaring is met deze combinatie of dat er (op technisch opzicht) (grote) bezwaren of nadelen zijn hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:06:
Dank voor de uitgebreide uitleg.

In vervolg erop kan ik mijn vraag wat concreter neerzetten;
Ik heb inderdaad gezocht op functionaliteiten van de receiver en de kwaliteit van de speakers.
Mijn vraag is nu nog of er ervaring is met deze combinatie of dat er (op technisch opzicht) (grote) bezwaren of nadelen zijn hierop?
Met een budget van € 1.000,00 zou ik zo veel mogelijk in de speakers steken en zo min mogelijk in de receiver. Pak in elk geval wel een receiver die aan je wensen voldoet. Kijk bijvoorbeeld ook is naar de Denon X1100/X1200W

Dan heb je nog zo'n € 600,00 over voor de speakers.

In jou geval zou ik kijken naar een leuke boekenplank speaker set. De kleine satellieten systemen zijn op-zich wel leuk, maar de subwoofer moet vaak het mid-laag voor zijn rekening nemen. Boekenplank speakers gaan vaak onder de 100Hz waardoor de subwoofer ook daadwerkelijk alleen het echte laag voor zijn rekening neemt.

Welke speaker je moet nemen? Ga is luisteren in diverse audio shops en maak zelf de keuze wat je mooi vindt klinken. Dit is namelijk geheel per, persoon anders. De Dali Zensor 1, boston A25 zie je vaak voorbij komen maar het kan zomaar zijn dat jij dit niets vindt.

Nog beter ga je eerst kijken naar een mooie set vloerstaanders (2.0) en dit later uitbreiden naar 5.1.

Het Canton setje zal zeker wel leuk spelen, echter kun je meer in huis halen met het gestelde budget. De combi Canton en Sony of Denon en Canton, gaat allemaal prima werken omdat het makkelijke speakers zijn om aan te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 18-10-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helder verhaal.
Met de vloerstaanders zal het wat te groot worden (heb nog een paar Magnat vloerstaanders staan, deze zijn waarschijnlijk ook te groot).

Dan lijkt de Denon X1200W goed en om deze icm te zetten met een 3.0 set. Deze kan dan uitgebreid worden tot een 5.1 set wanneer wenselijk.
Hoofdgebruik voor harder gebruik zal muziek zijn en onder tv onder regulier gebruik.
De Dali Zensor 1's icm Dali Zensor Vokal lijkt een goede 3.0 set te vormen.
Is er ervaring met deze combinatie en hoe bevalt deze?

Daarnaast is geluid natuurlijk persoonsafhankelijk, maar ik wil mij hier in een redelijk detail oriënteren om daarna te testen.
Is een 3.0 opzet een goede start, of zou een 2.1 set beter passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter aanvulling:
Vanavond bij een kennis naar een setje van Dali 3's geluisterd.
Dit kwam aardig bij de wensen in de buurt!

Alleen had hij een 2.0 opstelling en daar miste nog wat bass (in mijn mening).
Wat voor soort/type bass van ong 200 euro zou hierbij passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Bij klipsch schijn je veel subwoofer te krijgen voor je geld.
En 2e hands kun je vaak nog een betere koop doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, sub zou nog een marktplaats momentje kunnen worden.
Wat zou dan een goede richting / merk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Svs, rel, bk, sunfire, en meer fabrikanten die voornamelijk subwoofers maken.
Pagina: 1