Toon posts:

Zwart beeld na installeren RX 470

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Onlangs een RX 470 gekocht die ik vandaag wilde installeren.

Voor het installeren van de nieuwe GPU heb ik mijn pc uitgezet, alle kabels eruit gehaald incl voeding, oude GPU eruit gehaald en toen de nieuwe GPU geinstalleerd.
Echter kreeg ik bij het opstarten van mijn pc een zwart scherm. Ook hoorde ik niet het geluidje wat hij normaal maakt als het windows login scherm komt. Kabel van de monitor had ik in mijn GPU ingestoken.

Nadat ik dit constateerde de GPU eruit gehaald om te kijken of hij normaal zou opstarten. Dit was geen probleem.
Terug mijn oude kaart (HD 6870) erin gestopt en die werkte ook prima.
Tevens heb ik ook geen beeld als ik de RX 470 erin stop en de monitor aansluit op mijn moederbord

In de bios settings veranderd zodat hij PCI slot neemt met opstarten, ook dit werkte niet.
Display adapters disabled in device manager lukte ook niet.

System specs:

- be quiet! Efficient F1, 500W
- Gigabyte GA-Z77-DS3H
- Corsair Vengeance, 8GB x2
- RX 470 Gaming x
- i5 2500k @ 3.3 ghz

Mij lijkt dat het probleem niet ligt in de PSU, heb online gecheckt en het systeem zou niet aan de 500w komen.
Huidige versie van mijn BIOS is f5, wellicht dat deze geupdate moet worden? Maar lees op verschillende sites dat dit normaliter hier niet aan ligt.
Tevens lijkt het me ook sterk dat de GPU rip is aangezien ik hem vandaag nieuw ontvangen heb.

Wellicht dat jullie meer weten over wat ik eventueel zou kunnen doen.

Alvast bedankt

Groeten

Tim

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 21:35 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-10-2016 18:35)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zie bij de bios op de gigabyte site staan dat er een F11 is, deze verbeterd de compatibiliteit van het PCI-E 16x slot. Dat lijkt me dus in dit geval zeker de moeite.
Het komt best vaak voor dat je met een nieuwere videokaart in een ouder moederbord een bios update moet doen.

Heb je DDU gedraait in veilige modus en de oude driver wel goed verwijdert? Je moet sowieso een nieuwe driver instaleren, het kan best zijn dat je nu een legacy driver hebt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zie bij de bios op de gigabyte site staan dat er een F11 is, deze verbeterd de compatibiliteit van het PCI-E 16x slot. Dat lijkt me dus in dit geval zeker de moeite.
Het komt best vaak voor dat je met een nieuwere videokaart in een ouder moederbord een bios update moet doen.

Heb je DDU gedraait in veilige modus en de oude driver wel goed verwijdert? Je moet sowieso een nieuwe driver instaleren, het kan best zijn dat je nu een legacy driver hebt.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:00
Zoals @Sp3ci3s8472 al zij even je bios updaten, ik had hetzelfde probleem ook met een oudere socket.

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Bedankt voor de reacties. Zal vanavond na werk even proberen de bios te updaten naar een nieuwe versie.

Tevens heb ik gisteren via DDU de huidige drivers van AMD verwijderd. Hierna geprobeerd de msi drivers te installeren via de bijbehorende cd maar dit leek niet te lukken. (Programma begon langzaam te installeren en sprong ineens van 5->100%. Ook kon ik de folder van msi niet op de drive alloceren).

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

En als je wel je RX470 erin hebt; geeft ie dan toevallig beeld via de onboard graphics?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
NLBUURMAN schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:56:
En als je wel je RX470 erin hebt; geeft ie dan toevallig beeld via de onboard graphics?
Als ik zijn openingspost lees dan niet... ;)

Tevens heb ik ook geen beeld als ik de RX 470 erin stop en de monitor aansluit op mijn moederbord

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:25:
Tevens heb ik gisteren via DDU de huidige drivers van AMD verwijderd. Hierna geprobeerd de msi drivers te installeren via de bijbehorende cd maar dit leek niet te lukken. (Programma begon langzaam te installeren en sprong ineens van 5->100%. Ook kon ik de folder van msi niet op de drive alloceren).
Pak altijd de nieuwste driver(s) van AMD zelf, die van de fabrikant zijn veelal outdated en voegen enkel hun eigen tooltjes en skins toe.

Als je klaar bent met de BIOS update steek dan de GPU eens terug in de PC en reset de BIOS (PC van het netstroom afhalen, de batterij een minuutje uit het moederbord halen en de powerknop een paar keer indrukken. Daarna de batterij er weer in en booten).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:56:
Geeft geen beeld als ik de 470 erin heb en beeld in de iGPU stop.
D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:32:
[...]

Pak altijd de nieuwste driver(s) van AMD zelf, die van de fabrikant zijn veelal outdated en voegen enkel hun eigen tooltjes en skins toe.

Als je klaar bent met de BIOS update steek dan de GPU eens terug in de PC en reset de BIOS (PC van het netstroom afhalen, de batterij een minuutje uit het moederbord halen en de powerknop een paar keer indrukken. Daarna de batterij er weer in en booten).
Ok zal dit vanavond even toepassen.
Kan ik het beste de BIOS updaten met mijn oude GPU erin of compleet zonder GPU?
Raden jullie daarnaast aan om de aller laatste versie van de BIOS te downloaden ook al is dit een beta? Of gewoon de laatst volledige versie te gebruiken?

Bedankt voor de tips!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:09:
Kan ik het beste de BIOS updaten met mijn oude GPU erin of compleet zonder GPU?
Je zal beeld moeten hebben om de BIOS te updaten, of je dit met je oude GPU of met de onboard videochip doet is verder niet belangrijk. De BIOS staat op zichzelf los van de overige hardware.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Mannen,

Enorm bedankt! De combinatie van updaten vd bios naar de laatste versie en het updaten van de drivers heeft em doen werken.

Kuddo's naar degene met de oplossing :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:34:
Mannen,

Enorm bedankt! De combinatie van updaten vd bios naar de laatste versie en het updaten van de drivers heeft em doen werken.

Kuddo's naar degene met de oplossing :)
vooral fijn voor jou dat ie weer werkt! geniet er van :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je hebt er nog iemand blij mee gemaakt, met de RX480 had ik precies hetzelfde probleem, met dezelfde oplossing als werkend resultaat :D ! I love GOT!
Pagina: 1