Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• connectcase
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:08
Ik heb nu 2x een telefoon van Aziatische makelij gehad met een aflatende wifi-antenne. Tsja, ons ben zuunig...

Ik wil nu overgaan op een Android-toestel van een Europese/Amerikaanse fabrikant en de vraag is dan ook:

is er een merk dat bekend staat om zijn goeie wifi-antennes? Niet alleen ervaringen, maar ook bijv. benchmarken e.d. zijn zeer welkom.

Ben al een paar middagjes wezen googlen, maar krijg voornamelijk info over welke antennes slecht zijn en ik wil juist het tegenovergestelde antwoord weten....

Alle reacties

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ben benieuwd welke telefoons je kunt vinden die niet in Azië gemaakt zijn.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:40
Welke Aziatische merken waren slecht dan?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij voldoet ieder goed merk prima. Dingen als de Galaxy S serie of iets als een OnePlus moet toch prima zijn ? Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met een S3, S4, S6 en OnePlus One.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2016 21:31 ]

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:36
Mijn ervaring: iPhone 5S heeft minder bereik dan een Oneplus One of een Nexus 6P. Verder kan ik je ook nog vertellen over een HTC Sensation, maar dat lijkt me niet relevant.

Of er een verband is met de grootte van de telefoon en antennes weet ik niet. Van een grotere telefoon mag je verwachten dat er grotere antennes in zitten. Daarentegen had m'n HTC Sensation antennes over de gehele achterkant zitten, die was ook van kunststof. De huidige metalen toestellen hebben enkele strepen waar de antennes in verwerkt zitten.

Conclusie, op basis van mijn ervaringen kan ik je geen sluitend antwoord geven

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:37
Er bestaat geen merk met de beste wifi antennes. Niet alle modellen zijn namelijk altijd perse goed bij een merk. Ik zou eerder kijken naar de eisen die jij stelt aan een telefoon, je budget bepalen en dan kijken wat er in de klasse valt waarin je zoekt. Op basis van reviews kan je verder kijken. Kortom, ik zou andersom redeneren.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies dus schopje van AND -> MAA.

Het is erg lastig om informatie te vinden over de wifi antennes van toestellen, aangezien de meeste (zo niet alle) reviewers daar geen aandacht aan besteden.

De vraag is dan ook ben je op zoek naar het verschil tussen 'goed' en 'heel goed'. Want alle toestellen van de gerenommeerde fabrikanten zal wel voldoen. Denk daarbij dus aan HTC, Motorola, Lenovo, OnePlus, Samsung, LG, etc.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Mijn aziatische Huawei doet het ook prima, geen idee wat je probleem met aziatische telefoons is.
Pagina: 1