Bij een abonnement geleverd toestel doorverkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01
Hallo allen,

Ik heb 2 maanden geleden een abonnement afgesloten bij t-mobile, via mobiel.nl. Nu overweeg ik de mobiel die bij het abonnement zat door te verkopen, maar ik snap niet goed hoe dat met de garantie werkt. Ik kan in mijn mail geen concreet garantiebewijs/bon vinden, behalve de gehele factuur van abonnement+telefoon (maar daar staan al mijn persoonlijke gegevens op). Als ik via mobiel.nl kijk, krijg ik via het IMEI nummer een link naar Samsung Repair, die eventuele garantie verder af zou handelen (wat gratis zou zijn binnen de garantie periode, waarvan ik aanneem dat die standaard 2 jaar is?).

Mijn vraag is nu, als ik deze telefoon wil verkopen, hoe gaat het dan met de garantie? Waarvan moet ik de koper voorzien? Heb ik alleen de fabrieksgarantie van de telefoon zelf om 'door te geven'?

Sorry als dit vaker is gesteld, dit is voor mij compleet onbekend terrein.

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via tch op 17-10-2016 20:57)

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:22
tch schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat ik mijn probleem niet helemaal duidelijk heb verwoord. Ik wil mijn telefoon, die ik bij het afsluiten van een abonnement heb gekregen, verkopen omdat ik er niet helemaal tevreden over ben (het liefst nog hier op Tweakers via vraag&aanbod). Maar ik heb nog nooit een telefoon verkocht dus ik weet niet hoe dat met de garantie werkt. Volgens mij heeft de telefoon 2 jaar fabrieksgarantie, kan ik dat gewoon zo in de advertentie zetten?
Wij denken dat jij onze boodschap niet begrijpt. Tweakers is geen helpdesk/vraagbaak. Je hebt een vraag waar precies duidelijk is waar je er mee naar toe moet.

Je koopt een telefoon van mobiel.nl die levert jou de garantie. Nu verkoop jij de telefoon door dus is de logiche stap 1 die je neemt voor het beantwoorden van je vraag contact opnemen met mobiel.nl.

Dus wat zegt die als je daar je vraag stelt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat zei de verkoper toen je dit vroeg? Op Tweakers vragen we wat meer inzet dan je nu gedaan hebt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
Yorinn schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:29:
Wat zei de verkoper toen je dit vroeg? Op Tweakers vragen we wat meer inzet dan je nu gedaan hebt.
Nog helemaal niks, want er is nog niks gebeurd. Ik wil zelf de telefoon verkopen, maar omdat hij bij een abonnement kwam weet ik niet hoe dat met de garantie werkt als ik hem verkoop, omdat ik geen aankoopbon of iets dergelijks heb. Ik heb nog nooit een telefoon (of iets anders duurs) doorverkocht, dus daarom wou ik het navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04
Garantie ligt bij de verkoper. Dus vraag het daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

tch schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:38:
[...]

Nog helemaal niks, want er is nog niks gebeurd. Ik wil zelf de telefoon verkopen, maar omdat hij bij een abonnement kwam weet ik niet hoe dat met de garantie werkt als ik hem verkoop, omdat ik geen aankoopbon of iets dergelijks heb. Ik heb nog nooit een telefoon (of iets anders duurs) doorverkocht, dus daarom wou ik het navragen.
De garantie ligt bij de verkoper (Mobiel.nl), hierdoor zal de verkoper ook wel weten hoe het zit met de garantie bij doorverkoop.

Eventueel kan je ook bij de verkoper een aankoopbon vragen. (Mits zie die willen geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
Yorinn schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:42:
[...]

De garantie ligt bij de verkoper (Mobiel.nl), hierdoor zal de verkoper ook wel weten hoe het zit met de garantie bij doorverkoop.

Eventueel kan je ook bij de verkoper een aankoopbon vragen. (Mits zie die willen geven.)
Ik denk dat ik mijn probleem niet helemaal duidelijk heb verwoord. Ik wil mijn telefoon, die ik bij het afsluiten van een abonnement heb gekregen, verkopen omdat ik er niet helemaal tevreden over ben (het liefst nog hier op Tweakers via vraag&aanbod). Maar ik heb nog nooit een telefoon verkocht dus ik weet niet hoe dat met de garantie werkt. Volgens mij heeft de telefoon 2 jaar fabrieksgarantie, kan ik dat gewoon zo in de advertentie zetten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:22
tch schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:50:
[...]

Wij denken dat jij onze boodschap niet begrijpt. Tweakers is geen helpdesk/vraagbaak. Je hebt een vraag waar precies duidelijk is waar je er mee naar toe moet.

Je koopt een telefoon van mobiel.nl die levert jou de garantie. Nu verkoop jij de telefoon door dus is de logiche stap 1 die je neemt voor het beantwoorden van je vraag contact opnemen met mobiel.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
__R__ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Verdorie ik heb het helemaal verkeerd gelezen, ik heb een erg vermoeiende dag gehad.
Ik ga contact opnemen, sorry voor de overbodige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

tch schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:57:
[...]

Verdorie ik heb het helemaal verkeerd gelezen, ik heb een erg vermoeiende dag gehad.
Ik ga contact opnemen, sorry voor de overbodige vraag.
Geen probleem, gebeurt iedereen wel eens. Aangezien het topic verder geen discussiewaarde heeft een slotje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.