Ik zoek een?
Nieuwe videokaart en nieuw werkgeheugen.
Wat is je budget?
Tussen de 250 en 350 euro. Gamen is niet meer de hobby die het vroeger is. Ik spendeer er minder tijd aan wil er daarmee ook liever minder geld aan uit geven. Echter indien het echt nuttig is om meer uit te geven zal ik dat ook geen probleem vinden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur. Prijs/kwaliteit is voor mij relevant.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn huidige setup gaan upgraden. Zie onderaan voor de volledige specs.
- i5 2500k @ 4,4Ghz
- 8GB DDR3 1366mhz
- HD6950 2GB
Full HD (1080p) monitor zonder ondersteuning voor FreeSync of GSync. Deze gaat niet op korte termijn vervangen worden.
De directe noodzaak om te upgraden is Battlefield 1 maar ik merk al langer dat mijn huidige systeem gewoon op is. Ik heb Just Cause 3 gekocht maar deze is eigenlijk niet te spelen op deze setup.
Ik wil dus de GPU gaan vervangen. Hierbij twijfel ik tussen een GTX 1060 3GB voor ~220 euro of een GTX 1060 6GB of RX 480 8GB voor ~290 euro. Mijn voornaamste twijfelpunt is of het wel zin heeft om voor de kaarten met meer geheugen te gaan als ik bij mijn i5 2500k blijf zitten. De meeste benchmarks gebruiken een veel snellere CPU, zijn deze net zo relevant met een langzamere CPU?
Daarnaast wil ik mijn werkgeheugen uitbreiden tot 16GB. Ik kan natuurlijk hetzelfde geheugen er bij plaatsen maar ook mijn huidige geheugen vervangen voor 16GB sneller geheugen. Wat is hier in wijsheid?
Volledige specs:
Nieuwe videokaart en nieuw werkgeheugen.
Wat is je budget?
Tussen de 250 en 350 euro. Gamen is niet meer de hobby die het vroeger is. Ik spendeer er minder tijd aan wil er daarmee ook liever minder geld aan uit geven. Echter indien het echt nuttig is om meer uit te geven zal ik dat ook geen probleem vinden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur. Prijs/kwaliteit is voor mij relevant.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn huidige setup gaan upgraden. Zie onderaan voor de volledige specs.
- i5 2500k @ 4,4Ghz
- 8GB DDR3 1366mhz
- HD6950 2GB
Full HD (1080p) monitor zonder ondersteuning voor FreeSync of GSync. Deze gaat niet op korte termijn vervangen worden.
De directe noodzaak om te upgraden is Battlefield 1 maar ik merk al langer dat mijn huidige systeem gewoon op is. Ik heb Just Cause 3 gekocht maar deze is eigenlijk niet te spelen op deze setup.
Ik wil dus de GPU gaan vervangen. Hierbij twijfel ik tussen een GTX 1060 3GB voor ~220 euro of een GTX 1060 6GB of RX 480 8GB voor ~290 euro. Mijn voornaamste twijfelpunt is of het wel zin heeft om voor de kaarten met meer geheugen te gaan als ik bij mijn i5 2500k blijf zitten. De meeste benchmarks gebruiken een veel snellere CPU, zijn deze net zo relevant met een langzamere CPU?
Daarnaast wil ik mijn werkgeheugen uitbreiden tot 16GB. Ik kan natuurlijk hetzelfde geheugen er bij plaatsen maar ook mijn huidige geheugen vervangen voor 16GB sneller geheugen. Wat is hier in wijsheid?
Volledige specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asrock P67 Pro3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD6950 2GB Dual Fan | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zilver) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Iiyama ProLite X486S-W (19", 8ms, DVI-D, Speakers, Wit) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper N520 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 49,95 | |
[ Voor 51% gewijzigd door Tsurany op 17-10-2016 19:54 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N