Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickerttt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:23
Ik zoek een?
geluidinstallatie bij tv, een soundbar.
Ivm plavuizen is het niet mogelijk om kabels weg te werken, vandaar de soundbar ipv homecinema.
In de vergelijking staan 3 soundbars, waarvan 1 met draadloze achterspeakers ( dit kan dus wel )

Wat is je budget?
tot €350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor normaal tv kijken en vooral films, ook zal het worden gebruik voor gamen met de Playstation.
De soundbar zal onder de TV komen te hangen Samsung UE50J6240

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar Samsung, omdat bijna al mijn apparaten Samsung zijn

https://tweakers.net/pric...are/545787;534609;533653/

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voorkeur gaat uit naar de K470 met achterspeakers, omdat mij dit lijkt toch een extra toevoeging te geven ivm de andere 2 setjes.
De ervaringen over dit setje zijn verschillend, voornamelijk positief, echter lees je bij sommige reviews dat er maar weinig geluid uit deze achterspeakers komen.

Nu zijn de K450 en K470 nagenoeg hetzelfde, op de draadloze achterspeakers na. maar dit kost dan een 130 euro extra.
Mijn vraag is, is dit het waard of zijn de verschillen verwaarloosbaar ?

Alvast bedankt voor reacties :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rickerttt op 17-10-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickerttt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:23
Iemand ervaring met draadloze achterspeakers.
En geven 2 achterspeakers echt een extra toevoeging of kan een soundbar alleen ook voldoende bieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 12:15
hangt er vanaf hoe belangrijk je surround geluid vind denk ik?

als je gewoon beter geluid wil dan standaard uit je tv komt zal een soundbar voldoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je echt bioscoopgeluid wil met 5.1 dan heb je wel twee achterluidsprekers nodig!
Heb je ook geen plinten o.i.d. om de kabels weg te werken.
Het nadeel van een soundbar is dat het geluid uit één richting komt waardoor het niet voor een enorm realistisch surround geluid zorgt. Ben je daar wel naar op zoek dan kun je beter niet voor een soundbar gaan.

[ Voor 68% gewijzigd door HereIsTom op 19-10-2016 22:00 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W