Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook web: automatisch hoofdletters bij start zin?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
hallo,

vraagje ivm outlook (live) mail (dus niet het programma outlook)
weet er iemand of het mogelijk is om automatische hoofdletters in te stellen??
bv. bij namen of bij het begin van een nieuwe zin, enzovoort.

ik heb al gezocht maar vind het echt nergens..?

(gebruik windows 7 64bit)

alvast bedankt!

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:43
Je gebruikt de browser neem ik aan ?

Zie een topic op het microsoft forum
http://answers.microsoft....41-4a06-b00f-146460186d94

Cloud ☁️

• ch85
jep chrome als browser
heb al verscheidene dingen bekeken maar vind toch nergens een antwoord?
lijkt eerder alsof het gewoon niet mogelijk is ofzo?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:53
Met een browser extensie lijkt mij dit zeker mogelijk.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik kijk naar allebei je posts denk ik dat je een moet gaan proberen om van de [shift]-toets gebruik te maken. Je zinnen beginnen hier namelijk ook niet met hoofdletters. Daarnaast ram je wel erg vaak op [enter] ;)
'tuurlijk, je kunt dat af (willen) vangen met een of andere plugin, maar het probleem zit niet in je PC, dat zit tussen toetsenbord en stoel. Bedenk je daarbij dat het begin van een zin veel makkelijker te detecteren is dan een naam, of dat niet iedere naam als zodanig herkent hoeft te worden. Dus zo'n plugin kan bij namen net zo hard de mist ingaan.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ch85
Jester-NL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:33:
Als ik kijk naar allebei je posts denk ik dat je een moet gaan proberen om van de [shift]-toets gebruik te maken. Je zinnen beginnen hier namelijk ook niet met hoofdletters. Daarnaast ram je wel erg vaak op [enter] ;)
'tuurlijk, je kunt dat af (willen) vangen met een of andere plugin, maar het probleem zit niet in je PC, dat zit tussen toetsenbord en stoel. Bedenk je daarbij dat het begin van een zin veel makkelijker te detecteren is dan een naam, of dat niet iedere naam als zodanig herkent hoeft te worden. Dus zo'n plugin kan bij namen net zo hard de mist ingaan.
ja ik weet natuurlijk dat het opgelost is door de shift toets te gebruiken, maar in 2016 moet er toch de mogelijkheid zijn om dit automatisch te laten verlopen niet? :)

bv. bij sollicitatiebrieven e.d. is dit wel handig.
als je bv eens enkele hoofdletters vergeet te typen komt het wat 'onprofessioneel' over vind ik dan..

daarmee dat ik naar iets op zoek ben dat dit voor me automatisch kan doen.
lijkt me eerder een tekortkoming van outlook mail, aangezien ik nergens een oplossing kan vinden?
iemand die me daar mee kan helpen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De webversie van Outlook is natuurlijk minder uitgebreid dan de volledige versie (die vergeten hoofdletters wèl aanpast aan het begin van een zin). Maar dan zit je nog met het issue dat namen niet onmiddellijk herkend zullen worden.
Zoals jeroen3 al meldt, kijk eens verder... je wilt dat er in je browser iets veranderd. Waarschijnlijk is een spellingchecker ook heel goed in staat om je op dit soort zaken te wijzen of zelfs aan te pakken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 22:48
Of je verdiept je eens in punctuatie. ;) Er wordt wel vaker eens een hoofdletter gebruikt op andere plekken na een punt+spatie. En de Shift toets heb je beschikbaar op alle systemen. (Phoe, hoe werkt dat dan als je eens een pen in het wild tegenkomt?)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ch85 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:58:
als je bv eens enkele hoofdletters vergeet te typen komt het wat 'onprofessioneel' over vind ik dan..
Als dat een primaire reden is dat zou ik juist NIET een dergelijke plugin adviseren. Dwing jezelf er op te letten. Altijd, ook in chats met vrienden, waar het misschien niet nodig is. Alleen 'fatsoenlijk gedragen' als de (aankomend) baas kijkt is een garantie op falen als je even niet oplet ;) Ook: zo'n plugin gaat ook fouten maken, die je dan niet eens door hebt omdat je jezelf traint er niet op te letten. Laat staan dat het inderdaad andersoortige taalfoutjes opmerkt.

Anyway: je vraag gaat niet over Windows, dus ik verplaats je vraag van Windows Clients naar CSA. Ik pas ook de topictitel wat aan: "outlook mail vraagje" zegt niets over welke vraag dan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:13
[...]

ja ik weet natuurlijk dat het opgelost is door de shift toets te gebruiken, maar in 2016 moet er toch de mogelijkheid zijn om dit automatisch te laten verlopen niet? :)

daarmee dat ik naar iets op zoek ben dat dit voor me automatisch kan doen.
lijkt me eerder een tekortkoming van outlook mail, aangezien ik nergens een oplossing kan vinden?
iemand die me daar mee kan helpen?
Ik had niks te doen en heb TS zijn topic historie eens even gescreend.

Conclusie:
- Hij kent het bestaan van de shift/Capslock-knoppen
- Hij gebruikt deze ALLEEN bij afkortingen of product beschrijvingen. KB31626 (Microsoft Knowledgebase), IPS, TN, VGA, HDMI, DVI-D etc.
- In alle andere gevallen maakt hij geen gebruik van hoofdletters.

Dus echt een geval van principiële aversie tegen de Shift-knop.

De beste oplossing is denk ik een politieke carrière waarbij het afschaffen van hoofdletters speerpunt is.
[/sarcasme]

Als je professioneel over wil komen, dien je je aan de normen van de maatschappij te houden en dus gewoon Shift te gebruiken.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

[...] in 2016 moet er toch de mogelijkheid zijn om dit automatisch te laten verlopen niet?...
Die mogelijkheid is er ook wel: die heet Microsoft Office. Kost een paar pegels maar dan heb je ook wat.

En, zoals al meerdere malen gesuggereerd, kijk eens of er niet een plug-in voor je favoriete browser beschikbaar is. Of schrijf er zelf een

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ch85
kijk, wat betreft de zelfdiscipline met het al dan niet gebruik van de shift toets ga ik akkoord.
het ligt idd aan mezelf, klopt. maar hier gaat mijn vraag niet om.
ik wou gewoon weten of er al dan niet een optie is in outlook mail die automatische hoofdletters toelaat.

dat stukje over professioneel en soll.brieven had ik achteraf bekeken beter gelaten :)

@ paultje
wat is dit voor een lullige reactie man, heb ik niets aan.
ga jij eerst maar jezelf screenen als je dan toch niets nuttiger te doen hebt.
als je mensen de les wil spellen ga dan bij de politie..

aan diegenen die me wel nuttige informatie boden, bedankt.
ik zal eens kijken of ik iets van extensie/plugin kan vinden dan.

grtz
Pagina: 1