Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ISRA punt aangelegd: nog steeds geen internet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 08:15
Sinds Augustus huur ik particulier een appartement op de tweede verdieping ( B ). Vrij snel kwam ik tot de vervelende ontdekking dat de aannemer/eigenaresse/makelaar vergeten was de infrastructuur voor internet, televisie en telefonie aan te leggen.
Het pand wat verhuurt wordt deed eerst dienst als één groot kantoorpand en het enige ISRA punt bleek op de eerste verdieping (A) te zitten.

Na een vermoeiende strijd ligt er na 2,5 maand eindelijk een ISRA punt voor xDSL in de meterkasten buiten de voordeur op elke verdieping. Deze gaat als het goed is nog doorgetrokken worden naar een plek in de woning (ik hoop althans dat dit kan en geen verslechtering van de lijn of andere problemen oplevert).

Eind goed al goed zou je denken..

Welnu, ik kan nog steeds geen internet en televisie (laten we telefonie maar gewoon lekker laten) aanvragen omdat het aansluitpunt blijkbaar niet in 'het systeem' staat. Fourstack geeft ook nog steeds 'Let op: Geen correct KANVAS adres' aan.

Ik heb eerst zonder succes Tele2 geprobeerd en vorige week maar met tegenzin KPN gebeld omdat zij de lijn beheren en het via hun dan sneller zou moeten gaan.
Vandaag kreeg ik een verrassend telefoontje van KPN waar mij medegedeeld werd dat "er geen lijn ligt" en er 14 November een monteur komt om het aan te leggen 8)7

Wat kan ik in godsnaam doen om zo snel mogelijk aangesloten te worden? Mijn voorkeur gaat uit naar vdsl van Tele2 of Telfort aangezien er op mijn adres max. 50mbit te halen valt en deze aanbieders leveren voor een lage prijs.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Purple Dolphin schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:46:
Sinds Augustus huur ik particulier een appartement op de tweede verdieping ( B ). Vrij snel kwam ik tot de vervelende ontdekking dat de aannemer/eigenaresse/makelaar vergeten was de infrastructuur voor internet, televisie en telefonie aan te leggen.
Het pand wat verhuurt wordt deed eerst dienst als één groot kantoorpand en het enige ISRA punt bleek op de eerste verdieping (A) te zitten.

Na een vermoeiende strijd ligt er na 2,5 maand eindelijk een ISRA punt voor xDSL in de meterkasten buiten de voordeur op elke verdieping. Deze gaat als het goed is nog doorgetrokken worden naar een plek in de woning (ik hoop althans dat dit kan en geen verslechtering van de lijn of andere problemen oplevert).

Eind goed al goed zou je denken..

Welnu, ik kan nog steeds geen internet en televisie (laten we telefonie maar gewoon lekker laten) aanvragen omdat het aansluitpunt blijkbaar niet in 'het systeem' staat. Fourstack geeft ook nog steeds 'Let op: Geen correct KANVAS adres' aan.

Ik heb eerst zonder succes Tele2 geprobeerd en vorige week maar met tegenzin KPN gebeld omdat zij de lijn beheren en het via hun dan sneller zou moeten gaan.
Vandaag kreeg ik een verrassend telefoontje van KPN waar mij medegedeeld werd dat "er geen lijn ligt" en er 14 November een monteur komt om het aan te leggen 8)7

Wat kan ik in godsnaam doen om zo snel mogelijk aangesloten te worden? Mijn voorkeur gaat uit naar vdsl van Tele2 of Telfort aangezien er op mijn adres max. 50mbit te halen valt en deze aanbieders leveren voor een lage prijs.
Dat staat er: Wachten tot 14 November. Of heel lief vragen of het eerder kan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Purple Dolphin
Wim-Bart schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:01:
[...]

Dat staat er: Wachten tot 14 November. Of heel lief vragen of het eerder kan.
Een maand wachten op een monteur die dan de conclusie trekt dat er al een lijn ligt en ik net zo ver ben als nu?
Dat moet toch anders op te lossen zijn.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Purple Dolphin schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Een maand wachten op een monteur die dan de conclusie trekt dat er al een lijn ligt en ik net zo ver ben als nu?
Dat moet toch anders op te lossen zijn.
De vraag is of er een lijn ligt. En als die er ligt is deze admninistratief vewerkt op nieuwe adres.

Stel, er komen 4 aansluitingen binnen op bestaand ISRA punt. Ik maak van het pand nummer 10, 10-a, 10-b en 10-c. En trek respectievelijk lijn 2, 3 en 4 door naar 10-a, 10-b en 10-c. Dan liggen de lijnen nog steeds administratief op nummer 10. Het doortrekken moet dus fysiek eerst gecontroleerd worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Het kan ook zijn dat het inhome gedeelte gereed is maar de aders zelf nog buiten ingelast moeten worden. Zolang dat niet gebeurd is kun je ook niks aanvragen.

• Purple Dolphin
Wim-Bart schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

De vraag is of er een lijn ligt. En als die er ligt is deze admninistratief vewerkt op nieuwe adres.

Stel, er komen 4 aansluitingen binnen op bestaand ISRA punt. Ik maak van het pand nummer 10, 10-a, 10-b en 10-c. En trek respectievelijk lijn 2, 3 en 4 door naar 10-a, 10-b en 10-c. Dan liggen de lijnen nog steeds administratief op nummer 10. Het doortrekken moet dus fysiek eerst gecontroleerd worden.
Duidelijk, het lijkt erop dat er een compleet nieuwe aansluiting is geplaatst en niks is doorgetrokken. Dit is er aangelegd bij de hoofd meterkast op de begaande grond van het pand naast de voordeur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EWlv3u0.jpg

Vanaf daar zit er in iedere meterkast deze aansluiting:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o1zwjvL.jpg

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De monteur moet je ter plekke aanmelden.. Heb laatst 4 maanden in de clinch gelegen met providers.. Uiteindelijk een kpn-monteur gehad die 'm niet kon aanmelden 'want, niet in systeem'.. Deze vertrok. Twee weken later een andere monteur, no nonsense en deze belde twee keer iemand intern op en het was geregeld. Verbinding opgeleverd. Vervolgens duurde het 3/4 weken voordat het zichtbaar was in fourstack. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27

NSG

Je weet niks!

Ik zou zelf KPN benaderen via Twitter in dit geval, gaat meestal een stuk sneller en zo kan je de foto's doorsturen.

• Purple Dolphin
KPN net gebeld, die zeggen nu weer dat alles in orde is, de status van het adres 'openstaand' is en de monteur die 14 november komt het internet gaat aansluiten.
Toen direct maar even Telfort gebeld om te vragen of ik bij hun een abbo kan afnemen maar daar staat het adres weer niet in het systeem (terwijl ze toch met dezelfde info als KPN werken).

Ook vertelde de servicedesk medewerker van Telfort dat KPN de lijn heeft aangelegd en ze voor één jaar een monopolie op die lijn hebben en er dus kans is dat geen enkele andere provider behalve KPN internet kan leveren op die aansluiting.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
Je hebt een abonnement afgesloten bij KPN nu? (Anders komt er geen monteur 14 nov lijkt me). Dat is toch een jaarcontract waar je zonder afkopen niet vanaf kunt? Dus dat zou wel kunnen kloppen wat Telfort zegt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Purple Dolphin
Jim423 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:10:
Je hebt een abonnement afgesloten bij KPN nu? (Anders komt er geen monteur 14 nov lijkt me). Dat is toch een jaarcontract waar je zonder afkopen niet vanaf kunt? Dus dat zou wel kunnen kloppen wat Telfort zegt.
Klopt, dit heb ik in eerste plaats gedaan om wat processen in werking te zetten zodat mijn aansluiting in het systeem komt maar goed, dat bedoelde Telfort niet.
Wat Telfort zegt is dat wanneer KPN de aansluiting zelf legt, KPN een jaar lang het recht heeft op een monopolie op die lijn.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
Of KPN een jaar monopolie op de lijn heeft of dat je aan een jaarcontract vastzit bij KPN, wat is het verschil? Als je een aansluiting wil zonder KPN commitment moet je het regelen via mijnaansluiting.nl volgens mij, je moet dan wel betalen voor de aanleg. Maargoed dat is nu te laat, echter is het slimmer om jaartje KPN te doen om onder de aanlegkosten uit te komen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Purple Dolphin
Nogal een groot verschil of je verplicht KPN moet afnemen of dat je de keuze hebt tussen alle andere providers.
Ook een groot verschil in je portemonnee trouwens. Ik ben natuurlijk knettergek als ik rond de 60 euro voor 50mbit plus tv betaal terwijl dat bij bijv. Telfort dik 20 euro goedkoper is.
Verder heb je de situatie niet helemaal goed begrepen geloof ik. Er ligt nu een aansluiting sinds 2 weken. Kosten van de aanleg daarvan zijn sowieso voor de eigenaar en het is door dezelfde eigenaar twee maanden terug ook aangevraagd bij mijnaansluiting.nl
Pagina: 1