Ipcam Client Foscam niet benaderbaar door plugin Firefox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb reeds 4 jaar een Foscam FI9805W camera. Ik kon altijd via intern ip adres naar alle instellingen en live view van deze camera, de zogenaamde IPCam Client, maar sinds een paar maanden wordt de plugin die nodig is om dit te doen, niet meer geaccepteerd door Firefox. Krijg de melding dat de add-on niet geverifieerd is door Firefox. Deze melding is uit te zetten in Firefox, wat ik dus gedaan heb, maar dan nog geen resultaat. Ik heb het ook geprobeerd met het huidige Edge van Win 10, ook geen resultaat. Heb geen zin om verder nog meer browsers op mijn machine te zetten, want ik gebruik al jaren naar tevredenheid Firefox. Wie weet de oplossing om gewoon dit met Firefox weer werkend te krijgen? Ik heb me reeds suf gezocht naar een oplossing.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Reeds hierboven gemeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Reeds hierboven gemeld.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372738

BIj mij werken de IP cameras die ik heb alleen nog in Internet Explorer. Alle andere browsers accepteren de plugin niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan zet je toch deze app erop?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Gaat niet om Live View. Die heb ik wel via mijn Synology. Ik kan niet meer bij bepaalde settings van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
445033 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:59:
[...] Heb geen zin om verder nog meer browsers op mijn machine te zetten, want ik gebruik al jaren naar tevredenheid Firefox. [...]
Internet Explorer staat standaard wel geïnstalleerd. Dus tenzij je die verwijderd hebt, hoef je die er niet meer bij te zetten. En ik snap je frustratie, maar dit soort hardware heeft nou eenmaal dit soort brakke interfaces ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 17-10-2016 16:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 10-06 17:25
Even zoeken op NPAPI. Dan zul je zien dat geen een browser anders dan IE dit nog ondersteund. Hoelang IE dit nog gaat volhouden is maar de vraag. Er is al jaren geleden aagekondigd dat deze vorm van plugins zal gaan verdwijnen. Er zijn nog maar weinig camera producenrten die zich hier iets van aangetrokken hebben. Het zal tijd gaan worden voor firmware updates.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie reactie. Ik zal Explorer er dan opzetten en het alleen daarvoor gebruiken. Laatste vraag. Als ik toestemming geef in Firefox de plugin te installeren gaat dat goed, maar dan functioneert het nog niet. Waar ligt dat dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
445033 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:39:
Allen bedankt voor jullie reactie. Ik zal Explorer er dan opzetten en het alleen daarvoor gebruiken. Laatste vraag. Als ik toestemming geef in Firefox de plugin te installeren gaat dat goed, maar dan functioneert het nog niet. Waar ligt dat dan aan?
Wat zie je in de plugins-tab in de add-ons (about:addons)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Wat zie je in de plugins-tab in de add-ons (about:addons)?
Dat hij geinstalleerd is (dacht ik, hij is nu verwijderd) maar is uitgeschakeld en kan hem dan ook niet inschakelen. Lijkt wel of er een dubbele beveiliging in Firefox zit. Ik gebruik Firefox dan ook vanwege, mijn gevoel, grootste veiligheid en privacy middels Ghostery. Dit vind ik dan wel weer jammer dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516529

Probeer eens Firefox ESR te downloaden&installeren.
Bij mij was dat de oplossing.
Edit: Helaas werkt Ghostery dan niet meer ...
Edit#2: Na een tijdje proberen incl. opnieuw installeren plugin, werkt Ghostery weer wel!
Edit#3: Inmiddels heb ik naast elkaar draaien Firefox ESR 32bits (versie 45.7.0) werkt met de Foscam camera) en Firefox 64bits (versie 51.01; werkt daar niet meer mee).

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 516529 op 28-01-2017 19:36 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 20:01
Na laatste update van browser Firefox (2e week van maart 2017) lukte het inloggen via de browser op mijn foscam niet meer. Ook niet na installatie van de popup plugin die in het inlogscherm verscheen. Zoeken op google onder de term: foscam en Firefox leverde deze pagina op... :X 8)7

https://www.myfoscam.com/user/oversea_faq_article/3

Hoewel dit dus niet gaat over de directe benadering van de camera over het eigen netwerk maar via de cloud benadering lukt dit via Firefox niet.
Hopelijk wordt dit snel opgelost. Idd via IE lukt de directe benadering nog wel, maar de cloud benadering niet als je IE 64 gebruikt, maar ik wilde juist via Firefox ivm mijn voorkeur voor Firefox tov andere browsers.

[ Voor 18% gewijzigd door theohelmus op 22-03-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@theohelmus Klopt, dat is het probleem van vooruitgang. Hopelijk neemt Foscam zijn verantwoordelijkheid en zorgt snel voor nieuwe plugins (of gewoon moderne HTML5), zodat ze de browsers weer kunnen ondersteunen. Draaide het geheel dan trouwens wel op Mac OS X of Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2020

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Sinds vandaag 07-04-2017 kan ik niet meer bij de FI9818W V2, deze kon tot vandaag altijd geopend worden met IE en nu dus niet meer.

Zit er sterk over na te denken om te stoppen met Foscam en over te gaan met een ander merk. Tenzij er mensen zijn met ervaringen binnen de nieuwere versies van Foscam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Drumstel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:52:
Sinds vandaag 07-04-2017 kan ik niet meer bij de FI9818W V2, deze kon tot vandaag altijd geopend worden met IE en nu dus niet meer.

Zit er sterk over na te denken om te stoppen met Foscam en over te gaan met een ander merk. Tenzij er mensen zijn met ervaringen binnen de nieuwere versies van Foscam?
Klopt. Ik kan ook geen Liveview meer zien. Ik kan nog wel via Firefox een aantal instellingen wijzigen en heb nog wel Liveview via Survellaince Station op de Synology. Gelukkig loopt daarlangs ook de bewegingsdetectie maar het is natuurlijk gewoon bagger dat als het zo doorgaat straks de camera praktisch onbruikbaar wordt omdat browsers dat ding niet meer slikken.

Ik heb hem ooit via Ibood gekocht. Jij misschien via winkel en kan je daar eens aan de bel trekken en een klacht indienen. Dit dient gewoon te worden opgelost door Foscam met fatsoenlijke plugins voor browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Zelfs een nieuwe foscam gebruikt nog dezelfde antieke plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 14:53
In Firefox kun je de NPAPI beveiliging uitschakelen via about:config. Voeg dan de volgende boolean toe: plugin.load_flash_only ,met de waarde: false.
Dit hielp bij mij om de Dahua plugin werkend te krijgen.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Topicstarter
Skipper-93 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:13:
In Firefox kun je de NPAPI beveiliging uitschakelen via about:config. Voeg dan de volgende boolean toe: plugin.load_flash_only ,met de waarde: false.
Dit hielp bij mij om de Dahua plugin werkend te krijgen.
Geprobeerd. Geen oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:56
Voor Mac gebruikers: Voor de nieuwste OS X Sierra heb je een gemodificeerde plug-in nodig.

https://www.google.nl/amp...gin-and-macos-sierra/amp/

De normale plug-in werkt alleen pre-Sierra. Deze werkt echter alleen in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evier
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03-2023
De ESR versie 32 bits installeren van Firefox werkte voor mij zonder problemen. Plugin werkt inderdaad niet op de 64 bits versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Br
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-12-2020
Hallo,
m'n vriend heeft een NVR-based camera-systyeem (6-tal camera's) die hij vroeger telkens via Firefox kon bekijken. Als ik de berichten hierboven goed begrijp, dan hebben Firefox, Chrome (en nu ook IE geloof ik) het nu onmogelijk gemaakt om de nodige invoegtoepassing te kunnen installeren (ik denk dat dit die NPAPI is) omwille van de veiligheid en dat het eigenlijk aan de IP-cam-fabrikant is om hun firmware te upgraden.

Als die fabrikant dat niet doet of er wel mee bezig is maar het duurt bv nog een jaar, wat kan je dan in afwachting doen met je camera's om de beelden te bekijken? Is er een oplossing voor dit probleem?

Mvg,
Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Met Internet Explorer 11 kan het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1006475

Nieuwe versie van Firefox deïnstalleren, oudere versie (<0.49) gebruiken.
Alles werkt weer, plugin wordt geactiveerd na toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1006475 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 06:57:
Nieuwe versie van Firefox deïnstalleren, oudere versie (<0.49) gebruiken.
Alles werkt weer, plugin wordt geactiveerd na toestemming.
Alleen niet meer voor je normale internet gebruiken. Niet meer veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1006475

Na camera te hebben ingesteld zal Firefox automatisch weer updaten naar de laatste versie, je camera heb je dan ingesteld en je browser is weer up to date.
Je kan ook nadat je alles hebt ingesteld handmatig updaten, zo loop je dus geen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famlet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-01-2022
Beste,

Ivm de opmerking dat Foscam niet werkt op Edge. De FOSCAM FI9805W die ik al 7 jaar heb, die werkt wel op Edge (versie 97.0.1072.69).

In "Edge>Settings>Default Browser" de mogelijkheid "Allow sites to be reloaded in Internet Explorer mode" aanzetten. En desgewenst uw IP camera bijvoegen bij "Internet Explorer mode pages".
Bij mij was dat http :// 192.168.1.111:88

Edge heropstarten (eventueel plugins downloaden), surfen naar http: // 192.168.1.111:88 et voila, Foscam kan weer een paar jaar mee!

Hopelijk help ik hier iemand nog mee :)

Jan

[ Voor 7% gewijzigd door famlet op 23-01-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11

gsm

@famlet Bedankt Jan

Bij mijn FI9805W werkt het niet want ik zie geen live beeld maar kan wel de instellingen aanpassen.
Voor mijn FI9821W V2 werkt het wel, ik zie live beelden en ik kan het aanpassen.

Misschien voor de 9805W andere plugin installeren ?
Pagina: 1