Thin-Client 1 van 2 monitoren slaapstand ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-10 23:11
Tweakers,

Op mijn stage kom ik een probleem tegen wat ik niet opgelost krijg, ik heb al veel gezocht en geprobeerd maar ik kom er niet uit, ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen.

Er is een Thin-Client (HP t610) hierop zijn 2 externe Eizo monitoren aangesloten, de een met een Display poort kabel de andere met VGA. na enige tijd (15-30min.) gaat de monitor met VGA aansluiting in slaap modus, even met de muis bewegen is dus voldoende om hem terug te brengen.

Wat kan dit zijn ?

Wat heb ik geprobeerd:

Voor deze Thin-Client stond er een Windows 7 PC op deze plaats, deze had dezelfde monitoren aangesloten en had dit probleem niet. Op beide machines word dezelfde VDI sessie geopend.
(er worden 2 sessies gestart, op beide monitoren een fullscreen sessie).

Het is geen uniek probleem, een andere Thin-Client (zelfde type) heeft hetzelfde probleem.

Poweroptions van de monitoren staan volledig gelijk.

Windows screensavers zijn uitgeschakeld.

Hoop dat dit voldoende informatie was als topic start, zo niet hoor ik dat graag.

Groet,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe staan de powersettings op de TC?
Staan die aan of op never sleep?

Wat voor VDI start je op?
Ik heb problemen met deze TC's gehad i.c.m Citrix Receiver 4.4 als er 2 monitoren gebruikt werden.
En er werd een USB 2 device op de USB 3 poort aangesloten. Dan bleef een van de schermen zwart.
Hiervoor hebben wij een Fix gekregen van Citrix.

Wat gebeurd er als je geen VDI Sessie opzet.
Dus inlogt met Admin account. Gaat de monitor dan ook slapen?

[ Voor 13% gewijzigd door DarkSide op 17-10-2016 15:09 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Powersettings op de TC zijn never sleep

VMWare, met VMware Horizon Client.

Dat heb ik nog niet getest, maar of er een sessie open staat moet het probleem niet kunnen zijn toch ?

De sessie op monitor 1 die op zwart gaat blijft ook actief, er hoeft zo dus ook niet ontgrendeld/ingelogd te worden als er met de muis bewogen word. (sessies hebben een levensduur van 1 week. Dit omdat ze in een 24/7 omgeving draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf niet zo veel kennis van Horizon.
Maar in Citrix omgevingen (met RES) ben ik al wat vage dingen tegengekomen.
Die lokaal dan prima gaan, maar in Citrix of RES een onverwacht/ongewenste uitkomst hebben.

Vandaar mijn vraag of het lokaal ook te reproduceren is.
Check voor de zekerheid ook even powercfg - getactivescheme.
Een x gehad dat een GPO niet goed werd toegepast en de GUI iets anders aangaf dan de CMD regel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Oke duidelijk, ik ga het controleren !

De rest van de week ben ik met andere verplichte projecten bezig, maar ik laat nog van me horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Het probleem valt ook lokaal te reproduceren.

Overigens was ik verkeerd geinformeerd over de huidige situatie. Toen de melding binnen kwam heb ik zelf bevestigd dat het om 1 monitor ging. 12 uur later vertoonden beide monitoren dit probleem, Dit werd helaas niet aan mij doorgegeven.

Er word in deze ruimte gewerkt met ploegendiensten, en de communicatie is niet altijd optimaal.

Uiteindelijk nu het opgelost. Windows XP heeft een presentation mode waar de HDD en het scherm niet uit gaan, deze uiteindelijk geactiveerd in het registry. Dit draait nu al 12 uur zonder problemen.

Bedankt voor je reacties in ieder geval !
Pagina: 1