Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
Beste Tweakers,

Ik zit momenteel in het laatste jaar van de HBO Opleiding Technische Informatica, dit jaar moet ik dan ook afstuderen door middel van een stage.

Ik zoek een stage in de richting Embedded Systems.
Op school heb ik onder andere programmeren in C en Java gehad, het liefst ga ik verder met C (C++).

Ik heb al een tijdje rond gezocht op het internet voor mogelijke bedrijven waar ik zou kunnen stage lopen, echter zitten de meeste bedrijven richting Amsterdam, wat voor mij al gauw 1,5 uur reizen is.
Uit ervaring weet ik dat je het beste bedrijven vind door middel van andere mensen, omdat de websites van die bedrijven niet altijd heel goed te vinden zijn en ze vaak ook niet overal vacatures hebben staan via waar je ze kan vinden.

Ik woon zelf in de buurt van Den Helder / Schagen.

Bedrijven die ik al gevonden heb:
HGG in Wieringerwerf
Aqualectra in Heerhugowaard
Flexicontrol in Heerhugowaard
Nice in Alkmaar
XAFAX in Alkmaar

Mijn vraag is nu weten jullie bedrijven in de kop van Noord Holland (boven/in Alkmaar) waar ze veel bezig zijn met Embedded Systems?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Tom

[ Voor 21% gewijzigd door hitmetomaat op 17-10-2016 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 10:01

Rem

Ik werk bij een ICT-bedrijf (niet embedded- maar web-gericht) in een van de twee steden die je noemt en begeleid daar ook stagiares. Ik kan je niet helpen aan een adres, want veel meer als googlen naar bedrijven kan ik niet voor je betekenen.

Wel wil ik je even meegeven dat een van de belangrijkste factoren bij het wel of niet in zee gaan met onze stagelopers over het algemeen is dat zij veel eigen inzet tonen. Dus die vinden ons zelf, nemen zelf contact op en laten zien dat ze er echt zin in hebben. Dan hebben wij er veel meer vertrouwen in dat ze ook zelfstandig kunnen werken.

Jouw post laat niet bepaald jouw eigen inzet zien. Heb je zelf uberhaupt al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
Rem schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:59:
Ik werk bij een ICT-bedrijf (niet embedded- maar web-gericht) in een van de twee steden die je noemt en begeleid daar ook stagiares. Ik kan je niet helpen aan een adres, want veel meer als googlen naar bedrijven kan ik niet voor je betekenen.

Wel wil ik je even meegeven dat een van de belangrijkste factoren bij het wel of niet in zee gaan met onze stagelopers over het algemeen is dat zij veel eigen inzet tonen. Dus die vinden ons zelf, nemen zelf contact op en laten zien dat ze er echt zin in hebben. Dan hebben wij er veel meer vertrouwen in dat ze ook zelfstandig kunnen werken.

Jouw post laat niet bepaald jouw eigen inzet zien. Heb je zelf uberhaupt al gekeken?
Ja ik heb al heel veel zelf op het internet gezocht, maar daar vind je niet zo snel bedrijven in de kop van Noord Holland die aan deze eisen voldoen.
Uit ervaring weet ik dat je het beste bedrijven vind door middel van andere mensen.
Zo heb ik mijn vorige stage ook gevonden via een familielid, zonder hem was ik daar nooit terecht gekomen omdat je ze op het internet niet zo gemakkelijk vind.
Vaak hebben wat kleinere embedded bedrijven niet zo goede website en hebben ze ook niet overal op internet vacatures staan via waar je bij hun terecht kan komen.

Maar jij vind dus als ik het hier vraag dat ik geen eigen inzet toon? Dat is toch juist inzet tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nouja, je hoopt dat een stage jouw kant uit komt waaien :P Dat het binnen x km van je huidige woonplaats moet zijn omdat het anders te veel moeite is toont ook niet veel motivatie om de perfect passende stage te zoeken waar je jouw interesses en ambities in kwijt kan.

Als de bedrijven die je gevonden hebt niet op hun website een button hebben staan "Stagiaires hier melden!" hebben ze vast wel een telefoonnummer, email-adres, fysiek adres om langs te gaan :) Ook kan je bij je uni ervaringen zoeken van medestudenten of docenten.

Waar hebben we het trouwens over, WO/HBO/MBO? natuurlijk een groot verschil, een stage bieden met de wetenschappelijke diepgang voor een MSc is vaak lastig bij kleinere bedrijven.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 17-10-2016 15:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 10:01

Rem

hitmetomaat schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Ja ik heb al heel veel zelf op het internet gezocht, maar daar vind je niet zo snel bedrijven in de kop van Noord Holland die aan deze eisen voldoen.
Uit ervaring weet ik dat je het beste bedrijven vind door middel van andere mensen.
Zo heb ik mijn vorige stage ook gevonden via een familielid, zonder hem was ik daar nooit terecht gekomen omdat je ze op het internet niet zo gemakkelijk vind.
Vaak hebben wat kleinere embedded bedrijven niet zo goede website en hebben ze ook niet overal op internet vacatures staan via waar je bij hun terecht kan komen.

Maar jij vind dus als ik het hier vraag dat ik geen eigen inzet toon? Dat is toch juist inzet tonen?
Wat fsfikke ook zegt inderdaad. Je geeft niet aan dat je zelf ook iets gezocht en/of gevonden hebt. Wij hebben vervolgens maar aan te dragen waar jij allemaal stage kan lopen.
Misschien bedoel je het helemaal niet zo, maar in je OP ontbreekt gewoon het stukje inspanning wat ik van jou zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
fsfikke schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:24:
Nouja, je hoopt dat een stage jouw kant uit komt waaien :P Dat het binnen x km van je huidige woonplaats moet zijn omdat het anders te veel moeite is toont ook niet veel motivatie om de perfect passende stage te zoeken waar je jouw interesses en ambities in kwijt kan.

Als de bedrijven die je gevonden hebt niet op hun website een button hebben staan "Stagiaires hier melden!" hebben ze vast wel een telefoonnummer, email-adres, fysiek adres om langs te gaan :) Ook kan je bij je uni ervaringen zoeken van medestudenten of docenten.

Waar hebben we het trouwens over, WO/HBO/MBO? natuurlijk een groot verschil, een stage bieden met de wetenschappelijke diepgang voor een MSc is vaak lastig bij kleinere bedrijven.
Ik hoop helemaal niet dat een stage mijn kant uit komt waaien! Ik vraag alleen of er Tweakers zijn die toevallig een bedrijf weten.

En ik vind het helemaal niet te veel moeite om te reizen, maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als het een beetje in de buurt zit.

Het probleem is niet dat de bedrijven die ik gevonden heb geen "Stagiaires hier melden!" knop hebben, maar dat ik de bedrijven niet kan vinden.

Er zijn waarschijnlijk veel bedrijven die je niet zomaar op het internet tegenkomt als je zoekt op Embedded Systems of iets dergelijks, via dit topic probeer ik die bedrijven te vinden.

We hebben het over een HBO afstudeerstage, sorry was ik vergeten te vertellen.
Rem schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:34:
Wat fsfikke ook zegt inderdaad. Je geeft niet aan dat je zelf ook iets gezocht en/of gevonden hebt. Wij hebben vervolgens maar aan te dragen waar jij allemaal stage kan lopen.
Misschien bedoel je het helemaal niet zo, maar in je OP ontbreekt gewoon het stukje inspanning wat ik van jou zou verwachten.
Nee zo bedoel ik het helemaal niet, sorry dat het niet duidelijk is/was dat ik al veel tijd/moeite heb gestoken in het vinden van bedrijven.

[ Voor 15% gewijzigd door hitmetomaat op 17-10-2016 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04

Onbekend

...

Om bedrijven te vinden kun je vaak het beste de verschillende vacaturesites even langs gaan. Je filtert alleen op "embedded" en dan omgeving Wieringerwerf + 20km en dan krijg je al een flinke lijst met bedrijven die iets met embedded doen. Het enige wat je nog rest is contact opnemen om te vragen of ze nog stagelopers zoeken. :Y)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja Helaas zit er in de regio gewoon niet zo heel erg veel werkgelegenheid voor hogeropgeleiden, zeker in meer technische functies. Niet voor niets dat veel (hogeropgeleide) mensen hun biezen pakken daar. Been There done that.

Is er niet misschien iets aan de offshore/marine gerelateerd te vinden richting Den-Helder?

Verder kan je toch ook Alkmaar voorbij, net de auto is dat best redelijk te doen, zeker als je wat flexibiliteit krijgt qua werktijden. Of zoek een kamer natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 21-10-2016 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

http://www.tatasteeljobs....o-(meewerk-)stage-it.html ?

Groot bedrijf net onder Alkmaar. Misschien niet geschikt als afstudeerstage maar dat weet ik niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Oid op 21-10-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:36

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is nou anderhalf uur reizen? 3 uur per dag voor hoelang? Een half jaartje? Zou dat gewoon doen, het is wel je toekomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Al eens gekeken bij de KM?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik moest ook 1.5uur reizen voor mijn stage. Dat is prima te doen.
Je kunt ook een kamer/appartement overwegen. Je zult later ook geen baan vinden in je eigen straat.

In jouw richting zit veel in regio Eindhoven. Tijdelijke huisvesting is daar niet zo duur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oid schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:13:
http://www.tatasteeljobs....o-(meewerk-)stage-it.html ?

Groot bedrijf net onder Alkmaar. Misschien niet geschikt als afstudeerstage maar dat weet ik niet.
Geen idee of die zelf ook e.e.a. maken, zo niet: toeleveranciers bellen. Danieli Corus bijvoorbeeld (automation in staalfabrieken). Naast de al genoemde opties (marine, water & hun leveranciers) ook bedrijven in de home automation / domotica (ik zie dat de TS Flexicontrol al had benaderd) of bijv. liften.

1.5u is inderdaad niet per se veel. Dat heb ik toentertijd ook gedaan. Zeker in de trein: dan is het geen verloren tijd maar tijd dat je stukken kunt lezen, evt. kunt slapen, etc. Ook kan je (bij fulltime) misschien afspreken dat je bijv. 4 dagen van 9 uur doet o.i.d. Maar stap 1 is een leuke en vooral leerzame plek vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2016 09:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1