Toon posts:

Windows Client DNS Failover, FAIL.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen een probleem aan wat velen zullen hebben als hun eerste DNS faalt, Windows wordt traag in reponse op sites.

Nu weet ik dat het niet ideaal is om nslookup en ping te gebruiken om de failover te controleren maar het is wel duidelijk dat dns gewoon niet lekker wil failover(en) op een windows client.

Ik denk er sterk aan toch een loadbalancer in te zetten (welke toch al draait) en mijn client één IP te geven voor DNS, eventueel twee waarvan de eerste de loadbalancer om dit af te vangen.

Iemand een plausibel idee hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:37:
Ik loop tegen een probleem aan wat velen zullen hebben als hun eerste DNS faalt, Windows wordt traag in reponse op sites.
Hûh? Nog nooit last van gehad
Nu weet ik dat het niet ideaal is om nslookup en ping te gebruiken om de failover te controleren maar het is wel duidelijk dat dns gewoon niet lekker wil failover(en) op een windows client.
Met nslookup geef je de server op de commandline op, of middels het server command. Hoe je daarmee failover test is me een raadsel. Ping gebruikt behalve dns, ook netBIOS. Lijkt me ook niet goed
Ik denk er sterk aan toch een loadbalancer in te zetten (welke toch al draait) en mijn client één IP te geven voor DNS, eventueel twee waarvan de eerste de loadbalancer om dit af te vangen.
Kwenie, 'k heb de zin nu drie keer gelezen maar ik kan er niet uit opmaken wat je nu van plan bent
Iemand een plausibel idee hierover ?
Je gebruikt de verkeerde dns-servers?

Besides, in windows 8 en 10 bestaat dit probleem helemaal niet. Daar doet windows namelijk dns-queries naar alle beschikbare dns-servers. Op het algoritme wat wordt gebruikt om daar de meest gunstige uit te pikken is kritiek mogelijk. Maar het concept van primary dns is verlaten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==