Sinds enkele weken raakt mijn pc in de war zodra ik een spel wil gaan spelen in de Microsoft Solitaire Collection. Ik vermoed dat het te maken heeft met Windows 10, dat ik onlangs heb geïnstalleerd,
hoewel dat aanvankelijk niet de problemen gaf die ik nu heb.
Dat mijn pc van slag is, is direct te zien aan de namen bij de pictogrammen onder in het scherm.
Die krijgen allemaal dezelfde naam: Microsoft Edge, Verkenner enz. zijn ineens allemaal bijvoorbeeld Kladblok geworden.
De problemen die ik ondervind zijn:
- met de rechterknop muis krijg ik geen menuutjes
- dialoogvensters zijn meestal leeg en dus onbruikbaar
- tekst typen in een wél verschijnend venster lukt wel, maar je ziet niet wat je typt.
- in Word gaat het typen uiterst moeizaam, is gewoon niet te doen
- als ik een mail aanklik in mijn e-mailprogramma krijg ik de tekst van een andere mail
Als ik vervolgens mijn pc weer uit- en aanzet is alles weer normaal...
Herkent iemand dit probleem en heeft hij/zij daar wellicht een oplossing voor gevonden?
hoewel dat aanvankelijk niet de problemen gaf die ik nu heb.
Dat mijn pc van slag is, is direct te zien aan de namen bij de pictogrammen onder in het scherm.
Die krijgen allemaal dezelfde naam: Microsoft Edge, Verkenner enz. zijn ineens allemaal bijvoorbeeld Kladblok geworden.
De problemen die ik ondervind zijn:
- met de rechterknop muis krijg ik geen menuutjes
- dialoogvensters zijn meestal leeg en dus onbruikbaar
- tekst typen in een wél verschijnend venster lukt wel, maar je ziet niet wat je typt.
- in Word gaat het typen uiterst moeizaam, is gewoon niet te doen
- als ik een mail aanklik in mijn e-mailprogramma krijg ik de tekst van een andere mail
Als ik vervolgens mijn pc weer uit- en aanzet is alles weer normaal...
Herkent iemand dit probleem en heeft hij/zij daar wellicht een oplossing voor gevonden?