Microsoft Solitaire Collection veroorzaakt problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken raakt mijn pc in de war zodra ik een spel wil gaan spelen in de Microsoft Solitaire Collection. Ik vermoed dat het te maken heeft met Windows 10, dat ik onlangs heb geïnstalleerd,
hoewel dat aanvankelijk niet de problemen gaf die ik nu heb.

Dat mijn pc van slag is, is direct te zien aan de namen bij de pictogrammen onder in het scherm.
Die krijgen allemaal dezelfde naam: Microsoft Edge, Verkenner enz. zijn ineens allemaal bijvoorbeeld Kladblok geworden.

De problemen die ik ondervind zijn:

- met de rechterknop muis krijg ik geen menuutjes
- dialoogvensters zijn meestal leeg en dus onbruikbaar
- tekst typen in een wél verschijnend venster lukt wel, maar je ziet niet wat je typt.
- in Word gaat het typen uiterst moeizaam, is gewoon niet te doen
- als ik een mail aanklik in mijn e-mailprogramma krijg ik de tekst van een andere mail

Als ik vervolgens mijn pc weer uit- en aanzet is alles weer normaal...

Herkent iemand dit probleem en heeft hij/zij daar wellicht een oplossing voor gevonden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je zelf al wat gedaan? Want dat laat je hier niet zien. Eerste is uiteraard die app opnieuw installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, Hero of Time. Nee, ik had zelf nog niets gedaan, vandaar. App opnieuw installeren, zeg je. Hoe simpel zou het kunnen zijn, hè? Had daar zelf nog niet aan gedacht. Heb nu de app opnieuw geïnstalleerd, en...dezelfde problemen, plus dat ik mijn scores kwijt ben...maar niet mijn sores dus. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- Heb je de problemen ook als je de pc opstart in veilige modus?
- Al een virusscanner gedraaid?
- In event viewer gekeken of je daar gekke dingen tegen komt?
- Gekeken of er gekke processen draaien die je niet kan thuisbrengen?
- Schone windows installatie gedaan?
- Nette ISO vanuit betrouwbare bron of hokkietokkie versie van minder legale bron?
- Alle drivers goed geinstalleerd?
- Zo ja, ook de nieuwste drivers die geschikt zijn voor win 10 (en dus niet eerder bijgeleverde cd'tjes)
- Bios geupdate naar nieuwste versie? Oud systeem wil wel eens issues geven met nieuwe besturingssystemen
- (welke hardware gebruik je uberhaubt?)
- Waren er direct na de update naar windows 10 al vergelijkbare problemen?
- Zo nee, heb je software- c.q. hardwarematige wijzigingen aanbracht sindsdien?

alvast excuses als ik nog wat vergeten ben

[ Voor 63% gewijzigd door Switchie op 17-10-2016 22:41 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je reactie, Switchie. Nee, volgens mij ben je niets vergeten.
Want je antwoord is zo wel duidelijk genoeg: "als ik jou was, zou ik er maar even een expert bij halen." 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Haha nee hoor. Zo bedoel ik het absoluut niet. Heel veel oorzaken zijn vrij makkelijk uit te sluiten als je fysiek bij de computer kan. Die luxe hebben wij vanaf de andere kant niet dus het is altijd gissen voor ons. Zodoende zou het ons gigantisch helpen als je de "meest simpele" mogelijke oorzaken zelf zou kunnen uitsluiten zodat wij in ieder geval weten waar het niet aan ligt.
Een beetje "zit de stekker er wel in 2.0" noem ik het maar :)

Als wij bij voorbeeld weten welk type computer je gebruikt (ga voor het gemak even uit van een kant en klaar systeem) kunnen wij al vrij makkelijk zeggen of de combinatie met Windows 10 mogelijk issues geeft of dat we juist een groen vinkje achter die combinatie kunnen zetten.
Zelfde geldt voor dingen als opstarten in veilige modus e.d.

Dit zijn zaken die volgens mij elke "leek" zou kunnen. At the end geeft het toch ook een stuk voldoening als je zelf je probleem hebt opgelost (al dan niet met een beetje hulp ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Switchie op 17-10-2016 23:20 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is daar de refresh optie niet voor uit gevonden of wist deze alle (app) instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Switchie

Ik begrijp dat dit voor jou allemaal gesneden cookie is, maar ik ben kennelijk nog 'leker dan een leek'.

Veilige modus? Event viewer? Gekke processen? Schone Windows installatie?
Nette ISO vanuit betrouwbare bron of hokkietokkie versie van minder legale bron?
Bios geupdate naar nieuwste versie?

Hiervoor zou ik toch echt een computercursus (voor gevorderden) moeten volgen, hoor.

Ik was (en ben) op zoek naar iemand die hetzelfde probleem heeft, en de oplossing gevonden heeft,
maar evengoed bedankt voor je uitgebreide reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@archie2012

Bedankt voor je reactie. Ik kwam op deze site terecht:

http://www.tenforums.com/...refresh-windows-10-a.html

En daar lees ik:

This tutorial will show you how to refresh Windows 10 on your PC to reinstall Windows and keep your personal files and settings, and apps you installed from the Windows Store.

Misschien is jouw idee zo gek nog niet. Ga het vandaag of morgen gewoon maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:18:
@archie2012

Bedankt voor je reactie. Ik kwam op deze site terecht:

http://www.tenforums.com/...refresh-windows-10-a.html

En daar lees ik:

This tutorial will show you how to refresh Windows 10 on your PC to reinstall Windows and keep your personal files and settings, and apps you installed from the Windows Store.

Misschien is jouw idee zo gek nog niet. Ga het vandaag of morgen gewoon maar eens proberen.
This is to refresh Windows 10.
Reinstalls Windows 10 and keeps your personal files.
Removes apps and drivers you installed.
Removes changes you made to settings.
Removes any apps your PC manufacturer installed. (If your PC came with Windows 10, apps from your PC manufacturer will be reinstalled.)
Zou er even goed over nadenken, je bent zo te zien je apps kwijt, al weet ik tegenwoordig niet of dit de desktop apps zijn of die van de Store. Maak i.d.d.g.v. eerst een backup, alles op eigen risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank weer voor je bericht. Nou, ik denk dat de apps die ik kwijtraak wel weer te downloaden zijn.
De apps van de Store blijven in elk geval behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@archie2012

Toch maar niet doen dus... :

https://www.microsoft.com...nload/windows10startfresh

Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ iedereen

Een voorlopige oplossing heb ik gevonden op PC Web Plus:

http://winaero.com/blog/get-windows-7-games-for-windows-10/

Daarmee heb ik weliswaar nog niet een probleemloos werkend Microsoft Solitaire Collection teruggekregen,
maar wel alle spelletjes die ik leuk vind om te doen.

Overigens iedereen bedankt voor zijn/haar bemoeienis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hoi,

Heb je de Probleemoplosser voor Windows-apps al eens geprobeerd?

Verder kun je proberen om de Windows Store Cache te resetten door het volgende te doen:
Druk op de Windowstoets + R om uitvoeren te openen.
Vul hier WSReset.exe in gevolgd door een enter.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sfNGf/9b5468381a.png

Er zal een commandprompt openen en vervolgens zal de Windows Store worden geopend, kun je eens kijken of je Microsoft Solitaire Collection nu wel kan starten, eventueel nadat je het opnieuw installeert.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ markimoo

Bedankt voor je reactie, maar het probleem is niet dat ik MSC niet kan starten, maar dat mijn pc idioot ga doen, zodra ik in die app een spelletje speel. Heb overigens MSC al eens verwijderd via Windows Powershell en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

-

[ Voor 100% gewijzigd door Meg op 13-11-2016 15:19 . Reden: Modje is boos. :/ ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Markimoo schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:59:
Lukt het openen ook niet nadat je de Windows Store Cache reset zoals hierboven?
Welk deel van z'n post begrijp je niet? Het spel kan hij prima openen, het is alleen dat z'n systeem begint te flippen als hij een spelletje speelt of heeft gespeeld. Het is onduidelijk waarom dat gebeurt, want er is verders niets mis met z'n systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie, maar een adequate, probleemloze en simpele oplossing lijkt niet voorhanden.

De oplossing die ik vond op PC Web Plus:

http://winaero.com/blog/get-windows-7-games-for-windows-10/

is dan zo gek nog niet.

Topic gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, die heb ik ook.
De win10 spelletjes werkten wel bij mij, maar het was me allemaal wat gecompliceerd.

Deze games werken heerlijk. En ik hoef geen 50 verschillende kaartspelletjes met online hall of fame en meer van dat gedoe.
Pagina: 1