Wat kan ik nog met een HP Pavilion Slimline s3260?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-01 12:18
Hallo,

Ik heb van de week een oude computer van een familie lid gehad ( HP Pavilion Slimline s3260 )

Nu was mijn vraag zou ik hier nog iets mee kunnen, hiermee bedoel ik, als ik bijv. W7 er op zet, en misschien nog het RAM gegeugen iets uitbreid?

Het mag van mij best iets geld kosten alleen niet te veel.

Het zou dan leuk zijn, als ik er dan mee kan internetten, video's kijken en een email kan versturen.

Ik hoor het graag van jullie.

mvg

pricewatch: HP Pavilion Slimline s3260.nl

Alle reacties

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-02 20:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik denk dat als je een SSD (hoeft niet groot te zijn uiteraard, maar let op prijs t.o.v. geboden opslag) en 4GB RAM (in totaal, en let op DDR2) erin knalt dat het voor je taken nog wel voldoet. Er zal wel een 32bit versie van Windows op staan, 32bit kan maar 3.2GB RAM aanspreken dus je zult even een 64-bit versie van Windows 7/10 moeten vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 17-10-2016 14:19 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
Het zal niet super snel worden, maar met meer RAM en een SSD moet het systeem nog best wel okay mee kunnen komen. Wel zou ik overwegen om er Windows 10 op te zetten, dat loopt in mijn ervaring toch iets soepeler dan Windows 7. Let echter wel op dat ik niet zeker weet of de chipset meer dan 4GB geheugen leuk vind, dus als je iets er aan uit gaat geven is dat iets om rekening mee te houden ;)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:05
SSD'tje erin, wat geheugen bijprikken en een schone windows. Dan heb je een prima huis, tuin en keuken pc.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• JarnovdBerg
Bedankt voor jullie reactie!

Dit had ik niet verwacht.

https://www.ram-geheugen....EyDB4qQZwNnogsRoCK_Hw_wcB

Dus als ik dit doe bijv... met een SSD zo het weer een leuk basic pc'tje kunnen worden?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Basis inderdaad, verwacht geen super prestaties van die CPU, maar wij hebben de midi-towers van dat model nog op werk staan en kunnen nog steeds alledaagse zaken doen. Raad je wel aan adblockers op je browser te zetten, als er iets dodelijk is voor prestaties, is het wel 100% cpu gebruik bij laden van advertenties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pas wel op met het moederbord van deze pc's, als je er 4gb in doet gebruikt hij maar 3.5GB door een chipset beperking.
Verder doen wat al genoemd is, SSD van 32/64GB eraan en gebruiken als leuke basis PC of HTPC.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:05
JarnovdBerg schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:24:
Bedankt voor jullie reactie!

Dit had ik niet verwacht.

https://www.ram-geheugen....EyDB4qQZwNnogsRoCK_Hw_wcB

Dus als ik dit doe bijv... met een SSD zo het weer een leuk basic pc'tje kunnen worden?
Jahoor. DDR2 kan je op proberen 2e hands in V&A te kopen.
Ik heb thuis een laptop staan uit het jaar kruik. Doet het prima voor simpel browsen / e-mail / YT.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• JarnovdBerg
Er zitten nu 2 RAM stickjes van 512MB dus als ik er daarvan 1 uit haal en dan 1 stickje van 2GB erin doe heb ik intotaal 2,5 GB of zeggen jullie van die 2 oude stickjes er allebei uithalen?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat kan ja, de snelheden zijn sinds DDR2 standaard. Hoogstens zal je 2GB latje dan niet op maximale snelheid lopen, maar dat merk je toch nauwelijks. Voor het maximale zou ik gaan voor een 2 en 1GB latje, op snelehdi 667 of 800MHz. Liefste van een merk als Kingston of Crucial, maar elk desktop DDR2 zal gewoon werken.

• JarnovdBerg
Ik zit even te kijken voor een 32 GB SSD maar als je er 10.- bij doet, heb je ook een 120 GB SSD
XD

• JarnovdBerg
Zou het ook nog helpen als je er een andere processor inzet?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die zijn ook bijna niet meer te krijgen, 32 GB SSD's. Bovendien wel erg krap.
Gewoon een 120 GB moet voldoen.

Dan geheugen erbij, and verder niets meer aan doen. Ook geen snellere cpu. Dat is het beestje niet meer waard.

• JarnovdBerg
oke, ik ga eens kijken waar ik het kan bestellen. bedankt iedereen!
Pagina: 1