Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Vanochtend was ik in Belgie en mijn data-verbinding werkte niet meer. Mijn telefoon is een Samsung S4 met als OS Android 6.0.1 Ressurection Remix (5.7.4).
In het verleden heeft het allemaal goed gewerkt, maar onlangs heb ik mijn telefoon weer opnieuw moeten installeren, en misschien is daardoor iets mis gegaan. In Nederland werkt alles overigens prima.

Uiteraard alles nagecheckt. Roaming switch, verschillende snelheden (LTE.3G,2G), verschillende providers, telefoon verchillende keren herstart. Maar niks hielp.

Iemand nog een idee?

Ik zie alleen wel dat mijn telefoon alleen voor Vodafone een APN instelling heeft, en niet voor Proximus, Base, etc. Maar geen idee of dat er vroeger wel in heeft gezeten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zegt dat het vroeger wel werkte maar sommige providers blokkeren standaard je dataverbinding in het buitenland. Mogelijk is er daar iets gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En wat zegt je provider? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb Vodafone You. Dat ondersteunt ook buitenland. In augustus nog naar Denemarken geweest en daar werkte het prima, ook in Duitsland.
Bundel loopt nog tot 20 september.

Ik heb de vraag uiteraard ook bij Vodafone neergelegd, maar daar nog geen reactie ontvangen. Ik hoop dat Tweakers.net sneller is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hneel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:45:
Ik zie alleen wel dat mijn telefoon alleen voor Vodafone een APN instelling heeft, en niet voor Proximus, Base, etc. Maar geen idee of dat er vroeger wel in heeft gezeten.
Dat hoeft ook niet. De APN instellingen moeten origineel blijven van je eigen provider. Je hebt in ieder geval wel alle stappen geprobeerd om de verbinding werkend te krijgen en ik zou het zo ook niet weten.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 17-10-2016 14:49 ]