Upgrade SSD + RAM MacBook Pro 2010 >> anno 2016

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 713607

Topicstarter
Op marktplaats een schitterende Macbook Pro 2010 op de kop getikt.
Hier zit nog een trage HDD schijf in en 8Gb RAM.

Er zijn al meerder topics hier over, echter na wat research stamt het meeste uit een aantal jaar terug en zijn er inmiddels weer nieuwe snellere, goedkopere, etc etc upgrade mogelijkheden anno 2016

Daarom mijn vraag als noob, wat is nu aan te raden als nieuwe SSD + RAM voor mijn Mac.
Ik wil minimaal 120Gb en hoop op 16GB RAM als iemand daar ervaring mee heeft. (anders 8Gb)

Ik ga het zelf proberen er in te zetten en denk dat dat wel moet lukken met behulp van Youtube. maar er is zo veel. ik zie door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer.
Wat kan mijn Mac aan? Wat is er nu op de markt wat er twee jaar terug nog niet was?

Mijn dank is groot _/-\o_

Beste antwoord (via Anoniem: 713607 op 17-10-2016 15:39)

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:00
8GB RAM is zoals gezegd al prima. Ik heb dezelfde MBP (waarschijnlijk) en 16gb erin gezet omdat het prijsverschil zo klein is, maar 8 of 16 zal weinig uitmaken. De SSD daarentegen maakt een enorm verschil. Ik heb een SSD op de HDD-plek gezet en de oude HDD met een caddy op de plek van de diskdrive (13" MBP). Dit om nog wel wat opslagruimte te hebben. Het inbouwen is heel simpel, een paar schroefjes los en je kan overal bij. Weinig kans op slopen. SSD'tjes zijn vrij goedkoop geworden, dus zeker doen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik denk persoonlijk dat je niet veel hebt aan 16GB RAM. Ik heb zelf een retina 13" 2015 en ik heb meer dan genoeg aan 8GB met mijn werkzaamheden.

De vraag is: heb je een 13" of een 15"/17"? De 15" heeft tenminste nog een i5/i7 maar de 13" Core 2 Duo heeft helemaal niets aan 16GB geheugen. Die besparing kan je beter steken in een grotere SSD :)

Elke SATA2 of SATA3 SSD zal prima werken in ieder geval. Bodemplaat eraf schroeven en dan kan je bij waar je wezen moet :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zou er alleen een 250GB ssdtje inzetten (~ 75 euro). 8GB 16GB aan ram moet je wel specifieke taken uitvoeren wil je daaraan wat hebben, zeker onder Mac os. Als je al 8GB hebt, lekker zo laten. Vanaf 4GB naar 8GB zou je het wel goed kunnen merken (niet met alles).

[ Voor 33% gewijzigd door ToFast op 17-10-2016 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
upgrade naar 8gb zal je al helpen. 16 gb draait volgens mij ook prima in de macbook al wordt het niet officieel ondersteunt.

meeste performance winst haal je denk ik uit het toevoegen van een ssd. In mijn huidige macbook pro heb ik 128 gb zitten. Maar dat is puur omdat ik veel data op externe schijfen het staan en lokaal niet al te veel nodig heb. WIl je wel data lokaal opslaan kun je beter voor een 256 of grotere schijf gaan.

...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:00
8GB RAM is zoals gezegd al prima. Ik heb dezelfde MBP (waarschijnlijk) en 16gb erin gezet omdat het prijsverschil zo klein is, maar 8 of 16 zal weinig uitmaken. De SSD daarentegen maakt een enorm verschil. Ik heb een SSD op de HDD-plek gezet en de oude HDD met een caddy op de plek van de diskdrive (13" MBP). Dit om nog wel wat opslagruimte te hebben. Het inbouwen is heel simpel, een paar schroefjes los en je kan overal bij. Weinig kans op slopen. SSD'tjes zijn vrij goedkoop geworden, dus zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-05 00:25
Pas wel op met de sata kabels. Beide zijn vrij gevoelig en het kan zijn dat de dvd cable een klein stukje onder het logicboard zit. Zou wel vervelend zijn als je die kapot trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Bij de Action even een setje kleine schroevendraaiers en T5/T6 torx halen, kost 1,99e. Gelijk even een busje perslucht bijhalen. Kan je als je Macbook open is even schoonspuiten :)
Pagina: 1