Zeer zuinige printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 18:23
Ik ben op zoek naar een zeer zuinige printer. Vooral het 'zuinig' aspect is zeer belangrijk. Ik ben het een beetje beu om een goudprijs te betalen voor inkt.

Niet dat er hier bijzonder veel geprint wordt - en dan nog vaak met up en down periodes, dus een inkjet geniet niet mijn directe voorkeur wegens het uitdrogen.

Ik zoek:
- MFP (scanfunctie) is niet nodig.
- Dubbelzijdig is een pluspunt
- WiFi of ethernet-poort (één van beide is belangrijk, maar alle twee is niet nodig)
- Zeer zuinig verbruik! - niet de elektriciteit, wel de toners! Ik wil aan een zo laag mogelijke kostprijs per pagina komen
- Kleur!
- Compacte printer, geen te grote afmetingen...

Merken die mijn voorkeur genieten zijn:
- Epson
- Canon
- Xerox
- Samsung

Vermijden:
- HP

Wie wilt mij op de goeie weg helpen?

Budget:
Tot € 600

[ Voor 1% gewijzigd door VeterisVulpes op 17-10-2016 12:44 . Reden: opmaak ]

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Beste antwoord (via VeterisVulpes op 17-10-2016 13:16)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
VeterisVulpes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:58:
De Brother HL-3140CW heeft een veel te hoog verbruik, zwart is 2.3p.p. en kleur 11.1p.p. Misschien dat ik mijn budget wel wat naar beneden kan bijstellen vanwege de levensduur van het apparaat, dat is een goede tip. Maar het belangrijkste voor mij blijft toch het effectief verbruik.
Ik zou toch niet alleen naar effectief gebruik kijken, maar samen met aanschafprijs en kosten per print de 'terugverdienprijs' berekenen: ik quote even uit de review "De totale gemiddelde kosten voor een standaard A4 kleurenprint met originele consumables komen dus uit rond de 15 eurocent. Dit is op basis van originele artikelen en standaard toners. In geval van high capacty toners van Brother zakt de totaalprijs per print naar € 0,1405. Scheelt dus net geen cent per printje. Mocht je voor een compatible toner gaan, dan kun je kosten ruimschoots halveren en al een kleurenprintje uit de Brother halen voor € 0,0587 oftewel een kleine 6 cent." Dat bij een aanschafprijs van 150 euro...tja.. denk er maar eens over na.

Oja en ik heb er geen verstand van, maar kan de kwaliteit van de prints ook niet minder zijn bij een heel laag verbruik ? Ergens houdt het natuurlijk op, de hoeveelheid gebruikte inkt moet wel genoeg zijn voor kwalitatieve prints.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 17-10-2016 13:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Cheezus

Luiaard

Als er niet zoveel wordt geprint zou ik vooral naar de laagste aanschafprijs kijken. Met de toners doe je sowieso een eeuwigheid dus het terugverdienen van een duurdere printer met lagere kosten per print duurt waarschijnlijk langer dan de levensduur van het apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Je hebt wel een erg hoog budget, nergens voor nodig. Moet je eens kijken wat je voor al een 120 euro krijgt:
pricewatch: Brother HL-3140CW
Bovenstaande heeft geen dubbelzijdige prints maar wel een uitgebreide review van een tweaker, ook over kosten / toners etc etc.

Wel dubbelzijdig:pricewatch: Brother HL-3150CDW

Lees de reviews erbij eens, best lovend.

Wij hebben een 70 euro kostende zwarte laser Brother (instap model). Heel erg tevreden over (wi-fi, status en instellingen via IP-adres, kreeg firmware update, win10 drivers, prima prints, zuinig en degelijk). En er zijn 3rd-party toners te krijgen wat aardig nog weer in de kosten drukt.

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 17-10-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
De Brother HL-3140CW heeft een veel te hoog verbruik, zwart is 2.3p.p. en kleur 11.1p.p. Misschien dat ik mijn budget wel wat naar beneden kan bijstellen vanwege de levensduur van het apparaat, dat is een goede tip. Maar het belangrijkste voor mij blijft toch het effectief verbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door VeterisVulpes op 17-10-2016 12:59 . Reden: link ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
VeterisVulpes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:58:
Ik zou toch niet alleen naar effectief gebruik kijken, maar samen met aanschafprijs en kosten per print de 'terugverdienprijs' berekenen: ik quote even uit de review "De totale gemiddelde kosten voor een standaard A4 kleurenprint met originele consumables komen dus uit rond de 15 eurocent. Dit is op basis van originele artikelen en standaard toners. In geval van high capacty toners van Brother zakt de totaalprijs per print naar € 0,1405. Scheelt dus net geen cent per printje. Mocht je voor een compatible toner gaan, dan kun je kosten ruimschoots halveren en al een kleurenprintje uit de Brother halen voor € 0,0587 oftewel een kleine 6 cent." Dat bij een aanschafprijs van 150 euro...tja.. denk er maar eens over na.

Oja en ik heb er geen verstand van, maar kan de kwaliteit van de prints ook niet minder zijn bij een heel laag verbruik ? Ergens houdt het natuurlijk op, de hoeveelheid gebruikte inkt moet wel genoeg zijn voor kwalitatieve prints.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 17-10-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
OK, die 3150 charmeert mij dan wel eerlijk gezegd, redelijk wat functies (incl netwerkpoort, dubbelzijdig)... bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Evt kan je ook nog kijken naar het formaat. Ik vind A3 printjes voor tekeningen erg prettig en ik kan dan een klein printertje ervoor inzakelen en niet specifiek een plotter. Je kunt er zelfs een pakketje tekeningen zo naar indelen dat je dan geen grote vellen van een plotter meer nodig hebt. Soms is dat handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
A3 is nooit nodig geweest, dus dat is alleszins geen noodzaak. Bovendien kan die uitzonderlijke print dan wel in het copycenter gebeuren (of op het werk ^^ ).

Pagina: 1