Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Fixed] Titel "Eerbetoon Eerste Wereldoorlog"

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Beste Redactie,

Bij het bekijken van de homepage zojuist, schrok ik van de titel van de review van Battlefield 1. Na een paar keer opnieuw lezen, moest ik toch echt concluderen dat er "Eerbetoon aan Eerste Wereldoorlog" staat. Nou snap ik prima waar de woordkeuze vandaan komt, maar ik wil toch even mededelen dat ik hem bijzonder ongepast vind. De Eerste Wereldoorlog was een van de grootste tragedies die Europa heeft gekend en voor sommige gebieden is de impact zelfs veel groter geweest dan van WOII. Dit is absoluut niet iets wat vereerd moet worden, maar juist moet worden herdacht.

Ik zou het dan ook kunnen waarderen als er nog een keer wordt nagedacht over de woordkeuze in de titel en de conclusie van het betreffende artikel.

Groeten,
Joris

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:05

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik weet niet of je delen van de game hebt gezien, maar op verschillende plaatsen worden namen van overleden soldaten genoemt als eerbetoon. Ik denk dat dat deel de titel heeft opgeleverd.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Herdenken" is sowieso een minder sterk woord dan "eerbetoon." Dat laatste woord is juist een grotere uiting van respect dan het eerste.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:28
Ik vind je een muggenzifter.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het moet denk ik zijn: 'Eerbetoon aan de slachtoffers/helden/enz van WWI' of woorden van die strekking. Een eerbetoon aan een oorlog vind ik inderdaad wat vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-10-2016 12:44 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welk woord je kiest, zal toch nooit goed zijn. 'Een representatie van eerste wereldoorlog'? 'Geweldige shooter in WW1 jasje"? Dan is het opeens respectloos om zulke teksten te gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:43:
Het moet denk ik zijn: 'Eerbetoon aan de slachtoffers/helden/enz van WWI' of woorden van die strekking. Een eerbetoon aan een oorlog vind ik inderdaad wat vreemd.
Inderdaad. Je wil de slachtoffers eren, niet de oorlog zelf.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Joris
Johan9711 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:35:
Ik weet niet of je delen van de game hebt gezien, maar op verschillende plaatsen worden namen van overleden soldaten genoemt als eerbetoon. Ik denk dat dat deel de titel heeft opgeleverd.
Ik kan begrijpen dat het daar vandaan komt. Maar dan heb is er sprake van een eerbetoon aan de gevallenen, niet aan de oorlog. Het is een stuk moeilijker om dat goed in een titel te vatten, maar ik vind de huidige optie geen goede compromis.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Joris schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:57:
[...]

Ik kan begrijpen dat het daar vandaan komt. Maar dan heb is er sprake van een eerbetoon aan de gevallenen, niet aan de oorlog. Het is een stuk moeilijker om dat goed in een titel te vatten, maar ik vind de huidige optie geen goede compromis.
Je hebt gelijk, iedereen snapt wel wat er bedoeld wordt, maar taaltechnisch gezien klopt er geen snars van. Zoals het er nu staat wordt er eer gebracht aan de oorlog zelf, niet aan de slachtoffers.

Steam/Discord: Flimovic

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Los van mijn bedoelingen erbij en of ik persoonlijk vind of het wel of niet kan, zijn er nu al vrij veel mensen die aangegeven hebben er over te vallen. We kijken momenteel naar een passend alternatief.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tweakjur schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:08:
Los van mijn bedoelingen erbij en of ik persoonlijk vind of het wel of niet kan, zijn er nu al vrij veel mensen die aangegeven hebben er over te vallen. We kijken momenteel naar een passend alternatief.
"Eerbetoon aan de helden van WO 1?"

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Welkom bij de moeilijkheid van het maken van koppen. Iets waar de mensen die bij een ouderwetse krant werken ook tegenaan lopen. Een kop moet een korte samenvatting van het verhaal zijn, bovendien heb je maar beperkte ruimte. Dan is deze kop volgens sommigen ongepast maar hij dekt wel de lading van het verhaal. Het is maar waar je je druk om maakt. ;)

Helaas zie je dat in deze tijd verschrikkelijk veel, mensen die iets niet vinden kloppen en daar complete drama's van maken op social media, in het nieuws, op fora etc. Leer er doorheen te kijken en laat het rusten. Scheelt je een hoop onrust in het koppie. :P

"When you grow up your heart dies"

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
NMe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

"Eerbetoon aan de helden van WO 1?"
Pluimpje voor jou.

Sluit wel goed aan bij de inhoud van de singleplayer, waarin steeds een andere 'held' (lees: normaal persoon die heldendaden verricht) centraal staat.

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Precies wat ik ook gelijk dacht toen ik het las. Een eerbetoon aan zoiets verschrikkelijks is niet gepast. De oorlog in zijn geheel was gewoon erg. Dat er mensen waren die, onder de omstandigheden, zich heldhaftig hebben gedragen verdient dan wel de aandacht, maar het geheel behoeft geen eerbetoon.

@sjaool: Waarom zou je er doorheen kijken, als het je stoort? Dan mag je er toch zeker melding van maken? Je hoeft niet altijd te verwachten dat iedereen het met je eens is en dat alles aangepast wordt aan jouw denkwijze, maar dat is geheel wat anders. Zoals nu kun je zien dat er genoeg mensen zijn die er over vallen. Dan kan de redactie dat meenemen in hun overweging. Als niemand wat had laten horen, dan was de frustratie er nog steeds wel geweest, zonder dat de redactie er wat vanaf wist. Dat scheelt pas rust in het hoofd.

Si vis pacem, para bellum

• Joris
Dank voor de aanpassing. Vele malen beter zo. Voor de consistentie zou ik de samengevatte conclusie aan het begin ook nog even aanpassen.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Joris schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:28:
Dank voor de aanpassing. Vele malen beter zo. Voor de consistentie zou ik de samengevatte conclusie aan het begin ook nog even aanpassen.
Agreed, en fixed.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
De titel en tekst zijn aangepast. Dank voor het meedenken, ook namens Jur! d:)b
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.