Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

F1 toets en hulpmenu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Op onze school gebruiken we een wiskunde programma online. Hierin maken we sommen met bijvoorbeeld wortels. Om snel de sommen te kunnen maken zitten in het online programma een aantal sneltoetsen. Een van deze sneltoetsen zit op F1. Hiermee kan je gemakkelijk een wortel plaatsen in je som.

Maar telkens als ik op F1 drukt komt de wortel wel op me scherm, maar opent zich ook een nieuw tablet met de windows hulpmenu. Is het mogelijk dat me browser dit "menu" niet meer opent?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus laptop met windows 10 en internet explorer, chrome en firefox

Alle reacties

Verwijderd

De F1 is een Windows Built-in functie welke je niet aan kunt passen.

Je kunt deze echter wel voor de gek houden :

Start een commandprompt en typ het volgende :
takeown /f c:\windows\helppane.exe

Je bent nu eigenaar geworden van de helpfunctie.

Vervolgens ga je naar C:\Windows en dan klik je met de rechtermuisknop op het bestand helppane.exe en kies je eigenschappen.
Dan naar het tabblad Beveiliging en in de lijst met gebruikers zoek je je gebruikersnaam.
Geef deze gebruiker Full Rights, klik op Toepassen en OK.
Nu kun je het bestand helppane.exe hernoemen naar een andere naam.
Daarna als je op F1 drukt, komt het Windows Help menu niet meer tevoorschijn.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:19:
De F1 is een Windows Built-in functie welke je niet aan kunt passen.

Je kunt deze echter wel voor de gek houden :

Start een commandprompt en typ het volgende :
takeown /f c:\windows\helppane.exe

Je bent nu eigenaar geworden van de helpfunctie.

Vervolgens ga je naar C:\Windows en dan klik je met de rechtermuisknop op het bestand helppane.exe en kies je eigenschappen.
Dan naar het tabblad Beveiliging en in de lijst met gebruikers zoek je je gebruikersnaam.
Geef deze gebruiker Full Rights, klik op Toepassen en OK.
Nu kun je het bestand helppane.exe hernoemen naar een andere naam.
Daarna als je op F1 drukt, komt het Windows Help menu niet meer tevoorschijn.
Kan je net zo goed de execute rechten voor de betreffende gebruiker op deny zetten. ;) Wordt het bestand niet automatisch hersteld als er een update voor is. En anders kan je er ook een policy voor maken waarbij je aangeeft welke .exe bestanden je niet mag uitvoeren. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hero of Time schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Kan je net zo goed de execute rechten voor de betreffende gebruiker op deny zetten. ;) Wordt het bestand niet automatisch hersteld als er een update voor is. En anders kan je er ook een policy voor maken waarbij je aangeeft welke .exe bestanden je niet mag uitvoeren. ;)
Er is toch een aparte group policy voor de 'disable help on IE'?

edit, ja :)
https://technet.microsoft...ry/gg176671(v=ws.10).aspx
This policy setting allows you to turn off the Help menu in Internet Explorer.

If you enable this policy setting, users will not be able to use the Internet Explorer Help.

The Help icon will be removed from the command bar, and the Help menu in the menu bar will not be functional. The use of the shortcut key F1 for Help will be restricted.

If you disable or do not configure this policy setting, the Help menu in Internet Explorer will be available to users and they can also use F1 to access Help.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En misschien via Alt+F1?

Maar als ik eerlijk mag zijn, is het wel een gigantische design flaw in die web-applicatie. Pak dan de cijfertoetsen of andere letters.

Overigens doet F1 in Firefox bij mij niets. Heb je het probleem daarin ook?

[ Voor 81% gewijzigd door Room42 op 17-10-2016 14:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Room42 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:35:
...Maar als ik eerlijk mag zijn, is het wel een gigantische design flaw in die web-applicatie. Pak dan de cijfertoetsen of andere letters...
Ze zijn ergens een cancel_bubble vergeten.
Gewoon aanmelden bij de IT-afdeling

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1