Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Energy LogoOp vrijdag 29 juni 2001 01:53 schreef spooky2 het volgende:
..
Energy logo verdwijnt en daarna doet ie niks meer!
waar kan dat door komen?
Bios: award modular v4.50G
Award 4.50
En dat op een 8086
Maareh, 1 piepje is meestal goed..
staat je monitor aan?
ja die staat aan 
anders zie ik dat logo niet verdwijnen he
ik moet wel ff mijn excuus aanbieden voor een domme kijkfout
't is een 80VIER86 DX2-S @ 66MHz
anders zie ik dat logo niet verdwijnen he
ik moet wel ff mijn excuus aanbieden voor een domme kijkfout
't is een 80VIER86 DX2-S @ 66MHz
Verwijderd
Ik gok dat je hardeschijf niet helemaal fris meer is. Of dat hij op het verkeerde protocol draait: Je had vroeger toch MFM en R..
Vind het daarnaast nogal vreemd dat je een Award 4.50 bios op een 8086 hebt staan. Beetje raar IMO!
Vind het daarnaast nogal vreemd dat je een Award 4.50 bios op een 8086 hebt staan. Beetje raar IMO!
Een 486 is een groot verschil met een XT
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
Nou als het lampje van de floppy drive wel even oplicht (met het piepje), dan is het waarschijnlijk je harddisk. Of niet goed aangesloten, of stuk. (staat je bios wel goed ingesteld?)
Engineering
Hmm, 't schijnt idd HDD te zijn. Ik hem um uitgezet in de bios en daarna ratelde ie vrolijk verder.
Fix ik nog wel een andere voor.
Volgende probleem
FDD, pakt ie niet...
maar daaar kijk ik morgen wel naar
edit:
Tupolev: het lampje van de FDD brandt nu constant!!! vanaf het moment dat ik de pjutter aanzet!
Fix ik nog wel een andere voor.
Volgende probleem
FDD, pakt ie niet...
maar daaar kijk ik morgen wel naar
edit:
Tupolev: het lampje van de FDD brandt nu constant!!! vanaf het moment dat ik de pjutter aanzet!
Dan heb je hem verkeerd aangeloten, probeer het maar eens met de andere aansluiting op de kabel voor je FDD.Op vrijdag 29 juni 2001 02:09 schreef spooky2 het volgende:
edit:
Engineering
Daarnaast is het een vaststaand feit dat floppy-drives na verloop van tijd erg kapot kunnen gaan. Zo ook waarschijnlijk met dat ding in die 80486. Het blijven archaische apparaten die schijnbaar een eeuwig leven moeten hebben van de hardware producenten...
1.44 Mb, vroeger kon er nog een spelletje Commander Keen op staan.
-- == Alta Alatis Patent == --
Maar in die tijd paste ook nog een heel OS op 1 flop....Op vrijdag 29 juni 2001 02:56 schreef CoRrRan het volgende:
Daarnaast is het een vaststaand feit dat floppy-drives na verloop van tijd erg kapot kunnen gaan. Zo ook waarschijnlijk met dat ding in die 80486. Het blijven archaische apparaten die schijnbaar een eeuwig leven moeten hebben van de hardware producenten...
*zucht* Vroeger...... *zucht*
- This line is intentionally left blank -
Verwijderd
Goeiemorgen! Eeh, als je floppydrive led constant brand heb je de kabel verkeerd om aangesloten!! Check dat maar eens...
Was al gemeld..Op vrijdag 29 juni 2001 08:41 schreef Wimsol het volgende:
Goeiemorgen! Eeh, als je floppydrive led constant brand heb je de kabel verkeerd om aangesloten!! Check dat maar eens...
Maar is dit nog zo'n board waar niet alles onboard zit? Nog met een losse VLB controller voor de HDD's etc? Die willen ook nog wel regelmatig de geest geven.. (waardoor je hdd dus niet meer werkt!)
Misschien moet je de goede parameters in de bios nog instellen (vroeger, toen er nog geen autodetect was .....
Mmmmmmmmm, op zolder staat ook ergens nog zo'n oud lijk.
Zit iig geen leven meer in, leuk vakantie project
Maar gaat nog met die oude flappen, en de moderne floppen maar dan in 720Kb.
Zit iig geen leven meer in, leuk vakantie project
Maar gaat nog met die oude flappen, en de moderne floppen maar dan in 720Kb.
And The Only One
zie : [topic=169593]
en : [topic=167926]
zoiets
als je dus nog onderdelen zoekt , mail maar
en : [topic=167926]
zoiets
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
ik hgad het zelfde probleem dat kwam doordat de "ide" kabel van de disketedrive er verkeerd om in zat. toen ik die omgedraaid had deed ie het nog niet toen heb ik de bios gereset en toen deed ie het weer
ik zal de batterij er eens uitrukken
Als je nou eerst eens de kabel van je FDD even omdraait. Je moet wel die stekker gebruiken waar een stukje kabel bij is omgedraaid. Het is namelijk nergens voor nodig om je CMOS te clearen als je FDD verkeerd is aangesloten.
Engineering
hmm, kabel zit nu echt 100% goed...
doet ut nog steeds niet...
toch maar ff bios reset dan!
doet ut nog steeds niet...
toch maar ff bios reset dan!
Pagina: 1