Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:47
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bijna klaar met mijn bachelor en wil ik volgend jaar een IT-gerelateerde master gaan doen. Aangezien dit interessante profielen zijn voor recruiters, krijg ik al enige tijd mailtjes over wanneer ik klaar ben/wat mijn plannen zijn etc. Zo ook een mailtje van een Capgemini recruiter over een Talentpool. Hierin wordt mijn cv 'in het systeem gezet', en nemen ze contact met me op tijdens mijn master over studiegerelateerde activiteiten.

Dit klinkt natuurlijk interessant, maar aan de ene kant hoor ik genoeg andere negatieve verhalen over het doorschuiven van cv's naar andere partijen/overhoop worden gebeld door recruiters (lees ook het forum de shitpraktijken van recruiters). Capgemini is natuurlijk geen headhunterkantoor oid, maar af en toe hoor je de gekste verhalen.

Mijn vraag:
Hebben jullie ervaring met een dergelijke talentpool (van Capgemini) en heeft het jullie bijvoorbeeld kansen/voordelen geboden voor jullie carrière/netwerk? Over de specifieke talentpool van Capgemini (of een ander IT-bedrijf) kan ik op internet weinig terug vinden.

Beste antwoord (via Vossie94 op 02-04-2018 22:21)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Cap is zeker niet te vergelijken met die shitpraktijken van recruiters. :) Ik ben er net zelf aan de slag gegaan en de dames van recruitment hebben op mijn open sollicitatie zeer netjes gereageerd en hun uiterste best gedaan mij op een plekje neer te zetten waar ik me thuis voel. Bij een recruitment agency waar ik ook solliciteerde werd ik meegesleurd om op een plekje te zetten waar ze me kwijt wilden, totaal andere aanpak. Bij Cap werd er daadwerkelijk gekeken naar wat ik wilde, kon en kon leren, in plaats van dat ze een vacature hadden en iemand nodig hadden om daaraan te voldoen (wat dus bij extern recruitmentbureau wel het geval was, ze keken totaal niet naar jou als persoon).

Je kan je altijd in de pool zetten, dan nemen ze op een later vlak contact met je op als er weer een Xperience day (meeloopdag) is of wanneer je bijna afstudeert. En je kan je er altijd weer uit laten halen, maar ik verwacht niet dat je enorm veel spam van ze krijgt.

I have stability. The ability to stab.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
Denk dat je dit beter kunt vragen in het Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3) topic?

Volgens zitten daar wel een aantal studenten in mee te lezen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Ik werd nav een carriere-evenement gebeld en heb toen aangegeven dat ik nog niet ga afstuderen. Toen hebben ze me in de talentpool gezet en nodigden ze me uit om eens te komen kijken. Verder niks meer van gehoord. Als de datum in zicht komt dat ik ga afstuderen, dan nemen ze waarschijnlijk wel weer contact op. Maar geen problemen verder mee gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik schaar Cap zeker niet in het rijtje van de shotgun agencies. Ik denk dat je angst ongegrond is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Cap is zeker niet te vergelijken met die shitpraktijken van recruiters. :) Ik ben er net zelf aan de slag gegaan en de dames van recruitment hebben op mijn open sollicitatie zeer netjes gereageerd en hun uiterste best gedaan mij op een plekje neer te zetten waar ik me thuis voel. Bij een recruitment agency waar ik ook solliciteerde werd ik meegesleurd om op een plekje te zetten waar ze me kwijt wilden, totaal andere aanpak. Bij Cap werd er daadwerkelijk gekeken naar wat ik wilde, kon en kon leren, in plaats van dat ze een vacature hadden en iemand nodig hadden om daaraan te voldoen (wat dus bij extern recruitmentbureau wel het geval was, ze keken totaal niet naar jou als persoon).

Je kan je altijd in de pool zetten, dan nemen ze op een later vlak contact met je op als er weer een Xperience day (meeloopdag) is of wanneer je bijna afstudeert. En je kan je er altijd weer uit laten halen, maar ik verwacht niet dat je enorm veel spam van ze krijgt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Het verschil tussen de twee is dat een slechte plaatsing bij Cap het probleem van Cap is. Een slechte plaatsing door een agency is het probleem van hun klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:47
Bedankt voor de reacties. Klinkt allemaal veelbelovend. Toch maar even mijn cv opsturen en kijken of er interessante mogelijkheden langs komen. ;)
Pagina: 1