Laptop voor dagelijks zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 20:16
Hallo iedereen,

De HDD van de huidige laptop (Asus R500VD: pricewatch: Asus R500VD-SX403H) is er mee opgehouden. Omdat de laptop al een jaartje of 3 oud is, ben ik op zoek naar een nieuwe.

De programma's die er op worden gebruikt zullen vooral Office programma's zijn. Daarnaast ook programma's als: MS Project, Visio en Autocad viewer.

Omdat de vorige laptop erg goed bevallen is, heeft mijn sterke voorkeur een Asus. Een HP/Dell zal ook nog kunnen. Het budget is ongeveer €800,00 (incl BTW).

De laptops die ik al gevonden heb zijn:
- Asus VivoBook R558UV https://tweakers.net/pric...8uv-dm146t/specificaties/: Een HDD met een i7 en 6 GB ram

- Asus VivoBook R558UQ https://tweakers.net/pric...8uq-dm326t/specificaties/: SSD van 512 GB met een i5 en 8GB ram

Ik vraag me ook af of een SSD met een i5 boven een HDD met een i7 staat.

Alvast bedankt,

EDIT:De laptop wordt iedere dag meegenomen naar het werk dus een goede accuduur en vooral stevigheid is belangrijk. En het scherm moet 15,6 inch zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten2212 op 17-10-2016 11:40 . Reden: Extra info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

SSD met i5.
SSD is zowieso lekker snel. En de extra power van een i7 wordt door de meeste programma's zelden benut.

Zeker omdat de meeste laptops i7's hebben die zuinig (2 cores) zijn en geen desktop modellen 4 cores en hyperthreading.

Een i5 is daarom vaak meer dan voldoende. En met een SSD zal alles sneller opstarten, laden en wegschrijven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
wat de gene boven mij ookal zei I5 zou genoeg moeten zijn voor de meeste office programma's
en je kan ook in de pricewatch dit zetten die komt vast ook wel met andere goede alternatieven want volgens mij is een Dedicate GPU niet echt nodig dus daar kan je ook wel naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Persoonlijk zou ik eerder zeggen :) als je vorige laptop verder nog goed is, koop er een ssd in en hij doet het waarschijnlijk nog jaren prima! :) die specs die er zitten zijn gewoon nu nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
wat hier boven gezegd wordt.
Laptop heeft nog prima specs, zeker die processor is vergeleken bij de ultra zuinige processoren die meestal in laptops zitten nog hartstikke snel. Sterker nog, hij is veel sneller dan die i5 6200U die je hierboven als optie hebt staan. Daarnaast is hij gemiddeld niet langzamer dan die i7 van hierboven. (op multicore gebied is hij gewoon veel sneller). Dit komt omdat de i7-3630QM een echte quadcore is. De i7-6500U en de i5-6200U zijn beide dual cores.

Tenzij je andere redenen hebt om een nieuwe te kopen zou ik er een SSD inzetten en dan heb je gewoon een razendsnelle laptop.

[ Voor 34% gewijzigd door Arjant2 op 18-10-2016 08:41 ]