Vervolg B&W, Thuisbios, breedbeeld DD/DTS enz...

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag 3 tot 3 œ uur in de winkel geweest en gekeken en geluisterd naar TVs DVDs en DD/DTS enz.
En ik weet al welke TV het wordt namelijk Loewe Aconda 9381 ZW. (is op de toekaoms voorberijd HDTV ready en kan online en weet ik veel wat nog meer echt een topper is haar scherp en de verkoper liet eerst wat goedkopere modellen zien, ik zij is dit alles is er niet beter en toen kwam die dus bij deze, en hij wil deze zelf ook aanschaven.) Dus echt een aanrader 8-) *D B-)
Ik had een heel boekwerk mee wat ik allemaal wou zien en horen en waar ik op moet letten.
Ik had ook prijzen opgeschreven wat het ergens ander kost, en dat zag de verkoper ook dus hij zei ook dat we een set kunnen maken dus alles TV, speakers en versterker enz en dat we over de prijs wel eens worden :)

Deze speakers worden het denk ik (B&W) daar wil ik het nog over hebben:
Front: DM603 S2 (heb ik niet gehoord is ook niet op voorraad maar is denk ik wel goed)
Rear: DM601 S2 of DM602 S2 (heb ik wel gehoord)
Center: CC6 S2 (moet ik nog luisteren)
Sub:ASW1000 (ook nog niet gehoord)

Ik ben zeer goed geholpen, ik heb geen gevoel dat hij mij het duurste wou verkopen omdat hij allerlei goedkoop of beter gezegd goedkoper dan B&W liet zien en horen.
Maar ik wil nog een aantal dingen weten:
1.De Tv kost daar 6000,- als iemand ergens anders hem heeft gezien voor minder wil ik dat graag weten.

2.Volgens de verkoper ben ik eigenlijk niet eens een Sub bij het B&W setje nodig en kan ik beter dat geld in mijn zak houden, heeft iemand zn setje zo ja ben ik een Sub nodig ja/nee :?

3.Wat kan ik beter voor rear speakers nemen DM601 S2 of de DM602 S2 :? Ik vond namelijk de DM602 S2 beter en voller klinken maar ze zijn (vind ik) best groot voor rear. Wat vind jij wat ik beter kan doen :?

4.En ik zag nog een B&W LCR6 S2 is dit toch een center speaker :?

5.Ik moet de combo nog horen eigelijk namelijk de B&W speakers A/V receiver maar het wordt in ieder geval, ook al is die zo goed een yamaha omdat mijn moeder hem ook moet gebruiken en zij is A-technisch dus die was te ingewikkeld voor haar dus het moet een reciever zijn met weinig knopen en makkelijk bediening zijn, maar er moet wel weer veel op aangesloten kunnen worden (het is wat)
Wat kan ik het best nemen dan NAD, ONKYO,MARANTZ en als het kan een ingebouwde DVD speler en dat tussen de 2000,- en 3000,- zou iets meer mogen, maar in die buurt in ieder geval. (Prijs vermelden graag)
Anders A/V receiver van ~2000 + stand alone DVD.
Wat zou je me kunnen aanraden :? (ik ga het mogen dan luisteren in de winkel).

6.Oh ja spikes moeten die alleen onder de Sub of onder elke speaker :? En ik ken iemand die ze zelf kan maken dus goedkoper maar zit er veel verschil in spikes :?

Dit was het dan eindelijk, ik hoop dat er veel wordt op gereageerd en door ervaren mensen vooral die er dus verstand van hebben, ik schijf namelijk alles op en ga het morgen allemaal bekijken in de winkel. En hoop dat ik er morgen hellemaal uit ben :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 29 juni 2001 01:42 schreef Pimpimmers20 zijn avontuur bij de audiozaak :P :
Ten eerste wil ik benadrukken dat je beter eerst naar de speaker kan gaan luisteren, voordat je zo'n beslissing neemt. 603s2 is niet echt een slechte speaker, dus echt riskant is het niet, maar toch even luisteren! :)

Ten tweede ben ik het gedeeltelijk wel eens met het advies van de verkoper over de subwoofer. Met muziek ga je inderdaad echt niets missen, die speakers kunnen makkelijk wat laag weergeven. Maar bij 5.1 films kan een sub net ff een tikkie meer doen dan een speaker. Net ff een "kick" aan het geluid toevoegen. Of je dat 1800 gulden waard vind moet jezelf beslissen. Het is niet zo dat je dan ineens het subwoofer kanaal "mist" want dat laag wordt dan gewoon door de grote speakers van het systeem weergegeven.

ten derde zou ik eens goed naar zowel de LCR6 als naar de CC6 gaan luisteren. Ik vond zelf de oude CC6 (s1) niet zo'n hele erge mooie centerspeaker (heb 'm gehad) omdat-ie vrij "donker" klonk. Niet mooi helder en ook niet zo mooi in het laag (vrouwenstemmen respectievelijk zware mannenstemmen). Ik vond hem zeg maar niet zo'n mooi bioslaag geven, aan de stemmen. Die LcR6 heb ik weleens als speaker gehoord (daar kan-ie ook voor gebruikt worden) en ik vond 'm wel mooi klinken (niet "vastgeroest laag" en "doffig hoog"). Misschien idd wel een aanrader. (als je 'm niet te groot vindt, that is!)

ten vierde de surrounds... sja, moet jezelf beslissen. Als een 601s2 mooi in het geluidsveld van het systeem past, dan zou ik die liever aan m'n muur hangen, dan zo'n lel van een 602. :) Dat er wat minder laag uitkomt is niet echt een drama bij achterluidprekers. Ze klinken gewoon "hifi" en je gaat er nooit direct muziek uit luisteren. Het gebrek aan laag zal gecompenseerd worden door de rest van het systeem. Je moet "rear" gewoon als "small-speaker" instellen op de receiver.
Gevolg >> laag beneden de 60Hz wordt verdeeld over de overige groot ingestelde speakers: de frontspeakers en eventueel de sub). Maar moet je persoonlijk kiezen. Er is wel iets voor te zeggen om ook grote achterspeakers te gebruiken. Maar bij aan de muur hangen... sja, ik zou er niet voor kiezen (puur esthetisch gezien!)

Qua versterker... Een onkyo 676 kan dat hele setje prima aansturen. Nadeel van de onkyo: Veel knoppen :P Bij NAD heb ik het gevoel dat je gewoon een onkyo in een Nad-jasje koopt, voor een hogere prijs (dat was vroeger echt zo, bij de surround receivers van nad!). Een denon avr3801 is iets duurder maar ik denk dat ik daar eerder voor zou kiezen, en dan geen sub, dan een wat goedkopere receiver.

Simpel is de sony str-db930. Alle moeilijke knoppen zitten achter een kleppie, en als je het apparaat een keer ingestelt hebt, is het met twee draaiknoppen te bedienen. Een voor de bronkeuze en een voor het volume.. De rest doet-ie dan helemaal vanzelf. De ab van dat ding schijnt trouwens wel weer een drama te zijn. :P (keuzes, hè? :o ). Kijk anders zelf even in de winkel of zo'n apparaat simpel te bedienen is.

Ik zou dus persoonlijk liever wat meer geld aan een wat grotere en betere centerspeaker uitgeven en een wat mooiere receiver, dan aan een subwoofer. Naar de center luister je gewoon echt constant, als je een film kijkt, is dus echt heel belangrijk. En een subwoofer kan je later heel makkelijk toevoegen als je vindt dat je iets "mist". Bij een receiver/centerspeaker is dat gelijk een hele heftige en dure (want zonde van je geld van de eerste koop) ingreep.

Wel eerlijk van de verkoper trouwens, dat-ie niet met de standaard verkopers praat van "bij 5.1 moet een sub, anders is het niet compleet" komt aankakken. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ALH
  • Laatst online: 20:20

ALH

Ik weet niet bij welke winkel je geweest bent, maar bij Audiohome (Eindhoven) verkopen ze Loewe TV's en niks anders verder aan beeldapparatuur en misschien dat'ie daar goedkoper is, anders moet je me maar even het tel. nummer vragen...

Wat JvS zegt over die sub klopt echt, ik bedoel: Die 603's (S2) hebben echt wel een laag laag zegmaar :)
Maar al heb je er nog een dikke REL sub tussen liggen bij wijze van spreken dan is dat wel erg :9~
Maargoed, als een sub te duur wordt kun je die later altijd nog toevoegen nietwaar?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Idd wat sub betreft dat hoor je echt wel vooral bij films zoals Gladiator, Titan AE en U571. Als je dat eenmaal heb gehoord dan wil je niet anders meer :-).

Wat een Denon 3801 AV-Receiver betreft, is een aardig goede keuze in combo met b&w dit omdat deze versterker het liefst 8 ohm speakers heeft. Heb zelf ook zo'n ding staan en nog steeds tevreden over, vooral voor het geld dat ik er voor heb neer gelegd :-) kijk eens op www.mediacheckpoint.de daar heb ik hem gehaald en had hem voor < 1900 GULDEN thuis (nederland) staan.

Die denon is trouwens wel 7 kanaals ipv 5 :-) en zeer handige universeel afstands bediening.

• pimpimmers
  • Niet online
OK bedankt iedereen ik ga zo weer naar de winkel, en ik jullie adviezen uitgeprint dus dat laat ik die verkoper ook even zien, ik wil wel eens horen wat hij er van zegt :P

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 29 juni 2001 12:11 schreef petalwing het volgende:
Idd wat sub betreft dat hoor je echt wel vooral bij films zoals Gladiator, Titan AE en U571. Als je dat eenmaal heb gehoord dan wil je niet anders meer :-).

Wat een Denon 3801 AV-Receiver betreft, is een aardig goede keuze in combo met b&w dit omdat deze versterker het liefst 8 ohm speakers heeft. Heb zelf ook zo'n ding staan en nog steeds tevreden over, vooral voor het geld dat ik er voor heb neer gelegd :-) kijk eens op www.mediacheckpoint.de daar heb ik hem gehaald en had hem voor < 1900 GULDEN thuis (nederland) staan.

Die denon is trouwens wel 7 kanaals ipv 5 :-) en zeer handige universeel afstands bediening.
Een subwoofer biedt zeker een meerwaarde aan films, dat is echt geen tikje meer. Maar een hele berg met bass. Voor muziek is het niet nodig, voor films is het zeker aan te raden. En waarom neem je eigenlijk zo'n peperdure B&W sub, ze klinken helemaal niet bijzonder en zijn gewoon te duur. Voor F1800,- heb je zeker een betere REL en desnoods nog een Paradigm PS1200, die komt ten eerste nog een stuk dieper (22Hz DIN) en is kost maar F1100,-.

En IK denk dat de B&W subwoofer zekre niet merkbaar beter klinkt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Jag

Een sub kan heel mooi zijn bij een film, het kan een heel dramatisch effect geven, maar voor de rest ben ik niet zo'n sub lover.

Wat je namelijk altijd hoort bij demo's in winkels en bij mensen thuis, en dat is waar subs vaak voor worden gebruikt, is echt een mega zwaar aangezet laag. Ik kan me herinneren dat ik bij JvS thuis zat naar Fight Club te kijken, en dat die ene gast die ander een mep geeft: BOF! Keihard sublaag, echt heel lelijk, maar dat vond JvS dus niet :) Als je daar wel van houdt, dan is een sub zeker een meerwaarde, anders ook wel, maar toch een stuk minder essentieel.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ben dus weer 3 a 4 uur daar geweest en van alles geluisterd, ik ben boven de winkel geweest en hij heeft mij een opstelling van B&W (met een Kipsch SUB)laten horen en dat klonk heel goed.

Daarna heeft hij een opstelling van kleine KEF speakers laten horen (360° sound) het zijn kleine rond-vormige speakers, ik dacht: "dat hoor ik wel qua verschil in geluid" en ja, ik hoorde wel een verschil en dat was echt (minimaal) mijn moeder hoorde het ook waar ik van stond te kijken. Wat was nu het verschil?
Mijn moeder zij direct dat bij het eerste setje van B&W het geluid lager was dat kon je horen en voelen omdat we zat te trillen in de bank. Dus die sub in het B&W setje deed hij bij het de kleine speakers in (SUB was niet van B&W maar van Kipsch) en toen weer de DVD op het zelfde stuk gestart als de vorige keer, en ik keek hem aan (de verkoper) ik zij: "zijn dit wel die kleine speakers" en dat waren ze echt, dus ik ben naar die speakers gelopen en geluister dat het wel echt die klein speakers waren en ja hoor gewoon die kleine speakers en gewoon super goed geluid, ook als die super hard staat (zo hard durf ik ze hier in huis echt niet te doen)

Dus het verschil was dus alleen de SUB (ook bij gewoon cd luisteren).

Dus wat hebben we nu besteld:
TV: Loewe Aconda 82cm
Speaker : KEF 360° sound setje (zonder die sub die er officieel bij hoor)
SUB: Kipsch KSW-15 800W
A/V receiver + DVD: Onkyo DR S2.0 is met DVD speler is echt een heel mooi ding (maar kost wel wat)
+ een glazen tafel voor de tv en de rest wat er in moet

Dit was natuurlijk een heel bedrag dus we kregen ~15% korting dat was ongeveer 2250,- aan korting + alles wat ik nodig ben krijg ik er gratiz bij dus ik hoef geen verwijdring bijdrage te betalen (~75,-) alle kabels die ik nodig ben zijn gratiz, spikes splinters, gouden bananen steker, scart kabels, kabels voor aansluiting van mijn divX-Pc ook gratiz.
En nu krijg ik zelfs nieuwe coax kabel en de splinters dat boven moet komen ook gratiz omdat boven het signaal slecht is en (de verkoper) heeft thuis zelf 50M coax kabel + goeie stekers zonder dat het beeld slecht wordt en daar heb ik wel last van.
Dus het huis word helemaal van onder naar boven goed verzorgd van goeie kabels en stekkers :)

En als er levertijd op die Tv zit krijgen we gewoon die Loewe uit de winkel en als die ander leverbaar is dan krijgen we die weer en hij komt zelf alles netje aansluiten.

Dus ik heb genoten in de winkel omdat ze goed geluid daar hebben(speaker die we nu ook nemen) en een DVD met een beamer lekker in de bank gehangen en genieten :)
Ze hebben het daar wel mooi bekeken beamer, Ps2, DVD, en DD/DTS voor het geluid + de 800W Sub die ik nu ook krijg, Ik zij al van: jullie zijn zeker elke middag gesloten lekker DVDs kijken en gamen ;) op een beamer.

Maar goed ik ben dus zeer goed geholpen en niet afgezet omdat B&W setje zeker duurder zou zijn. En hij zij ook wat is belangrijk, meer geld uitgeven en dan bijna/geen verschil horen en dan zit je met van die dikke grote zuilen, en nu heb je lekker compact en goed geluid en het oogt ook mooi, op de SUB naar dan maar die kunnen we wel als tafel gebruiken ;)

Maar ik wil toch even iedereen bedanken die me hebben geholpen, De beste raad is geweest [je moet zelf luister in de winkel]

Ik hoor graag reactie op mijn (verhaal)

Pimpimmers20 (Pim)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zie icq ;)

Goed dat je zelf geluisterd hebt! :)

Verwijderd

Mai wat kost je dit alles wel niet ?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 02:33 schreef HansWiegel het volgende:
Mai wat kost je dit alles wel niet ?
als 15% ƒ 2250,- is
dan is 1% 2250/15=150
100*150= ƒ 15.000,-
jezus jij bent gek

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 30 juni 2001 02:36 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

als 15% ƒ 2250,- is
dan is 1% 2250/15=150
100*150= ƒ 15.000,-
jezus jij bent gek
hehe, en van die gekken loopt de av-buissniss als een trein :7

• pimpimmers
  • Niet online
De enen gaat vaak op vakantie en een ander koopt er wat voor :P is maar net wat je leuk vindt

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:39

Zak

Op zaterdag 30 juni 2001 02:54 schreef Pimpimmers20 het volgende:
De enen gaat vaak op vakantie en een ander koopt er wat voor :P is maar net wat je leuk vindt
En ik heb het niet om op vakantie te gaan of zoiets te kopen :'(

• pimpimmers
  • Niet online
Ja dat kan ook nog.
Sorry voor jou, ik kan je ook niet helpen.
Geld is op :P
Pagina: 1