Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar hardware waarvan ik de naam niet weet

Pagina: 1
Acties:

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:46

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Om mijn home office uren wat makkelijker te maken gebruik ik de kabels die in mijn desktop steken ook voor mijn laptop. Omdat ik het beu ben steeds mijn desktop te verplaatsen en kabels te verwisselen, ben ik op zoek naar een manier om de kabels die uit mijn speakers, de LAN kabel en mijn USB hub komen, op te splitsen voor ze mijn desktop in gaan (voor de monitor gebruik ik voor laptop VGA, desktop DVI). Dan komt nu mijn probleem:

Waar zoek ik naar? Aka zijn er splitters die ik nodig heb, en hoe heet het dan? Ik kan genoeg 3,5mm jack male -> 2 female vinden, maar tot noch toe geen enkele female -> 2 male. Zelfde geld voor USB en RJ45. Iemand suggesties? Ik sta overigens ook open voor andere goedkope oplossingen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Verwijderd

KVM switch

LAN/rj45: gebruik 2 kabels

audio, hmm, USB geluidskaart die je via je KVM schakelt?

Gebruik een docking station voor je laptop.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lan kabel kun je niet splitsen dat is vragen om storingen, maar je kunt er wel iets van een simpele switch tussenhangen.

Voor je audio werken die kabeltjes die je gezien hebt wel, je moet alleen wat female>male convertors gebruiken. of een mengpaneeltje/switchbox kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 17-10-2016 11:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:03
http://www.aten.com/globa...tches/cs692/#.WASTqYZ97RY
Is zoiets (een voorbeeld, er zijn er veel) een oplossing voor je? En dan voor je Ethernet gewoon een switch gebruiken.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
De lan is het simpelst met een hub te splitsen 1 input 4 outputs:

pricewatch: TP-Link TL-SF1005D

kost geen 10tje

USB, VGA en Audio kun je schakelen met een simpele KVM (Keyboard Video Mouse) switch:

pricewatch: LevelOne KVM-0221

voor geen €35, daar zit een knopje op om van station 1 naar 2 te schakelen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Uncle Mel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:06:
De lan is het simpelst met een hub te splitsen 1 input 4 outputs:

pricewatch: TP-Link TL-SF1005D
Dat is een switch, geen hub :X

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

heuveltje schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Des te beter, want een hub wil je echt niet. |:( :X

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
kvm swich, zoek hier wel reviews, er zijn meerdere mogelijkheden tav aansluitingen.

Een swich voor het netwerk, maar je zou ook nog een router kunnen plaatsen, dan heb je 1 kabel minder in te steken, of over je bureau lopen.

• Uncle Mel
heuveltje schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Dat weet ik ook wel maar hoe is dat relevant voor iemand die niet eens weet hoe je een signaal moet splitsen?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Thanks voor de input (pun not intended :+) tot nu toe. De KVM switch is ook voor beeld, echter zou ik alleen jack en USB willen switchen. Zijn daar geen losse kabeltjes/switches voor?

De router staat klaar in mijn bestelling (die ga ik dan als AP laten werken)!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:58

weebl

YARR!

Uncle Mel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Dat weet ik ook wel maar hoe is dat relevant voor iemand die niet eens weet hoe je een signaal moet splitsen?
Des te belangrijker, omdat ie straks een hub gaat bestellen anders...

Maar inderdaad, een KVM-switch is wat je zoekt, ATEN is volgens mij wel een goed merk.

[ Voor 12% gewijzigd door weebl op 18-10-2016 08:27 ]

• Uncle Mel
LankHoar schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:22:
Thanks voor de input (pun not intended :+) tot nu toe. De KVM switch is ook voor beeld, echter zou ik alleen jack en USB willen switchen. Zijn daar geen losse kabeltjes/switches voor?
Goedkoper dan een simpele kvm zonder de "v" wordt lastig te vinden
weebl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:27:
[...]
Des te belangrijker, omdat ie straks een hub gaat bestellen anders...
Nu wordt een router besteld, dat wordt al helemaal feest als hij verkeerd wordt aangesloten!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:33
Heb zelf een Aten CS1784A. Deze doet keurig geluid. Voor het LAN deel moet je wel een switch gebruiken.

(Wat me wel deed verbazen is dat ik op een van de poorten een Raspberry Pi had verbonden met een HDMI - DVI kabel. Vervolgens kreeg ik gewoon geluid uit de speakers. Via DVI kun je dus ook geluid doen (wist ik niet)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Uncle Mel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Goedkoper dan een simpele kvm zonder de "v" wordt lastig te vinden

[...]

Nu wordt een router besteld, dat wordt al helemaal feest als hij verkeerd wordt aangesloten!
Hoezo? Ik gebruik gewoon het betreffende topic uit het Netwerk thread, zou me moeten lukken :)

Dan ga ik kijken wat voor KVM switch het beste past. Thanks allen voor het advies!

[ Voor 22% gewijzigd door LankHoar op 18-10-2016 22:22 ]

• Uncle Mel
LankHoar schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:21:
[...]

Hoezo? Ik gebruik gewoon het betreffende topic uit het Netwerk thread, zou me moeten lukken :)

Dan ga ik kijken wat voor KVM switch het beste past. Thanks allen voor het advies!
Meestal zijn 2 routers die achter elkaar zitten niet verstandig omdat er in feite 2 verschillende netwerken op die manier gecreeerd worden.

Als je bijv router 1 met een NAS en een kabel naar router 2 laat lopen, kunnen PC's die aangesloten zitten op router 2 (met wifi of kabel) in vele gevallen niet met de NAS communiceren.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Uncle Mel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Meestal zijn 2 routers die achter elkaar zitten niet verstandig omdat er in feite 2 verschillende netwerken op die manier gecreeerd worden.

Als je bijv router 1 met een NAS en een kabel naar router 2 laat lopen, kunnen PC's die aangesloten zitten op router 2 (met wifi of kabel) in vele gevallen niet met de NAS communiceren.
Dat snap ik, maar is voor mij prima. Het wifi bereik boven is sowieso beroerd, dus goede kans om twee vliegen in 1 klap te slaan. Heb ook naar ene repeater gekeken maar met meerdere LAN poorten is duurder dan een router.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor je geluidsprobleem: iedere versterker/receiver kan dit voor je oplossen. Dit kun je zo klein en zo groot maken als je zelf wilt. Je zou ook een klein mengpaneeltje kunnen overwegen. Dit zou bijvoorbeeld prima kunnen: http://www.bax-shop.nl/an...mx52-3-kanaals-live-mixer

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:14

o_f_course

Och...

LankHoar schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Dat snap ik, maar is voor mij prima. Het wifi bereik boven is sowieso beroerd, dus goede kans om twee vliegen in 1 klap te slaan. Heb ook naar ene repeater gekeken maar met meerdere LAN poorten is duurder dan een router.
eh. router erbij is vragen om meer inregelwerk en etc problemen (spreek uit ervaring...). Kan aan mij en m'n omgeving liggen, maar lees je goed in voordat je een router koopt. bv: als je een router als 'slave' (DHCP uit) wil gebruiken, ben je een lan poort kwijt voor signaal in. de wan poort is (dan) niet bruikbaar.

facts don't care about your feelings

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
o_f_course schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

eh. router erbij is vragen om meer inregelwerk en etc problemen (spreek uit ervaring...). Kan aan mij en m'n omgeving liggen, maar lees je goed in voordat je een router koopt. bv: als je een router als 'slave' (DHCP uit) wil gebruiken, ben je een lan poort kwijt voor signaal in. de wan poort is (dan) niet bruikbaar.
Ik ben van plan deze guide te gebruiken: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Moet me lukken :+

Pagina: 1