SSD voor nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zoek een?
M2 SSD van +- 250GB die in de https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-n550rc-gtx-950m past (d8 een m key, maar weet ik niet zeker).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen de crucial mx 300 die ik reeds heb gekocht (maar nog kan terugbrengen) en de kingston SSDnow m2 g2 die laptopplus inclusief montage aanbiedt voor 104 euro.

Wat is je budget?]Hoeveel wil je ongeveer
Tussen de 75 en 105 euro, maar m'n ouders betalen, dus prijs maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-n550rc-gtx-950m
Mag iedere dag met mij mee naar school en wordt gebruikt als desktopvervanger met een extern scherm, maar volgens mij is kan dat wel met alle ssd's.

Ik vraag me dus eigenlijk af of ik met de kingston een goede aankoop doe. M'n ouders zijn namelijk een beetje boos dat ik zelf de ssd wil inbouwen, omdat je dan gezeur met de garantie kunt krijgen en de laptop niet als geheel koopt. Ik laat me echter niet zo makkelijk afschepen, want ik ben straks degene die een laptop heeft die niet aan de verwachtingen voldoet.

Heb trouwens zelf al op internet gekeken, maar echt veel reviews kun je (nog) niet vinden. Maar de ene review die ik vond, was in de conclusie niet teleurgesteld over de ssd, maar zeker niet tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 17-10-2016 11:01 ]

Verwijderd

De MX300 heeft 35GB meer ruimte. Dat is bijna 15% extra voor een veel lagere prijs. Verschil in snelheid ga je niet merken als die er al zou zijn. Wat dat betreft kan je niet om de MX300 heen.
Een andere optie is de NVMe ssd pricewatch: Intel 600p 256GB die met lezen op papier iig sneller zou moeten zijn dan de Crucial en de Kingston. Maar ook hier ga je nauwelijks verschil merken.

• hoi1234
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:16:
De MX300 heeft 35GB meer ruimte. Dat is bijna 15% extra voor een veel lagere prijs. Verschil in snelheid ga je niet merken als die er al zou zijn. Wat dat betreft kan je niet om de MX300 heen.
Een andere optie is de NVMe ssd pricewatch: Intel 600p 256GB die met lezen op papier iig sneller zou moeten zijn dan de Crucial en de Kingston. Maar ook hier ga je nauwelijks verschil merken.
Dat was in eerste instantie - naast dat ik dacht dat hij sneller zou zijn- ook mijn argument. Aan de andere kant, grotere of 2de m2 ssd is zo geplaatst. Ik was trouwens vergeten te vermelden dat laptopplus ook een 500GB hdd voor mij installeert, dus opslag is niet echt een probleem.

Mijn ouders betalen de SSD en betalen graag extra voor zekerheid, dus wat dat betreft is de prijs van ondergeschikt belang. En als ik erop kan vertrouwen dat ik een kwalitatief gelijkwaardig product in huis haal, dan ga ik kijken of laptopplus mij tegemoet kan komen en nog een extra ssd wil plaatsen. Ik weet namelijk hoe het gaat, als er gezeur komt is het namelijk weer allemaal mijn schuld en had ik maar moeten luisteren naar m'n ouders en daar heb ik geen zin in.

Dus als iemand nog een andere mening heeft hoor ik dat graag.

Verwijderd

Wat voor zekerheid wil je hebben. De laatste ssd die bij mij faalde was een OCZ Vertex jaren geleden. Daarna vele bij anderen en mijzelf geïnstalleerd welke nog steeds zonder problemen werken. De beste ervaring heb ik met Crucial, Plextor en PNY. Samsung is ook goed echter een nadeel zijn de belachelijke eisen voor een firmware update.

• hoi1234
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:54:
Wat voor zekerheid wil je hebben. De laatste ssd die bij mij faalde was een OCZ Vertex jaren geleden. Daarna vele bij anderen en mijzelf geïnstalleerd welke nog steeds zonder problemen werken. De beste ervaring heb ik met Crucial, Plextor en PNY. Samsung is ook goed echter een nadeel zijn de belachelijke eisen voor een firmware update.
Je moet het bekijken vanuit mijn ouders (die zelfs windows installeren, zelfs als het met bloatware moet, liever door iemand anders laten doen). Laptops openschroeven en een ding dat blijkbaar SSD heet en waarvan je niet weet waar het voor nodig is, maar je het maar koopt, omdat je zoon zegt dat dat moet ergens in een laptop stoppen (zelfs als het inklikken maar op 1 manier kan) is eng.

En ik weet gewoon hoe het gaat als puntje bij paaltje komt, en de laptop terug moet voor garantie of er gezeik door komt. Dan krijg ik weer het gezeik dat ik maar had moeten luisteren naar m'n ouders en dat je voor die 40 euro het maar had laten uitbesteden.

Was ook met m'n smartphone. Die leek binnen een maand schermproblemen te hebben. Maarja, was m'n eigen schuld volgens m'n moeder, want hoe vaak had zij wel niet gezegd dat ik voor die 30 euro geen tweedekansje (coolblue) moest nemen, maar gewoon een nieuwe? Terwijl een nieuwe precies hetzelfde probleem kan hebben binnen een maand, en helemaal niet nieuwer hoeft te zijn dan een tweedekansje. Dat zij notabene is "opgelicht' met een telefoon die zichtbaar gebruikt is voor de volle prijs heeft zij geen antwoord op. En nu weken later, heeft ze het er nog over.

Weet trouwens niet hoe anderen hier tegenaan kijken? Ik ben ook wel van het gemak moet ik toegeven, zeker als het het soort onzin dat zich voordoet met m'n smartphone voorkomt. Want ik heb echt geen zin dat dit zich nog een keer herhaald, maar dan met mn laptop. En weetje, laat ze lekker teveel betalen als ze denken dat dat beter is.

• hoi1234
Uiteindelijk toch voor de crucial gegaan. En heb hem zojuist ingebouwd.

Ik had al windows op een hdd, dus dat was even lastig, omdat blijkbaar ook een deel op de hdd is gekomen (heb er niet heel veel verstand van, dus zou niet weten wat) bij het installeren van windows op de SSD,dus toen de HDD gewipt was, kon ik niet meer booten. Maar probleem was snel opgelost door nieuwe windows install, dus al bij al was het erg makkelijk.
Pagina: 1