Toon posts:

MPEG2 / WAV multiplexer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds korte tijd heb ik een video capture kaart die analoge video digitaliseert. Eerst tot AVI en later tot MPEG2 en WAV.
Die laatste twee moeten echter worden samengevoegd (gemultiplexed) om ze tot een MP2 bestand te maken dat geschikt is voor een Super-VCD zoals je die met Nero 5.5 kunt branden.
Ik kan echter niet zo'n "muxer" vinden. En bij de capture kaart zit dit niet (gek maar waar).

Iemand een vinger in de goede richting?

Theo

Verwijderd

ik snap je verhaal niet helemaal maar dit http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=10575 misschien?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07

scorpionv

This space for rent

Ik denk zomaar dat VirtualDUB dat wel kan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Als je mpeg met virtauldub gaat bewerken heb je bestanden van 6,7 gig voor avi is het wel perfect

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 29 juni 2001 01:48 schreef Roderick het volgende:
Als je mpeg met virtauldub gaat bewerken heb je bestanden van 6,7 gig voor avi is het wel perfect
Je kan voor je video-stream toch direct stream copy gebruiken? Dan verandert er niets aan je bestaande video gedeelte. De audio wordt er dan keurig bij gemuxed. Bij DivX werkt het iig zo, ik zou niet weten waarom bij MPEG niet. Maar zeker weten doe ik het ook niet ... :?

Verwijderd

Ik heb het wel eens geprobeerd en voor mpeeg heb je echt wat anders nodig.
avi/divx is op een andere manier gecomprimeerd dan mpeg en nou probeer het maar eens zou ik zeggen. Je hd is zo vol

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

OK, ik geloof je, ik ga het niet eens proberen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 01:34 schreef Roderick het volgende:
ik snap je verhaal niet helemaal maar dit http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=10575 misschien?
Wat ik probeer te doen is met een DV500+ kaart van Pinnacle een paar VHS banden om te zetten naar S-VCD.
De kaart leest beeld en geluid in in een uncompressed AVI (dus zo'n 4 Gb per kwartier). De DV500 kan vervolgens met een hardware encoder dit terugbrengen tot een MPEG2 bestand. Maar daarbij worden beeld en geluid apart opgeslagen als MP2 en WAV files. Niet ongebruikelijk bij DVD productie. Maar voor S-VCD moeten geluid en beeld weer tezamen in 1 bestand worden gebracht en ze worden dus gemultiplexed. Alleen gek genoeg heeft de DV500 en bijbehorende s/w (waaronder Premiere 6) geen opties daarvoor.

Het enige programma dat ik ben tegengekomen is dat Japanse TMPGEnc maar dat wil het hele zaakje weer opnieuw renderen (van MPEG2 naar MPEG2). Dat kost niet alleen zeeen van tijd maar is ook nog eens niet nodig en alleen maar beeld verslechterend.

Dus ik zoek een eenvoudige multiplexer die beeld en geluid weer samenvoegt tot 1 MP2 bestand.

Theo

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Het samenvoegen van beeld en geluid is inderdaad wat virtualdub kan. Ik ben niet genoeg bekend met het prog om te weten of het met jouw type bestanden om kan gaan. Ik heb het alleen gebruikt om beeld en geluid bij verprutste divxjes weer synchroon te krijgen.

homepage Vdub

succes.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

http://www.go.dlr.de:8081/info/faqs/graphics/MPEGFAQ41.html

Een MPEG Faq, misschien staat er wat in?

Pagina: 1