Hulp bij de voeding

Pagina: 1
Acties:

• KornuitSchool20
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-11-2022
Goedemorgen,

Ik heb onlangs mijn videokaart vervangen.
Er zit nu een GTX 750 TI op mijn moederboard Fujitsu D3230-A1.
Ik speel alleen maar league of legends, iets wat de kaart makkelijk aan kan.

Het enige probleem is als volgt, er zit een 16 pin aansluiting op het moederboard, iets wat niet gebruikelijk is.
Hoe los ik dit op met mijn voeding? Ik wil hier graag een andere voeding voor kopen, omdat de kaart minimaal 300 watt eist en de voeding maar 280 watt levert.

Ik heb google al aardig afgestruind maar kon tot nu toe niets vinden.

Groetjes,

Boris

[ Voor 7% gewijzigd door KornuitSchool20 op 17-10-2016 10:04 ]

Verwijderd

Hoe kan een videokaartfabrikant een voeding adviseren terwijl deze niet weet hoe de rest van het systeem eruit ziet. Aan het moederbord te zien heb je een systeem met een 4e generatie Intel Core cpu. Dat zijn behoorlijk zuinige dingen en zuinig is een GTX 750Ti ook. Het systeemverbruik zal maximaal rond de 150w liggen. De huidige voeding is dus voldoende.
Mijn advies: laat de huidige voeding lekker zitten.

• KornuitSchool20
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:16:
Hoe kan een videokaartfabrikant een voeding adviseren terwijl deze niet weet hoe de rest van het systeem eruit ziet. Aan het moederbord te zien heb je een systeem met een 4e generatie Intel Core cpu. Dat zijn behoorlijk zuinige dingen en zuinig is een GTX 750Ti ook. Het systeemverbruik zal maximaal rond de 150w liggen. De huidige voeding is dus voldoende.
Mijn advies: laat de huidige voeding lekker zitten.
Nog even voor het complete plaatje:
Ik heb een i5 4440, 2 x 4GB DDR3 RAM, GTX 750 ti, 250 GB SSD SAMSUNG.
Geen gamingmuis, keyboard oid.
Misschien een beetje naïef van mij om direct naar de videokaartfabrikant te luisteren. Echter bij het google van watt usage en gtx 750 ti raden toch veel mensen elkaar een hogere PSU aan. Ik heb zelf ook al even gekeken op een willekeurige watt calculator en daar zag ik ook dat mijn computer weinig verbruikt.

Mocht ik in de toekomst het toch wel willen veranderen, is hier dan een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door KornuitSchool20 op 17-10-2016 10:24 ]

Verwijderd

Dan zou je een 24 pins ATX >16 pins ATX adapter op moeten zoeken.

Ook al zou de voeding maar 200w op 12v kunnen leveren dan nog is dat genoeg voor het systeem. Ik voorzie geen problemen. Maar voor de zekerheid: wat is het typenummer van de voeding. Staat op de sticker op de zijkant van de voeding.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 10:30 ]

• KornuitSchool20
Modelnummer D12-250P1A
Er staat ook op iets de zijkant :

"Continuous output power is 250 W."
"Max surge output power is 280 W"

[ Voor 71% gewijzigd door KornuitSchool20 op 17-10-2016 10:47 ]

Verwijderd

Dat is geen voeding met ATX formfactor. Als jou systeem een Fujitsu Esprimo P420 is dan is dat een mATX kast waar geen normale ATX voeding inzit en past. Een andere voeding zou ik dan ook niet proberen want dan val je van het ene probleem in het ander. De nadelen van een pre-build systeem.
Doe het voorlopig met de huidige voeding, verander zo weinig mogelijk aan het systeem en ga sparen voor een custom build.

• KornuitSchool20
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:04:
Dat is geen voeding met ATX formfactor. Als jou systeem een Fujitsu Esprimo P420 is dan is dat een mATX kast waar geen normale ATX voeding inzit en past. Een andere voeding zou ik dan ook niet proberen want dan val je van het ene probleem in het ander. De nadelen van een pre-build systeem.
Doe het voorlopig met de huidige voeding, verander zo weinig mogelijk aan het systeem en ga sparen voor een custom build.
Ga ik doen. In ieder geval bedankt voor de hulp zo ver!
Pagina: 1