Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:15
Vraag. En ik weet waar ik het vraag, maar toch.

Ik heb op dit moment een Windows Phone. Ben daar erg tevreden over, maar overweeg vanwege de app gap toch over te stappen. Ik kan een telefoon van mijn werk krijgen: een iPhone 6 of een Samsung S6 32 Gb. Ik vraag hier geen mening over de iPhone, maar over de Samsung. Mijn laatste Samsung was een S3 en die beviel niet. Vooral vanwege het steeds trager worden van het systeem. Ik vind de S6 een mooi toestel om te zien, maar vind het jammer dat de geheugenkaart niet uitbreidbaar is en lees te veel over slechte accuduur. Ik zou van jullie als bezitter graag willen weten: aanrader of toch niet?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 17-10-2016 09:49 ]

Beste antwoord (via coenox op 17-10-2016 12:23)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:11

WCA

Als je geen expliciete voorkeur hebt voor android, zou ik voor die iphone gaan. Ik maak vaak een boel mensen boos met deze uitspraak, maar ios is gewoon meer no nonsense, sneller en stabieler (vooral na langere tijd) dan Android.

Ik gebruik zelf Android omdat het een boel functies biedt die ik prettig vind, maar voor een normale gebruiker niet zo interessant zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door WCA op 16-10-2016 19:44 ]

Share and Enjoy!

Alle reacties

• dennisk.
  • Niet online
coenox schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:58:

Ik heb op dit moment een Windows Phone. Ben daar erg tevreden over, maar overweeg vanwege de app gap toch over te stappen. Ik kan een telefoon van mijn werk krijgen: een iPhone 6 of een Samsung S6 32 Gb. Ik vraag hier geen mening over de iPhone, maar over de Samsung. Mijn laatste Samsung was een S3 en die beviel niet. Vooral vanwege het steeds trager worden van het systeem. Ik vind de S6 een mooi toestel om te zien, maar vind het jammer dat de geheugenkaart niet uitbreidbaar is en lees te veel over slechte accuduur. Ik zou van jullie als bezitter graag willen weten: aanrader of toch niet?
Mocht je een overstap willen maken naar een Samsung Galaxy, dan zou ik niet meer voor de S6 gaan. Deze is al enigszins verouderd en de batterij gaat niet heel lang mee. Ik zou je dan eerder aanraden om te kijken naar een S7 of eventueel te wachten op een S8.

Reviews

• coenox
dennisk. schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:01:
[...]

Mocht je een overstap willen maken naar een Samsung Galaxy, dan zou ik niet meer voor de S6 gaan. Deze is al enigszins verouderd en de batterij gaat niet heel lang mee. Ik zou je dan eerder aanraden om te kijken naar een S7 of eventueel te wachten op een S8.
Alleen de S6 wordt aangeboden. Optie 1 is wachten, optie 2 is zelf een S7 kopen. Maar dat is wel een veel duurdere optie ;)

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 15:52

Hegeman

Weet van alles wat

coenox schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:58:

Ik weet niet wat je zoal met je telefoon doet en hoe de batterijduur van je WP is.
Maar ik gebruikte mijn telefoon eerst intensief (spelletjes, YT, Facebook, Whatsapp, Instagram enz enz.) dit kan je de batterij echt niet aan en loopt snel leeg.
Nu ik op stage ben en af en toe mijn telefoon nog eens check bij een berichtje of gewoon zomaar gaat deze de gehele dag mee en heb ik s'avonds als ik thuis kom nog 40 a 50% over.

Acties:
  • Beste antwoord

• WCA

WCA

Als je geen expliciete voorkeur hebt voor android, zou ik voor die iphone gaan. Ik maak vaak een boel mensen boos met deze uitspraak, maar ios is gewoon meer no nonsense, sneller en stabieler (vooral na langere tijd) dan Android.

Ik gebruik zelf Android omdat het een boel functies biedt die ik prettig vind, maar voor een normale gebruiker niet zo interessant zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door WCA op 16-10-2016 19:44 ]

Share and Enjoy!

• coenox
GreNade schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:43:

Dank voor dit eerlijke en oprechte antwoord. Nu nog uitzoeken wat voor gebruiker ik ben ;) Ik was in het verleden namelijk ook erg blij met Symbian.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
Ik zou persoonlijk ook voor de iPhone kiezen. Ik ben erg blij met mijn S6 en met de mogelijkheden die Android biedt, maar de batterij is niet geweldig, hij is iets te groot (maar dat is natuurlijk persoonlijk) en het is de vraag hoe lang je nog updates krijgt. iPhone is zoals hierboven gezegd meer no nonsense.

Verder merk ik wel dat ik veel mogelijkheden van Android niet meer gebruik. De widgets zijn leuk, maar niet voor de batterij. Gameboy emulator en dergelijke is tijdelijk geinig. Tweaken van het os heb ik nooit echt behoefte aan gehad. Maar 't is idd maar net wat je verwacht van 'n telefoon.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Iphones vind ik persoonlijk hele mooie telefoons, goed gebouwd en iOS werkt gewoon. Daarentegen vind ik ze ook te duur in vergelijking met Android en ik wil echt mijn eigen interface aanpassen. Oh en iTunes heb ik nooit aan kunnen wennen, veel te omslachtig om even een mp3 op je mobiel te zetten.

Het is dus heel persoonlijk welke telefoon je voor gaat, de een is niet beter dan de ander in mijn ogen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je reactie afgesplits. Aankoopadvies in de Ervaringen & Discussie topic is offtopic en ongewenst. Graag de volgende keer zelf een topic openen in de MAA.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

TTLCrazy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:43:
Iphones vind ik persoonlijk hele mooie telefoons, goed gebouwd en iOS werkt gewoon. Daarentegen vind ik ze ook te duur in vergelijking met Android en ik wil echt mijn eigen interface aanpassen. Oh en iTunes heb ik nooit aan kunnen wennen, veel te omslachtig om even een mp3 op je mobiel te zetten.

Het is dus heel persoonlijk welke telefoon je voor gaat, de een is niet beter dan de ander in mijn ogen.
Ik heb sinds mijn iPhone 5 geen iTunes meer aangeraakt, nergens meer voor nodig. Dus dat argument valt weg. En ik kan geen uitspraken doen over jouw situatie, maar met Spotify/Apple music zie ik echt geen enkele reden meer om MP3's te gebruiken.

En dat een iPhone duur is maakt geen jota uit als je hem toch van je baas krijgt natuurlijk :).

Dus dan blijft alleen het aanpassen van je interface over, dat kan idd niet bij iOS. En of je dat wil, dat is idd heel persoonlijk. Mij zal het echt worst zijn, 95% van de tijd zit ik in een App, who cares hoe ik die heb opgestart eigenlijk of dat het OS in Comic Sans is. .

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• coenox
Dank voor alle reacties. Aangezien prijs in mijn geval geen rol speelt, ga ik voor de iPhone. 'No nonsense, sneller en stabieler' gaf wel de doorslag. Het gaat tenslotte om zakelijk gebruik. Ik moet me er nu nog even toe zetten afscheid te nemen van mijn Windows Phone en zijn mogelijkheden. Maar ik heb er nog eentje privé achter de hand als ik het heel ga missen. Dank voor alle reacties.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Naast het OS denk ik dat je ook de hardware moet bekijken
Ik persoonlijk vind een camera ook belangrijk bij mijn overwegingen, die van Samsung is beter dan die van de iPhone. Ook het scherm is scherper door een hogere resolutie en buiten beter afleesbaar.

• WCA

WCA

Gadgeteer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:24:
Ik persoonlijk vind een camera ook belangrijk bij mijn overwegingen, die van Samsung is beter dan die van de iPhone. Ook het scherm is scherper door een hogere resolutie en buiten beter afleesbaar.
Die camera's zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. Sterker nog, in auto modus zal de iphone net iets betere kiekjes maken. In manual mode komt de samsung echt naar voren.

Die hogere resolutie heb ik ook, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het complete onzin vind. Pas als ik echt er op ga letten, zie ik bij de iphone pixels, en dan nog, wat boeit dat eigenlijk. T is hooguit leuk voor vr, maar hoe vaak doe je dat nou.

Buiten beter afleesbaar is wel zo, want het scherm is inderdaad een stuk feller.

Ik wil de s6 echt niet afkraken, maar veel van de voordelen (zeker niet alle natuurlijk) zijn imo schijnvoordelen

Share and Enjoy!

• coenox
Gadgeteer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:24:
Camera is wel een ding. Ik heb nu een Lumia 950 met een dijk van een 21 megapixel camera. En ook nog een Nokia 808 met 41 mexgapixel liggen. Maar dat zijn privé eisen. Ik moet vooral veel bellen en whatsappen. Dan geven batterijduur en stabiliteit de doorslag. Ik kan dan privé mijn Nokia 808 nog meenemen voor de foto's.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
GreNade schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:43:

Ik deel deze mening. Ik ben zelf wel fan van Android, maar begrijp deze keuze heel goed. Zou ook de iPhone aanraden, zeker voor zakelijk gebruik en veel bellen / whatsapp. De camera moet je dan maar voor lief nemen, maar zo slecht is het ermee ook niet gesteld.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Als mede WP gebruiker (al sinds de HTC Trophy!) en ook ex-Symbian liefhebber (heb nog 'n E-7 en 'n 808) kan ik alleen maar adviseren: neem de iPhone. Geen gezeur, werkt gewoon, de apps werken gewoonlijk ook prima en de camera is ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Natuurlijk zijn de camera's van 950 en 808 beter, maar die zijn ook beter, dan die van de Samsung, dus dat 'probleem' hou je.
Heb zelf altijd twee telefoons bij me, dan is de keuze wat makkelijker, vroeger waren dat bijv. 'n Nokia Symbian en N900 (later N9), nu dus 'n iPhone en 'n Lumia.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Wat een gezeur over die Iphone camera allemaal, volgens bijvoorbeeld dxomark zit de camera van de iphone 7 in de bovenste regionen. Ik daag iedereen uit om überhaupt verschil te zien tussen foto's genomen met de iphone 7 of de beste android mobiel.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• coenox
TTLCrazy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:34:
Wat een gezeur over die Iphone camera allemaal, volgens bijvoorbeeld dxomark zit de camera van de iphone 7 in de bovenste regionen. Ik daag iedereen uit om überhaupt verschil te zien tussen foto's genomen met de iphone 7 of de beste android mobiel.
Misschien topic start nog even lezen. Ik kan kiezen uit een iPhone 6 of een Samsung S6. Niet voor de iPhone 7 (Plus) of zelfs 6s. Daarnaast wil de uitdaging wel aan gaan, maar dan met mijn Nokia 808.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Als de keuze die 2 is dan de iPhone (dat ik dat nog eens ooit zou zeggen als Android fan :D :+ :p )
Ik gebruik zelf veel liever Android maar dan met een Nexus, gewoon kaal Android zonder poespas net als een iPhone die geen extra zooi erop heeft staan. Aangezien vooral Samsung is daar erg goed in, wel erg leuke hardware.... Het is niet Android die trager wordt maar de zooi die er door Samsung op gooit die je er niet af kan krijgen.

De iPhone heeft dat dus niet en blijft veel langer werkbaar.
Ieder nieuwer toestel wat je neemt heeft betere specs dan een ouder toestel ongeacht het merk. Dus bv ook een camera zal vrijwel zeker betere foto's maken dan je huidige toestel dus je gaat er altijd op vooruit.

Mijn profiel op Discogs

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
coenox schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:19:
[...]

Misschien topic start nog even lezen. Ik kan kiezen uit een iPhone 6 of een Samsung S6. Niet voor de iPhone 7 (Plus) of zelfs 6s. Daarnaast wil de uitdaging wel aan gaan, maar dan met mijn Nokia 808.
Aan de foto-kwaliteit van de 808 kan nog geen enkele telefoon tippen, misschien zullen ze op 'n enkel puntje even goed zijn of mogelijk iets beter, maar niet op alle gebieden. :) Helaas is Symbian inmiddels zo gedateerd, dat het toestel niet meer als 'smartphone' kan gelden, zodat dagelijks gebruik vrijwel onmogelijk is.

Wel jammer, dat je niet de iPhone 6s kunt kiezen, die heeft een betere camera, dan de 6. Maar dat zal wel 'n prijskwestie zijn, Samsungs dalen veel sneller in prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Marly op 17-10-2016 19:49 . Reden: aanvulling ]

• coenox
Marly schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:37:
[...]

Wel jammer, dat je niet de iPhone 6s kunt kiezen, die heeft een betere camera, dan de 6. Maar dat zal wel 'n prijskwestie zijn, Samsungs dalen veel sneller in prijs.
Klopt. Maar daar staat dan tegenover dat als ie over twee jaar wat minder wordt ik gewoon weer een andere uit kan zoeken Dat dan weer wel.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb de iPhone SE en de Galaxy S6. Ten eerste de batterijduur, ik bel weinig met de Samsung maar als ik ongeveer evenveel als de iPhone gebruik dus e-mails opstel, internet, dropbox, Word etc dan haalt de Samsung het einde van de dag niet maar de iPhone heb ik dan nog ruim 30% batterij over. Ik gebruik dus de Samsung maar niet zo intensief want daar merk je het zwakke punt, de batterij. Ook met vliegtuigstand gaat de iPhone veel langer mee.
Waar is de Samsung wel goed in, de camera. Die is echt top. Mooie foto's en je kan met de ISO en andere waardes spelen en je krijgt er leuke en mooie foto's uit.
Het scherm van Samsung is top maar eerlijk zie ik het ergens terug, niet direct.
De Samsung wordt ook vaak warm en vooral bij roaming. Daar heb ik geen last van bij de iPhone.
Ook een irritatie bij Samsung is dat er vervelende bugs bij de e-mail zijn zoals gecombineerd postvak werkt niet, crash, lastig zoeken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1