Tweakers voelen Brein aan de tand - Tim Kuik beantwoordt...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 18:48
Naar aanleiding van het artikel over vragen aan Brein, met name het stukje bij vraag 16:
Gaat Brein op een gegeven moment ook achter projecten als Kodi, Sickbeard en couchpotato aan?
Moeilijk. Als dit daadwerkelijk de gestelde vraag was, dan vooral laten staan, maar desondanks wel kritiek op de vraag: Kodi noemen in het rijtje met Sickbeard en Couchpotato. Die laatste twee zijn overduidelijk gericht op het (illegaal) downloaden van content terwijl Kodi absoluut niet gericht is op illegaal downloaden en zijn best doet om daar afstand van te nemen. Kodi hier noemen draagt bij aan het geven van een slechte naam aan iets dat dat juist niet verdiend. Dan had hier ook VLC of Windows MediaPlayer kunnen staan, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ten eerste ik ben het totaal met je eens. Maar......

Ik snap opzich wel waar de vergelijking vandaan komt. Kodi in combinatie met add-ons als EXODUS of PULSAR (of 1 van de andere vele) werkt als een popcorntime.

Als "kodi" echt uit dit rijtje wilt blijven zouden ze eigenlijk add-ons moeten controleren en blokkeren welke tegen de copyright wetten ingaat.

Ik snap dus opzich wel waar het vandaan komt.

Het is een beetje zeggen dat bittorrent illegaal is omdat je films ermee "kunt" downloaden

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 05:50
Dan kun je net zo goed computers gaan verbieden. Worden namelijk veel gebruikt om illegale software te draaien.

TS heeft echt een punt hier. Kodi is een mediaspeler. Dat behoeft totaal geen illegale content te zijn.

Van de plugins wist ik eigenlijk niet eens af. Kan me voorstellen dat deze plugins ook gewoon bestaan icm VLC?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Nogmaals ik vindt ook niet dat kodi in het rijtje hoort.

Het probleem is dat het "illegaal" downloaden van content erg makkelijk wordt met programma's als kodi of popcorn of etc.

Ik denk dat de voornaamste reden dat kodi in dit rijtje genoemd word is omdat er stream set-top boxen verkocht worden met add-ons als exodus of pulsar of iets dergelijks. Dit maakt het net zo gemakkelijk als popcorn time om content te downloaden.

Dat is de enige beweegreden die ik kan verzinnen. Blijf erbij dat kodi idd niet in het rijtje thuis hoort.

Die plugins zullen wellicht wel bestaan voor VLC maar in kodi is dit net allemaal wat makkelijker.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi, bedankt voor de opmerkingen. Ik ben het ermee eens dat Kodi niet direct in het lijstje thuishoort. De gemaakte vergelijking gaat volgens mij dan ook op. Het is echter zo dat de vraag wel degelijk waarde heeft, want misschien is Kodi wel iets waar Brein zich mogelijk op wil richten. Ook al zou dat dan onterecht zijn. Op dit moment loopt er bijvoorbeeld al een zaak over voorgeïnstalleerde mediaspelers (wel met de noodige add-ons inderdaad), waar Brein deel van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
PaRaDoX4 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:30:
Nogmaals ik vindt ook niet dat kodi in het rijtje hoort.

Het probleem is dat het "illegaal" downloaden van content erg makkelijk wordt met programma's als kodi of popcorn of etc.

Ik denk dat de voornaamste reden dat kodi in dit rijtje genoemd word is omdat er stream set-top boxen verkocht worden met add-ons als exodus of pulsar of iets dergelijks. Dit maakt het net zo gemakkelijk als popcorn time om content te downloaden.

Dat is de enige beweegreden die ik kan verzinnen. Blijf erbij dat kodi idd niet in het rijtje thuis hoort.

Die plugins zullen wellicht wel bestaan voor VLC maar in kodi is dit net allemaal wat makkelijker.
Maar dan ook nogmaals ;-) je kan ook niets downloaden met Kodi zelf dat doen de Add-ons. Dus dan zou windows of Android net zo "illegaal" moeten zijn want je kan Kodi heel makkelijk installeren hierop.

PS: Snap wel wat je bedoelde hoor maar wil duidelijk maken dat mensen heel snel Kodi maar noemen zonder dat het terecht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Tot slot zal Tim Kuik reageren op vragen die naar aanleiding van dit artikel nog ontstaan."

Laat hem hier maar eens op reageren...
Indifstublatia in 'reviews: Brein beantwoordt tweakersvragen'
Even heel serieus:
Hoe doen jullie bij Brein onderzoek naar copyright?
Ik produceer namelijk muziek. Digitale muziek. Mijn vader doet het nog analoog.
Ik heb in 2012 een schikkingsvoorstel van 12500 euro van Brein ontvangen omdat zij, volgens hen, aantoonbaar konden maken dat ik illegale content op nieuwsgroepen had geplaatst, doelende op copyright inbreuk voor de artiest DJ Ramteam.

Heel leuk en aardig, maar ik ken DJ Ramteam persoonlijk. Dat ben ik namelijk zelf.

Ik en mijn kleine recordlabel sta erom bekend veel van mijn werk op nieuwsgroepen aan te bieden. Daar maak ik ook geen geheim van. Het is namelijk eigen werk.

Ik vind het dan ook waanzin dat er in eerste instantie gelogen wordt dat er contact geweest zou zijn met de artiest en dat de artiest dan zélf, zonder gedegen onderzoek, wordt gesommeerd, terwijl de artiest geen flauw idee heeft wat er aan de hand is.

"Wordt er bij het handhavend optreden rekening gehouden met de legale beschikbaarheid van content?"

Hier wordt alleen ingegaan op films, hoe zit het met de series die hier op enkele uitzonderingen na jaren achterlopen en/of alleen met nagesynchroniseerde NL-stemmen beschikbaar zijn?

"Waarom wordt er gedaan alsof de entertainmentindustrie zoveel inkomsten misloopt door piraterij?"
"Rechthebbenden, makers en exploitanten, lopen wel degelijk enorm veel inkomsten mis door online piraterij. "

Hoe kun je inkomsten mislopen voor iets dat hier niet legaal aangeschaft/bekeken kan worden? Met als aanvulling: Tot een tijdje terug werd het gebruik van VPN-achtige oplossingen nog gedoogd bij bepaalde Amerikaanse diensten, tegenwoordig niet meer. Ze willen dus niet dat je voor content betaald omdat er een landgrens tussenzit. Probeer je dus ergens voor te betalen, wordt je tegengewerkt vanwege je nationaliteit. Hier zou ik ook wel graag een reactie op willen.
Zie o.a.
nieuws: Netflix gaat proxy's blokkeren
nieuws: Netflix breidt blokkade vpn's en proxy's verder uit
nieuws: Hulu probeert buitenlandse gebruikers te weren door blokkade vpn
nieuws: HBO bindt strijd aan met gebruikers die geoblokkade omzeilen

edit: Staat inmiddels als reactie onder het artikel.

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 17-10-2016 15:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1