Overstappen naar Ziggo, waar is de AOP??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:48

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Hallo allemaal.

Zoals enkelen wellicht hebben gelezen, gaat (mijn huidige provider) Lijbrandt er mee stoppen, en zal ik over moeten stappen op een andere provider. Na de voors en tegens op een rijtje te hebben gezet, kom ik uit bij Ziggo. Dus ik ben me even gaan verdiepen in de techniek, en kwam er achter dat ik de hele boel moet aansluiten op de zogenaamde AOP. Probleem is dat geen idee heb waar die zit. In de meterkast zit enkel de 'kadaka', de glasvezelaansluiting van Lijbrandt. Ik heb geen groene kabels kunnen ontdekken, en ook geen coax kabels (behalve dan de coax die vanaf de kadaka naar mijn slaapkamer gaat voor analoge TV). In mijn woonkamer zit wel een coax wandcontactdoos met daarin 1 aansluiting (vrouwtje). Achter de plint zit bovendien nog een losse coax kabel verstopt, geen idee waar die vandaan komt (kan niks vinden in de meterkast).

Hier een afbeelding van de wandcontactdoos:

siemens

Mijn vraag concreet: kan ik op deze wandcontactdoos Ziggo aansluiten? Oftewel, is dit de AOP?

P.S. Mijn appartement is gebouwd in de jaren '80. Ik heb ergens gelezen dat in die tijd de AOP vaak in de woonkamer werd geplaatst, ik weet alleen niet hoe dit zit in appartementen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Beste antwoord (via Fanta op 17-10-2016 13:05)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 17:44
dion_b schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

Is wel boeiend: hij weet niet waar z'n AOP is en hoewel jullie zat locaties noemen, noemen jullie niet de logica die erachter zit, waarmee hij gericht op zoek kan.

En je moet verwachtingen managen dat hij niet denkt dat die Ziggo monteur opeens gratis coax naar woonkamer, slaapkamer en waar dan ook anders gaat trekken. Dat gaat hij zeker niet gratis doen.
De monteur zal gratis ervoor moeten zorgen dat 1 tv werkt (woonkamer of slaapkamer), dat 1 computer bekabelt werkt, dat 1 apparaat draadloos werkt en dat de huistelefoon werkt.

Kabels zijn voor de rekening van Ziggo, niet de afwerking van de kabels dat is voor de klant. Zo kan het zijn dat de monteur 10 meter kabel van de meterkast naar je tv in de woonkamer trekt en dat die kabel los in de woonkamer ligt (meestal leggen ze het wel aan de kant, echter niet zijn pakkie an). Kost de klant 0 euro.
Moet er een 2e TV aangesloten worden voor analoge TV, bijv boven? Dan doet hij dat niet kosteloos, wél als je een 2e mediabox hebt, die moet hij kosteloos aansluiten incl kosteloos kabels leggen.

Wil je extra aansluitingen incl bekabeling? Dan moet de klant zelf betalen.

Het enige waar je rekening mee moet houden: stel zo'n aangelegde coaxkabel gaat na 4 maanden stuk, zal je die zelf moeten vervangen, de kabels zijn dus een cadeau en niet eigendom / in bruikleen van ziggo.

Zelf heb ik ooit in mijn woning gedacht slim te zijn, ik liet een installatie monteur komen.. Mijn desktop stond boven in mijn kantoor, aop in de woonkamer. Ik hoopte dat hij een gat zou boren in het plafond (kantoor was direct boven het AOP), dat deed hij niet (kon wel, tegen extra kosten). Wel deed hij uiteraard kosteloos een kabel trekken vanaf de woonkamer naar boven via de trap (heb ik hem ook laten doen, want zo had ik gratis een goed gekeurde UTP kabel, die ik vervolgens zelf via een gat in het plafond naar boven verwerkt heb).

Conclusie: kabels zijn wél gratis, niet de afwerking ervan.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 17-10-2016 11:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Tja ik zou zeggen:

Probeer het :)

Ik geloof dat je bij Ziggo een installatie garantie hebt, werkt het niet kan je gratis een monteur laten komen.

Of het nou je AOP is of niet, zolang er kwalitatief goede kabels zijn en er geen splitters etc tussen zitten zou het in theorie niet uit moeten maken waar je het ziggo spul aansluit.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Fanta schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:49:
Hallo allemaal.

Zoals enkelen wellicht hebben gelezen, gaat (mijn huidige provider) Lijbrandt er mee stoppen, en zal ik over moeten stappen op een andere provider. Na de voors en tegens op een rijtje te hebben gezet, kom ik uit bij Ziggo. Dus ik ben me even gaan verdiepen in de techniek, en kwam er achter dat ik de hele boel moet aansluiten op de zogenaamde AOP. Probleem is dat geen idee heb waar die zit. In de meterkast zit enkel de 'kadaka', de glasvezelaansluiting van Lijbrandt. Ik heb geen groene kabels kunnen ontdekken, en ook geen coax kabels (behalve dan de coax die vanaf de kadaka naar mijn slaapkamer gaat voor analoge TV). In mijn woonkamer zit wel een coax wandcontactdoos met daarin 1 aansluiting (vrouwtje). Achter de plint zit bovendien nog een losse coax kabel verstopt, geen idee waar die vandaan komt (kan niks vinden in de meterkast).

Hier een afbeelding van de wandcontactdoos:

[afbeelding]

Mijn vraag concreet: kan ik op deze wandcontactdoos Ziggo aansluiten? Oftewel, is dit de AOP?

P.S. Mijn appartement is gebouwd in de jaren '80. Ik heb ergens gelezen dat in die tijd de AOP vaak in de woonkamer werd geplaatst, ik weet alleen niet hoe dit zit in appartementen.
Vroegah kon het AOP zelfs in de schuur achterin de tuin zitten.
Vroegah kon het AOP zelfs in de kruipruimte / kelder zitten.
Tegenwoordig zie je het veelal in de woonkamer of in de meterkast.

Je kan ook contact opnemen met Ziggo en de vraag stellen of het mogelijk is bij jou om Ziggo klant te worden (hun kunnen per huis nr zien of er ooit een Ziggo klant geweest is en/of je Ziggo kan afnemen).
Als dat zo is moet je gewoon een gratis monteur laten komen, is allemaal niet jouw pakkie an.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
even het plaatje van de wcd loshalen, grote kans dat dat je een groene kabel ziet en dat dat je aop is idd

aanvulling: appartementencomplex; vaak eigen verdeling....als de kabel grijs is betekent dat niet automatisch dat het geen aop is btw.

[ Voor 39% gewijzigd door Tens op 17-10-2016 10:05 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:10

Daniel36

vernieuwde formule

Laat een pakket bezorgen van ze en druk dat apparaat eens in deze aansluiting, grote kans dat het gewoon werkt. Bij mij wel namelijk.
Anders nog geen ramp. je hebt dan nog acht weken om gratis een monteur langs te laten komen aldus Ziggo helpdesk.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Daniel36 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:02:
Laat een pakket bezorgen van ze en druk dat apparaat eens in deze aansluiting, grote kans dat het gewoon werkt. Bij mij wel namelijk.
Anders nog geen ramp. je hebt dan nog acht weken om gratis een monteur langs te laten komen aldus Ziggo helpdesk.
Succes!
Als hij in de woonkamer alleen die enkele heeft zal er hoe dan ook een monteur moeten komen daar waar deze aansluiting niet echt meer geschikt is. De opdruk splitter waar jij het vermoedelijk over hebt past hier dan ook uiteraard niet eens op (heeft mannetje/vrouwtje nodig, vroeger: tv/radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

LopendeVogel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Als hij in de woonkamer alleen die enkele heeft zal er hoe dan ook een monteur moeten komen daar waar deze aansluiting niet echt meer geschikt is. De opdruk splitter waar jij het vermoedelijk over hebt past hier dan ook uiteraard niet eens op (heeft mannetje/vrouwtje nodig, vroeger: tv/radio)
crap, ik geloof dat je daar gelijk in hebt en dan lukt het idd niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon die gratis monteur laten komen en de zaak laten aansluiten. Dan heb je zelf dat gedoe er niet mee en kan je naderhand bij problemen nog terugvallen op Ziggo.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zoals reeds gezegd is de aansluiting van het plaatje uit de TS niet meer geschikt, Ziggo zal zonder extra kosten een monteur sturen om deze te vervangen door een geschikt model. Ga niet experimenteren of het 'misschien toch werkt'. Grote kans op storingen in het signaal met uiteenlopende gevolgen voor je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
redfoxert schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:06:
Ik zou gewoon die gratis monteur laten komen en de zaak laten aansluiten. Dan heb je zelf dat gedoe er niet mee en kan je naderhand bij problemen nog terugvallen op Ziggo.
Als Ziggo een gratis monteur levert zou ik me er verder niet druk over maken idd, er van uitgaande dat hij op de afgresproken tijd komt natuurlijk. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tens schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Als Ziggo een gratis monteur levert zou ik me er verder niet druk over maken idd, er van uitgaande dat hij op de afgresproken tijd komt natuurlijk. 8)
Jep Ziggo stuurt gratis monteurs om het aan te sluiten en de boel op de schop te gooien indien dat nodig is (zoals het wcd /aop bovenaan deze pagina is niet meer geschikt en zal dus ook kosteloos vervangen worden).
Ik heb ze 3x nodig gehad wegens een storing, elke keer netjes op tijd bij mij..

Uiteraard, ze komen met een auto / busje, files zijn niet een zeldzaam iets in NL, dusja ook Ziggo kan daarin terecht komen lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LopendeVogel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Vroegah kon het AOP zelfs in de schuur achterin de tuin zitten.
Vroegah kon het AOP zelfs in de kruipruimte / kelder zitten.
Tegenwoordig zie je het veelal in de woonkamer of in de meterkast.
Even wat specifieker:

Waar coax aangelegd is bij bouw van een huis (vanaf circa 1980 gangbaar, maar geen sinecure) is het in de regel in de meterkast opgeleverd, met daarvandaan distributie door het huis.

Waar coax achteraf aangelegd is (vnl oudbouw waar in de jaren '70 of '80 door de gemeentelijke energiebedrijven een gemeenschappelijke installatie uitgerold werd om antennes op het dak te vervangen), is dat meestal zo goedkoop mogelijk gedaan, dus kabels vanaf straat en gat door voorgevel met wandcontactdoos op de plek waar ze doorbraken. Meestal zit je dan op de begane grond in de woonkamer, maar bij afwijkende bouwvormen hoeft dat niet. In ieder geval is dat wel de plek om te zoeken bij oudbouw.
Je kan ook contact opnemen met Ziggo en de vraag stellen of het mogelijk is bij jou om Ziggo klant te worden (hun kunnen per huis nr zien of er ooit een Ziggo klant geweest is en/of je Ziggo kan afnemen).
Als dat zo is moet je gewoon een gratis monteur laten komen, is allemaal niet jouw pakkie an.
Ja en nee. Eerste aansluitpunt is eigendom van Ziggo, en Ziggo is er ook voor verantwoordelijk voor goede werking ervan (en die verantwoordelijkheid nemen ze ook). Waar ze niet voor verantwoordelijk zijn is verdere distributie in jouw woning.

Als je eerste aansluitpunt dus op een - voor jou - minder handige locatie zit en je hebt geen verdere bekabeling naar de plekken waar je wel wat wilt moet je daar zelf voor zorgen. Of iemand betalen om het voor je te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
dion_b schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Even wat specifieker:

Waar coax aangelegd is bij bouw van een huis (vanaf circa 1980 gangbaar, maar geen sinecure) is het in de regel in de meterkast opgeleverd, met daarvandaan distributie door het huis.

Waar coax achteraf aangelegd is (vnl oudbouw waar in de jaren '70 of '80 door de gemeentelijke energiebedrijven een gemeenschappelijke installatie uitgerold werd om antennes op het dak te vervangen), is dat meestal zo goedkoop mogelijk gedaan, dus kabels vanaf straat en gat door voorgevel met wandcontactdoos op de plek waar ze doorbraken. Meestal zit je dan op de begane grond in de woonkamer, maar bij afwijkende bouwvormen hoeft dat niet. In ieder geval is dat wel de plek om te zoeken bij oudbouw.

[...]

Ja en nee. Eerste aansluitpunt is eigendom van Ziggo, en Ziggo is er ook voor verantwoordelijk voor goede werking ervan (en die verantwoordelijkheid nemen ze ook). Waar ze niet voor verantwoordelijk zijn is verdere distributie in jouw woning.

Als je eerste aansluitpunt dus op een - voor jou - minder handige locatie zit en je hebt geen verdere bekabeling naar de plekken waar je wel wat wilt moet je daar zelf voor zorgen. Of iemand betalen om het voor je te doen.
Klopt helemaal, echter niet zo boeiend (topicstarter heeft voldoende aan de informatie die ik en andere al gegeven hebben).

Is Ziggo mogelijk? Ja? Een installatie monteur laten komen.
Een monteur is uiteraard onnodig indien alles voor zich spreekt (maar dan was dit topic ook niet nodig geweest).
Of het AOP nu in de kelder, tuin, buiten op straat is of in de woonkamer, de monteur gaat ervoor zorgen dat jij je diensten waar je voor betaald kunt gebruiken.

Alle overige info doet er niet echt toe denk/vind ik.

Ps. mijn reactie bedoel ik niet vervelend op jou, je maakt het alleen moeilijker allemaal dan dat het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Tens schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Ik heb laatst een abonnement vernieuwd en kreeg een nieuw modem. Na aansluiten had ik toch nog wat problemen en heb ik de servicedesk gebeld. Omdat het een nieuwe installatie was (nieuwe hardware) kreeg ik toch de monteur nog langs. Die was netjes op tijd en heeft ruim de tijd genomen om alles met mij aan te sluiten en te testen. Zelfs het aansluiten van de Horizon box en extra box heeft hij op zijn gemak met mij kunnen uitvoeren.

Over Ziggo en support heb ik echt niks dan lof. Ik heb tot nu toe geen enkele keer gehad dat ik niet goed geholpen was. Op 1 keer na, toen was bij ons internet/tv uitgevallen. Bleek dat de andere helft van de stad zonder stroom zat. Precies bij onze straat brandde wel nog licht :) Kunnen ze bij Ziggo ook weinig aan doen dan.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LopendeVogel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Klopt helemaal, echter niet zo boeiend (topicstarter heeft voldoende aan de informatie die ik en andere al gegeven hebben).

Is Ziggo mogelijk? Ja? Een installatie monteur laten komen.
Een monteur is uiteraard onnodig indien alles voor zich spreekt (maar dan was dit topic ook niet nodig geweest).
Of het AOP nu in de kelder, tuin, buiten op straat is of in de woonkamer, de monteur gaat ervoor zorgen dat jij je diensten waar je voor betaald kunt gebruiken.

Alle overige info doet er niet echt toe denk/vind ik.

Ps. mijn reactie bedoel ik niet vervelend op jou, je maakt het alleen moeilijker allemaal dan dat het is :P
Is wel boeiend: hij weet niet waar z'n AOP is en hoewel jullie zat locaties noemen, noemen jullie niet de logica die erachter zit, waarmee hij gericht op zoek kan.

En je moet verwachtingen managen dat hij niet denkt dat die Ziggo monteur opeens gratis coax naar woonkamer, slaapkamer en waar dan ook anders gaat trekken. Dat gaat hij zeker niet gratis doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Dat zegt ook niemand. Wat de meesten zeggen is dat TS contact op moet nemen met Ziggo omdat die hem feilloos kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn. En eventueel een monteur langs kunnen sturen mocht het nodig zijn :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

De monteur zal gratis ervoor moeten zorgen dat 1 tv werkt (woonkamer of slaapkamer), dat 1 computer bekabelt werkt, dat 1 apparaat draadloos werkt en dat de huistelefoon werkt.

Kabels zijn voor de rekening van Ziggo, niet de afwerking van de kabels dat is voor de klant. Zo kan het zijn dat de monteur 10 meter kabel van de meterkast naar je tv in de woonkamer trekt en dat die kabel los in de woonkamer ligt (meestal leggen ze het wel aan de kant, echter niet zijn pakkie an). Kost de klant 0 euro.
Moet er een 2e TV aangesloten worden voor analoge TV, bijv boven? Dan doet hij dat niet kosteloos, wél als je een 2e mediabox hebt, die moet hij kosteloos aansluiten incl kosteloos kabels leggen.

Wil je extra aansluitingen incl bekabeling? Dan moet de klant zelf betalen.

Het enige waar je rekening mee moet houden: stel zo'n aangelegde coaxkabel gaat na 4 maanden stuk, zal je die zelf moeten vervangen, de kabels zijn dus een cadeau en niet eigendom / in bruikleen van ziggo.

Zelf heb ik ooit in mijn woning gedacht slim te zijn, ik liet een installatie monteur komen.. Mijn desktop stond boven in mijn kantoor, aop in de woonkamer. Ik hoopte dat hij een gat zou boren in het plafond (kantoor was direct boven het AOP), dat deed hij niet (kon wel, tegen extra kosten). Wel deed hij uiteraard kosteloos een kabel trekken vanaf de woonkamer naar boven via de trap (heb ik hem ook laten doen, want zo had ik gratis een goed gekeurde UTP kabel, die ik vervolgens zelf via een gat in het plafond naar boven verwerkt heb).

Conclusie: kabels zijn wél gratis, niet de afwerking ervan.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 17-10-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Mattie112 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:55:
Tja ik zou zeggen:

Probeer het :)

Ik geloof dat je bij Ziggo een installatie garantie hebt, werkt het niet kan je gratis een monteur laten komen.

Of het nou je AOP is of niet, zolang er kwalitatief goede kabels zijn en er geen splitters etc tussen zitten zou het in theorie niet uit moeten maken waar je het ziggo spul aansluit.
Is die installatiegarantie er ook als je kabel nog opgerold onder de stoep ligt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Gezien de wandcontactdoos, zou ik idd ziggo gewoon langs laten komen.
Die zetten meestal bij je bestelling een nieuwe erop.
Mijn wandcontactdoos was zo oud, er zat nog iets van een weerstandje in. De beste monteur heeft er toen een nieuwe op gezet. Sindsdien draait het perfect.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allen. Ik zal inderdaad nog even contact opnemen met Ziggo alvorens te bestellen, maar als ik dat zo hoor moet het wel goed gaan komen als ik gewoon kies voor installatie door een Ziggo monteur.

P.S. Het beste antwoord is een combinatie van meerdere berichten, daarom heb ik de reactie gekozen die voor mij de beste argumentatie bevat.

[ Voor 24% gewijzigd door Fanta op 17-10-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Fanta schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:45:
Bedankt voor de reacties allen. Ik zal inderdaad nog even contact opnemen met Ziggo alvorens te bestellen, maar als ik dat zo hoor moet het wel goed gaan komen als ik gewoon kies voor installatie door een Ziggo monteur.
DAt komt gewoon voor mekaar hoor verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fanta schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:45:
Misschien een gek idee, maar heb je al bij de buren gevraagd of die toevallig bij Ziggo zitten? Dan kun je daar checken waar de boel zit.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Raven schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Misschien een gek idee, maar heb je al bij de buren gevraagd of die toevallig bij Ziggo zitten? Dan kun je daar checken waar de boel zit.
Geen gek idee, er zal in het complex waarschijnlijk wel iemand zitten die al Ziggo heeft, maar vrijwel iedereen die ik ken zit nog bij Lijbrandt (of KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
mark-k schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:22:
[...]

Is die installatiegarantie er ook als je kabel nog opgerold onder de stoep ligt? :P
https://www.ziggo.nl/klan...iggo/installatiegarantie/

Daar staat alles incl meerprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Daar staat helaas totaal niks relevant voor mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

Ik heb vorig jaar de monteur van Ziggo een UTP & coax kabel laten trekken door de buis vanaf het AOP (meterkast) naar de woonkamer hij is 2 uur bezig geweest.

Had er geen zin in om het zelf te doen, dus die monteur laten langs komen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
mark-k schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

Daar staat helaas totaal niks relevant voor mijn vraag.
Niet echt relevant voor de TS maar daar staat dus:
Want dat garanderen we je: onze diensten werkend op 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.
Dus dat lijkt me dan ook geldig mocht er een verkeerd/geen AOP zijn. Unless... als het overduidelijk is dat het gewoon moedwillig gesloopt is zou het best kunnen dat ze er geld voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:18
Pierre schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:51:
Ik heb vorig jaar de monteur van Ziggo een UTP & coax kabel laten trekken door de buis vanaf het AOP (meterkast) naar de woonkamer hij is 2 uur bezig geweest.

Had er geen zin in om het zelf te doen, dus die monteur laten langs komen.
Dan heb je geluk gehad (of wellicht bijbetaald?) normaal doen ze dat dus niet..

Was je nieuwe klant of had je al een tijdje ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Gewoon betalen en ben al jaren klant bij UPC/Ziggo

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Ik zie een heleboel oplossingen maar mis de vraag : Waarom stap je niet over op een andere Glasvezel provider ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Omdat dat misschien niet beschikbaar is op het adres waar ts woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Pierre schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:01:
Omdat dat misschien niet beschikbaar is op het adres waar ts woont
Als je de moeite zou nemen om erachter te komen wat er hier aan de hand is, en op zijn minst de post van de ts zou lezen. Zou je weten dat hij een glas aansluiting heeft.. Hij geeft t duidelijk aan in zijn openingspost.

Kijkend naar al je reacties weet je helemaal niet wat er aan de hand is.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 20-10-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
De TS geeft al aan dat alle voors/tegens al bekeken zijn en dat Ziggo als "winnaar" uit de bus is gekomen, ik snap dan ook niet waarom dat nog relevant is om hier te bespreken?

@NielsAVS
Al contact gehad met Ziggo toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 01:02
rc5proxy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:45:
Ik zie een heleboel oplossingen maar mis de vraag : Waarom stap je niet over op een andere Glasvezel provider ??
Ik woon in hetzelfde dorp, onze glasprovider stopt er mee. Het netwerk dat ze 10 jaar geleden hebben aangelegd, is te ouderwets voor KPN/Reggefiber om te blijven ondersteunen. Helaas pindakaas!

Oftewel, er is geen andere glasprovider hier.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 20-10-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
tiguan schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Ik woon in hetzelfde dorp, onze glasprovider stopt er mee. Het netwerk dat ze 10 jaar geleden hebben aangelegd, is te ouderwets voor Reggefiber om te blijven ondersteunen. Helaas pindakaas!

Oftewel, er is geen andere glasprovider hier.
Dat is knap lullig ik woon in een huis uit de jaren 60 ooit heeft KPN hier eind jaren 60 koper in de grond gesmeten 4 aderig of tewel 2 mogelijke anologe lijnen nu in 2016 is dit nog steeds goed en reggefiber vindt een glasvezel van 10 jaar te oud ?
terwijl glas zo makkelijk is te vervangen nieuwe aan oude vast knoppen en terwijl je oude uit de mantelpijp trekt verdwijnt nieuwe er van zelf in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Zojuist aangemeld voor Ziggo, en het wordt gratis geïnstalleerd. Tijdelijke actie in samenwerking met de plaatselijke Expert: 6 maanden voor €34,95 ipv €59,95 p/mnd, gratis monteur, en een waardebon van €50,- van de Expert. Ik vond dat een prima deal. De medewerker van Ziggo was er bovendien van overtuigd dat ze in mijn situatie de boel wel aangesloten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 01:02
Hehe, ik was ook net bij de Expert ;) Ik ga voor dezelfde deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Topicstarter
Dan stond ik waarschijnlijk achter je te wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
rc5proxy schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Dat is knap lullig ik woon in een huis uit de jaren 60 ooit heeft KPN hier eind jaren 60 koper in de grond gesmeten 4 aderig of tewel 2 mogelijke anologe lijnen nu in 2016 is dit nog steeds goed en reggefiber vindt een glasvezel van 10 jaar te oud ?
terwijl glas zo makkelijk is te vervangen nieuwe aan oude vast knoppen en terwijl je oude uit de mantelpijp trekt verdwijnt nieuwe er van zelf in 8)7
Dit is een veel moeilijker geval. Google maar even op Hillegom, Lijbrandt en KPN. Of lees de reacties onder dit artikel maar eens:
nieuws: Lijbrandt Telecom gaat op in moederbedrijf KPN

Wat Lijbrandt daar heeft aangelegd is zo afwijkend van alles dat Reggefiber/KPN heeft aangelegd, dat KPN er niks mee kan. Of in ieder geval niet iets waarmee ze ook kunnen voldoen aan hun regulering die stelt dat andere providers diensten moeten kunnen bieden over een KPN-netwerk. Lijbrandt had die verplichting niet, KPN wel, zoals iedereen weet.
Daarom heeft KPN daar besloten om Hillegom versneld te voorzien van VDSL straatkasten, daarbij wel handig gebruik makend van de Lijbrandt hoofdglasvezelroutes die al in de straat lagen. Dat scheelde een boel aanleg van nieuwe glasvezel naar die straatkasten. Dus in Hillegom kan iedereen straks VVDSL (tot 100 Mbit) nemen, ook van niet-KPN providers trouwens. Of van Ziggo dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1