Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamepads/controllers Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Williamvwijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag
Welke controllers zijn compatibel met Windows 10?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
XBOX controllers (360/one?), Steam controller

Beste antwoord (via Williamvwijk op 17-10-2016 14:32)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn Logitech HOTAS G940 en Pad F710 werken prima. Zoals hierboven al gezegd kijk eerst eens welke apparatuur jij wilt gebruiken en kijk dan naar de ondersteuning. :) Ik vernoed dat de meeste controllers gewoon werken, welke voor het Pc platform verkocht worden.

Overigens je hebt het maar over twee verschillende controllers... er zijn velemalen meer opties.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 17-10-2016 14:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Ik snap de vraag niet echt. Je kijkt toch altijd eerst welke controller lekker in je hand ligt, dan kan je kijken of die controller wel of niet op de PC werkt.

Maar goed. De Playstation en Xbox controllers werken sowieso met Windows 10, en ik gok erop dat eigenlijk elke gamepad het wel doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 17-10-2016 07:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Williamvwijk
Nat-Water schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:54:
Ik snap de vraag niet echt. Je kijkt toch altijd eerst welke controller lekker in je hand ligt, dan kan je kijken of die controller wel of niet op de PC werkt.

Maar goed. De Playstation en Xbox controllers werken sowieso met Windows 10, en ik gok erop dat eigenlijk elke gamepad het wel doet.
Overal op internet lees ik dat er haast geen controller werkt. Daarnaast werkt mijn PS3 controller niet op Windows 10.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Williamvwijk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Overal op internet lees ik dat er haast geen controller werkt. Daarnaast werkt mijn PS3 controller niet op Windows 10.
Dan lees ik anders dan jij. Maar is het voor jou niet slimmer om te kijken waarom je PS3 controller niet werkt met W10? Ik heb al even gekeken, en nee, het werkt niet out of the box, maar ja, het kan wel. Er staan zat handleidingen om het werkend te krijgen. Scheelt jou ook weer geld :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Williamvwijk
Ik wil het gewoon op een fatsoenlijke manier laten werken. Geen halve software die niet werkt. Daarom de vraag welke controllers fatsoenlijk werken op Windows 10.
Nat-Water schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Dan lees ik anders dan jij. Maar is het voor jou niet slimmer om te kijken waarom je PS3 controller niet werkt met W10? Ik heb al even gekeken, en nee, het werkt niet out of the box, maar ja, het kan wel. Er staan zat handleidingen om het werkend te krijgen. Scheelt jou ook weer geld :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De XBO controllers werken out of the box en met Win10 store games, de laatste versie ervan heeft zelfs bluetooth gekregen (naast de wireless dongle) om draadloos te kunnen spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• XaeonBE
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12-2023
Ja ik denk eigenlijk dat bijna elke controller met bluetooth werkt met W10. Ik weet wel bijvoorbeeld dat PS3 controllers aparte software vereisen. (Dus gewoon wat Google skills :P)

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • Beste antwoord

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn Logitech HOTAS G940 en Pad F710 werken prima. Zoals hierboven al gezegd kijk eerst eens welke apparatuur jij wilt gebruiken en kijk dan naar de ondersteuning. :) Ik vernoed dat de meeste controllers gewoon werken, welke voor het Pc platform verkocht worden.

Overigens je hebt het maar over twee verschillende controllers... er zijn velemalen meer opties.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 17-10-2016 14:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Williamvwijk
Bedankt voor je antwoord. Echter als ik op de Logitech website de specificaties bekijk staat er geen Windows 10 bij. Vandaar de verwarring.
_Dune_ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:17:

Pagina: 1