Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine game-pc <€900,-

Pagina: 1
Acties:

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 19:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel is om met name F1 2016 te spelen, in eerste instantie op 1x 1080p maar mogelijk later op hogere resolutie of misschien wel op 3x 1080p. En het idee is om nu alles op (bijna) maximaal te kunnen zetten met een goede fps zodat het systeem wat jaartjes later nog steeds de nieuwe spellen aan kan.
Andere spellen die waarschijnlijk gespeeld worden zijn Euro Truck Simulator 2 en iets van een rally sim.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het idee is om onder de €900,- te blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat me nu alleen om de pc. Monitor moet ik nog uitzoeken en er is al een Thrustmaster F150 stuurtje. En natuurlijk komt er nog een Win10 licentie bij maar dat laat ik even buiten deze lijst.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij is onderstaande lijstje compleet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet direct. Wel kwaliteit natuurlijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een relatief kleine kast. En natuurlijk is het aardig als het geluid binnen de perken blijft dus ik heb geprobeerd daar naar te kijken.
Verder zou het mooi zijn dat alle onderdelen een beetje vlot leverbaar zijn, dit lijstje lijkt dat wel te zijn.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn grootste vraag is of ik iets ben vergeten of, erger nog, ik een combinatie van onderdelen heb gemaakt die helemaal niet gaat passen. En verder sta ik open voor al jullie adviezen.

Het idee is om dinsdag de boel te kunnen bestellen zodat misschien aan het einde van deze week een leuke computer staat te pronken.

Dit heb ik nu bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1ASRock H110M-ITX/ac€ 75,95€ 75,95
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 285,-€ 285,-
1Thermaltake Core V1 Zwart€ 43,90€ 43,90
1Noctua NH-L12€ 45,95€ 45,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 39,95€ 39,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 12,09€ 12,09
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,74

Dank jullie alvast voor jullie input _/-\o_ .

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
keesroeiboot schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:29:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel is om met name F1 2016 te spelen, in eerste instantie op 1x 1080p maar mogelijk later op hogere resolutie of misschien wel op 3x 1080p. En het idee is om nu alles op (bijna) maximaal te kunnen zetten met een goede fps zodat het systeem wat jaartjes later nog steeds de nieuwe spellen aan kan.
Andere spellen die waarschijnlijk gespeeld worden zijn Euro Truck Simulator 2 en iets van een rally sim.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het idee is om onder de €900,- te blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat me nu alleen om de pc. Monitor moet ik nog uitzoeken en er is al een Thrustmaster F150 stuurtje. En natuurlijk komt er nog een Win10 licentie bij maar dat laat ik even buiten deze lijst.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij is onderstaande lijstje compleet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet direct. Wel kwaliteit natuurlijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een relatief kleine kast. En natuurlijk is het aardig als het geluid binnen de perken blijft dus ik heb geprobeerd daar naar te kijken.
Verder zou het mooi zijn dat alle onderdelen een beetje vlot leverbaar zijn, dit lijstje lijkt dat wel te zijn.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn grootste vraag is of ik iets ben vergeten of, erger nog, ik een combinatie van onderdelen heb gemaakt die helemaal niet gaat passen. En verder sta ik open voor al jullie adviezen.

Het idee is om dinsdag de boel te kunnen bestellen zodat misschien aan het einde van deze week een leuke computer staat te pronken.

Dit heb ik nu bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,-€ 206,-
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 285,-€ 285,-
1Thermaltake Core V1 Zwart€ 43,90€ 43,90
1Noctua NH-L12€ 45,95€ 45,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 39,95€ 39,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 12,09€ 12,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,74

Dank jullie alvast voor jullie input _/-\o_ .
Er is niets mis met het lijstje hoor. Maar ik heb een paar aanpassingen ;)
Een redelijk stil systeem? Nou, aan de reviews van de core v1 te lezen is het niet stil. Ik zou een Fractal Design Define Nano S nemen. Goede kwaliteit voor zijn prijs ;)
Waarom zou je een dure CPU koeler nemen als je niet eens gaat overklokken? Ik zou een be quiet! pure rock slim nemen

Verwijderd

Ben benieuwd waar je de dvd drive in de Core V1 gaat plaatsten.

Zoals hierboven gezegd kan je de lelijke Noctua omruilen voor de eveneens goed koelende en stille pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

Het geheugen zou je naar een pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2/8 kunnen brengen wat er door het raam beter uit ziet.

• keesroeiboot
iChris schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:11:
[...]....
Een redelijk stil systeem? Nou, aan de reviews van de core v1 te lezen is het niet stil. Ik zou een Fractal Design Define Nano S nemen. Goede kwaliteit voor zijn prijs ;)
Ja, je hebt gelijk. Ik was eigenlijk gevallen voor het kleine formaat van de Thermaltake Core V1 terwijl er wel een vrij grote GPU in past. Misschien is de door jou genoemde pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart een betere optie.
Waarom zou je een dure CPU koeler nemen als je niet eens gaat overklokken? Ik zou een be quiet! pure rock slim nemen
Ik had de Noctua NH-L12 uitgekozen vanwege de lage geluidsbelasting in combinatie met de beschikbare hoogte. En in de gedachte dat hoe makkelijker de koeler het heeft, des te minder hard de ventilator hoeft te draaien en maakt hij dus ook minder lawaai... Maar misschien is dat wel te simpel gedacht.
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:56:
Ben benieuwd waar je de dvd drive in de Core V1 gaat plaatsten.
:F Ik had er al een pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart externe drive van gemaakt maar blijkbaar nog het oude lijstje gekopieerd.
Zoals hierboven gezegd kan je de lelijke Noctua omruilen voor de eveneens goed koelende en stille pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim
Inderdaad wel lelijk, die Noctua, maar volgens de specificaties wel erg stil en dat leek mij belangrijker. Is misschien een veel gebruikte pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition dan nog een idee? Die is ook erg stil en past in de Fractal kast wel. Of is het die €20,- meer voor de (op papier) stillere koeling niet waard?
Het geheugen zou je naar een pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2/8 kunnen brengen wat er door het raam beter uit ziet.
Eens. Maar als ik de Fractal kast neem dan is dat geen issue meer. Mocht ik bij de Thermaltake kast blijven dan zeker wel.

Heeft iemand nog andere overwegingen voor de koeler en de kast?
En weet iemand of de doelstelling met dit systeem wordt gehaald? Dus met full graphic options aan een grote fps halen met F1 2016. Daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar, ik kan er vrij weinig over vinden.

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
keesroeiboot schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:01:
[...]

Ja, je hebt gelijk. Ik was eigenlijk gevallen voor het kleine formaat van de Thermaltake Core V1 terwijl er wel een vrij grote GPU in past. Misschien is de door jou genoemde pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart een betere optie.

[...]

Ik had de Noctua NH-L12 uitgekozen vanwege de lage geluidsbelasting in combinatie met de beschikbare hoogte. En in de gedachte dat hoe makkelijker de koeler het heeft, des te minder hard de ventilator hoeft te draaien en maakt hij dus ook minder lawaai... Maar misschien is dat wel te simpel gedacht.

[...]

:F Ik had er al een pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart externe drive van gemaakt maar blijkbaar nog het oude lijstje gekopieerd.

[...]

Inderdaad wel lelijk, die Noctua, maar volgens de specificaties wel erg stil en dat leek mij belangrijker. Is misschien een veel gebruikte pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition dan nog een idee? Die is ook erg stil en past in de Fractal kast wel. Of is het die €20,- meer voor de (op papier) stillere koeling niet waard?

[...]

Eens. Maar als ik de Fractal kast neem dan is dat geen issue meer. Mocht ik bij de Thermaltake kast blijven dan zeker wel.

Heeft iemand nog andere overwegingen voor de koeler en de kast?
En weet iemand of de doelstelling met dit systeem wordt gehaald? Dus met full graphic options aan een grote fps halen met F1 2016. Daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar, ik kan er vrij weinig over vinden.
Misschien kan je processor iets koeler worden. Maar ik denk niet dat het verschil tussen de noctua en de be quiet groot is. Maar scheelt wel kwa prijs.

• keesroeiboot
Ik heb uiteindelijk nog een andere kast gekozen, de pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart.

En uiteindelijk heb ik deze lijst er van gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 205,49€ 205,49
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 300,-€ 300,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 75,50€ 75,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1Crucial CT8G4DFD8213€ 40,95€ 40,95
1LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart€ 22,-€ 22,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 888,69

Vanavond besteld en als het goed is komt het morgen allemaal binnen. :)

Dank voor de tips en aanvullingen. _/-\o_
Pagina: 1