Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop's met circular scrolling anno 2016

Pagina: 1
Acties:

• boeketje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Muziek, foto's, surfen, mailen.. en 'circular scrolling' ;)
* Doordat ik snel door veel bestanden wil kunnen scrollen, heb ik ooit een Packard Bell laptop gekocht waar deze functie toen (2008) standaard op zat.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Besturing zal wel op W10 eindigen. Eigenlijk is het enige wat ik er als extern programma op ga zetten 'n muziek-afpeel programma (Traktor).
Daarnaast gebruik ik eigenlijk alleen de standaard programma's: verkenner, internetbrowser, foto's back-uppen/bekijken.. misschien nog een beetje Photoshoppen.. maar Paint voldoet meestal ook al.
* qua eisen is veel HD ruimte eigenlijk het enige wat echt belangrijk is.
4 gig geheugen is nu ook al voldoende en ik dacht dat ik een i3 heb..

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500-700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yep.. maar gebruik meestal toch de voeding.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Zie boven.. geen specifieke wensen qua accu's of gewicht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope

Mijn eerste post sinds dat ik me 7 jaar terug heb ingeschreven kwam ik net achter :)
Ooit heb ik dus een Packard Bell laptop gehad maar met Vista, deze werd wat te klein qua schijfruimte. Daarvoor 'n Amillo (merk weet ik niet meer)..
De Packard Bell had een handige functie. Met enig zoekwerk ben ik erachter gekomen dat dit doorgaat onder de naam 'circular scrolling'. Je begon op een gemarkeerd punt op de mousepad en zette deze beweging voort in een cirkel, en scrollde op die manier gemakkelijk door een map met tig bestanden.
Toen mijn schijf in de Packard Bell dus echt te vol kwam te zitten en 3 jaar oud was, heb ik een Vaio gevonden, die deze scroll-funcite toevallig ook had.
Inmiddels is die alweer 5 jaar oud en mag nu weleens worden vervangen.

Vorig jaar ben ik er tijdens een bezoekje bij een locale winkel met vééél laptops al achter gekomen dat er niet één laptop deze feature meer heeft, het was in ieder geval niet standaard en de verkopers waren er ook niet echt bekend mee.
Ik had in die periode ook al een tijd gezocht op het wereldwijde web naar deze functie. En buiten het feit dat ik nu weet hoe het genoemd wordt, ben ik geen fabrikant of laptop tegengekomen waar deze optie werd vermeld.
Heb tijdens mijn bezoek aan de shop wel verschillende laptops geprobeerd die de optie hadden om te scrollen via vegen op de mousepad, maar ik ben bang dat ik daar niet aan ga kunnen wennen.
Een muis vind ik ook niet echt een verrijking.
Zoeken op deze functie levert ook niet echt veel op.. behalve dat het weleens genoemd wordt in een stukje besturing genaamd "synaptics", maar dan voornamelijk als het niet werkt.

Het liefst zou ik gewoon een typenummer krijgen van een laptop waar dit standaard opzit. Maar als dit middels externe software op een willekeurige laptop ook te activeren is deze input ook erg welkom. _/-\o_
Thanx alvast (Y)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Waarom? Omdat het kan!!

• boeketje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05-2024
Thanx.. :)
In die link wordt dus over instellingen veranderen gesproken.. Keek net even op de Vaio die ik heb en daar zit weer geen Synaptics in. Daar wordt het 'rond scrollen' genoemd.. niet dat dat meer resultaten/ kanditaten oplevert...

In die link wordt ook "chiral scrolling" genoemd. Vond met zoeken daarop weer een video op YT van iemand met een MSI in combi met W10 YouTube: Enable Chiral Scrolling Windows 10
Heb volgens mij in die winkel ook met een MSI zitten puzzelen en kan me hier niet veel van herinneren.