Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Mijn Celeron 566 loopt op 877 MHz met een voltage van 1.9 Volt
ik heb men celly 566 op 1.75 volt
Dit is nog met een oude Intel koeler van m'n celeron400.
@850 loopt ie vast na een paar minuten.
60 graden C vind ik nu ook al een beetje hoog.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
877 lukt ook wel, alleen 3DMark 2000 trekt'ie dan niet.
Alphacooler.
Met standaard cooler ook 850 haalbaar, alleen dan 2,00 Volt nodig voor stabiel. Temp. nu niet hoger dan 41 C na 2 uur prime95. Met standaard cooler liep temp. snel op tot 44 C of hoger.
952 MHz komt niet tot Windows, but keep'on tryin'

566@950 1.85V

566@977 1.90V

Abit BF6, 160Mb cas2 PC100, Alpha PAL-30T/Delta
PSN-id: Chrasher
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
566@850 1.75V
566@876 1.85V
566@927 1.90V
be6-2,MSI master,fkp32
Verwijderd
1. Welke FPO/Batch en S-code heb jij (staat op verpakking)?
2. Waar heb je hem gekocht?
3. Draait alles echt stabiel op 1020 MHz? (Wat is bijv. je 3DMark 2000 waarde??)
We horen het graag van je.
Verwijderd
kan ik 2 volt proberen of brandt ie dan al door?
Oja ik heb hem gekocht bij Comptechworld.
Verwijderd
FSB 110 loopt ie direct mee vast in windows...maarja das misschien ook niet zo gek met maar 1,7V. Ik zie dat sommigen hem al op 1,9V moeten zetten om em op 850 een beetje stabiel te krijgen. Oh en overigens gebruik ik gewoon het standaard Intel koelertje wat erbij zat. Lijkt het best aardig te doen hoor...heb temp voelertje op de heatsink geplakt en in bios zegt ie 45 graden als me pc al uren aanstaat en ik er lekker mee zit te klooien (games/internet etc etc). Nou kan ik mee voorstellen dat het bij de core een paar graden warmer is maar die heatsink voelt ook niet echt heet aan, zal wel een graadje of 45 zijn inderdaad. Volges mij valt het met die warmte enorm mee!
Verwijderd
Verwijderd
solid as a rock
heb een be6-2 met een msi 6905 converter en een golden orb
Verwijderd
Verwijderd
Je systeem draait stabiel (en dan bedoel ik ALLES, zonder vastlopers en dergelijke) of is niet-stabiel.
Een opmerking in de trant van: "ik kom op 1020 in Windows" heeft voor mij dus geen enkele waarde, als je systeem vervolgens niet stabiel draait. Draai eerst maar eens 24 uur prime95 of tien cycli 3DMark 2000. Gaat dat zonder problemen, dan heb je wat mij betreft pas een echt stabiel systeem.
Verwijderd
Verwijderd
L029A982 - 0409 SL46T ??? Hoe kan ik hier uit afleidn uit welke week die is ?
Asus P2b-f, met s370 converter met voltage tweaking (vanaf 1.8 volt)
566@707 1.45 volt => niet stabiel
566@707 1.8 volt => volledig stabiel
566@850 1.8 volt =>, boot wel, niet stabiel
Ik laat em eerst nog een paar dagen lekker inbranden op 1.8 en 1.9 volt, dan moet de 850 wel lukken denk ik.
Oh ja, ik heb een Golden Orb
.Als ik hem via de soltek slotket op 1,55 of hoger zet boot het spul niet meer.
typo
abit be6-2, soltek slocket
kast met geforceerde luchtkoeling (120 mm fan waarvan alle lucht dmv schotten langs de golden orb wordt geleid)
celly is een week 15 van hard-ware.nl
Verwijderd
Ik heb nu een Asus P2B met de laatste Bios versie vers geflashed (v1012), nu zit er nog een Celly-400 (boxed) op.
Ik ben van plan er een Celly-566 op te doen en daarvoor heb ik dus (na heel wat SearchGot'en) een Socket370-->Slot1 adapter voor nodig (de MSI-6905 wordt hier met name genoemd omdat ie voltage-tweakable is) en goede koeling (Golden Orb?) Right?
Volgens de asus.com support mijn mobo dat wel (met een adapter natuurlijk), en ergens anders las ik dat de multiplier factor van 8,5x die de celly-566 nodig heeft, haalbaar is ondanks het feit dat het "maximum" op de P2B 8x is (de laagste setting (4,5x) wordt dan 8,5x??)
Zie ik het zo goed? of mis ik iets? Handige links zijn ook welkom!
tnx alvast
Freak_NL
.. en ik wacht al 2 weken
Verwijderd
Asus P3V4X + MSI conversie bracket + golden orb

Celeron roelt bestwel
Volgens mij wel. Dat komt door dat de multieplier van de celly gelocked is.Volgens de asus.com support mijn mobo dat wel (met een adapter natuurlijk), en ergens anders las ik dat de multiplier factor van 8,5x die de celly-566 nodig heeft, haalbaar is ondanks het feit dat het "maximum" op de P2B 8x is (de laagste setting (4,5x) wordt dan 8,5x??)
Weet het niet 100% zeker.............
Verwijderd
Verwijderd
Af en toe proberen of 3DMark2000 het wel doet. Lukt het na een week nog niet, dan 1,95, resp. 2,00 V proberen. Hoger zou ik beslist niet gaan.
De machine is zo snel dat hij mijn dual C450 gedegradeerd heeft tot internet server en fikstation
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
De temp van mijn proc komt niet boven de 37 graden (sensor zit op de ribben ven m'n golden orb)
Verdere specs; Viper II, 128 mb, asus p2bf
Een cliche is ooit origineel begonnen
1.75 volt loopt alles stabiel