Beste Tweakers, Ik dacht vandaag even in mijn kast te kijken en merkte op dat één van de GPU fans bij opstarten niet aan het draaien was. Ik heb overigens 2 weken geleden mijn hele PC eens goed stofvrij gemaakt en windows 10 geinstalleerd op mijn nieuwe SSD.
...
Mijn hardware:
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
1) Ik heb via overdrive de fan speed omhoog gegooid, bij 65%+ gaat de 2e fan ook draaien. Het kan natuurlijk zo zijn dat de PC automatisch de fan aangooit als het nodig is, maar voor mijn gevoel was dit nooit eerder het geval.
2) Relevante onderwerpen gevonden, maar meningen verschillen vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Ik lees op tomshardware.co.uk in een post dat dit een functie van AMD is en dus normaal. Maar ik lees ook dat dit niet zo is en dat beide fans moeten draaien.
Het kan natuurlijk al een heletijd zo zijn maar ik denk ik kijk weer eens in mijn kast of alles draait. Had ik maar niet gekeken dan was er nu geen paniek.
...
Alvast thx foor tips/trics
...
Mijn hardware:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 203,50 | € 203,50 |
1 | Gigabyte H97 G1.Sniper H6 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master K380 | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 38,99 | € 38,99 |
1 | Steelseries 6Gv2 (Qwerty) | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 90,29 | € 90,29 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 514,67 |
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
1) Ik heb via overdrive de fan speed omhoog gegooid, bij 65%+ gaat de 2e fan ook draaien. Het kan natuurlijk zo zijn dat de PC automatisch de fan aangooit als het nodig is, maar voor mijn gevoel was dit nooit eerder het geval.
2) Relevante onderwerpen gevonden, maar meningen verschillen vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Ik lees op tomshardware.co.uk in een post dat dit een functie van AMD is en dus normaal. Maar ik lees ook dat dit niet zo is en dat beide fans moeten draaien.
Het kan natuurlijk al een heletijd zo zijn maar ik denk ik kijk weer eens in mijn kast of alles draait. Had ik maar niet gekeken dan was er nu geen paniek.
...
Alvast thx foor tips/trics