Hllo allemaal!
Aangezien mijn oude desktop nu toch echt aan vervanging toe is (Q6600+ HD7850 + 4GB DDR2 ) ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Hoewel ik al een heel eind kom zit ik toch nog met vragen. Feedback is uiteraard van harte welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, mailen, microsoft office, internetten.
Bij games moet je denken aan: Rocket League, LoL, CS:GO, ARK, paragon en evt. nieuwe grafisch zwaardere games. Bij release van Lineage Eternal zou ik deze iig heel graag willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit rond de €800 - €900,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 250GB, HDD 1TB, Kast: Antec 900, voeding 600W.
Keyboard, muis, beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De mogelijkheid om eventueel een tweede RX 480 toe te voegen is een must.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
-Gaat de CPU die ik nu geselecteerd heb een bottleneck vormen wanneer ik een tweede RX480 aan zou sluiten op dit systeem? Zo ja, wat adviseren jullie mij dan?
-Is de stock koeler voldoende aangezien ik toch niet ga overklocken?
-Is mijn 600W voeding voldoende voor een eventuele tweede videokaart?
-Zijn er eventuele betere opties wat betreft de keuze voor het moederbord?
Ik heb al begrepen dat een b150 bord niet geschikt is voor CF. Is de h170 wel geschikt of is z170 de enige optie?
Hoewel ik nog ruimte over heb in mijn budget probeer ik de kosten uiteraard zo laag mogelijk te houden.
Het belangrijkste is dat ik een aantal jaar vooruit kan en games op hoge settings kan spelen.
Alvast bedankt!
Aangezien mijn oude desktop nu toch echt aan vervanging toe is (Q6600+ HD7850 + 4GB DDR2 ) ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Hoewel ik al een heel eind kom zit ik toch nog met vragen. Feedback is uiteraard van harte welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, mailen, microsoft office, internetten.
Bij games moet je denken aan: Rocket League, LoL, CS:GO, ARK, paragon en evt. nieuwe grafisch zwaardere games. Bij release van Lineage Eternal zou ik deze iig heel graag willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit rond de €800 - €900,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 250GB, HDD 1TB, Kast: Antec 900, voeding 600W.
Keyboard, muis, beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,90 | € 178,90 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M3 | € 138,90 | € 138,90 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 699,75 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De mogelijkheid om eventueel een tweede RX 480 toe te voegen is een must.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
-Gaat de CPU die ik nu geselecteerd heb een bottleneck vormen wanneer ik een tweede RX480 aan zou sluiten op dit systeem? Zo ja, wat adviseren jullie mij dan?
-Is de stock koeler voldoende aangezien ik toch niet ga overklocken?
-Is mijn 600W voeding voldoende voor een eventuele tweede videokaart?
-Zijn er eventuele betere opties wat betreft de keuze voor het moederbord?
Ik heb al begrepen dat een b150 bord niet geschikt is voor CF. Is de h170 wel geschikt of is z170 de enige optie?
Hoewel ik nog ruimte over heb in mijn budget probeer ik de kosten uiteraard zo laag mogelijk te houden.
Het belangrijkste is dat ik een aantal jaar vooruit kan en games op hoge settings kan spelen.
Alvast bedankt!