Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamesysteem €800 - €900,-

Pagina: 1
Acties:

• syphx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 11:11
Hllo allemaal!
Aangezien mijn oude desktop nu toch echt aan vervanging toe is (Q6600+ HD7850 + 4GB DDR2 ) ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Hoewel ik al een heel eind kom zit ik toch nog met vragen. Feedback is uiteraard van harte welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, mailen, microsoft office, internetten.
Bij games moet je denken aan: Rocket League, LoL, CS:GO, ARK, paragon en evt. nieuwe grafisch zwaardere games. Bij release van Lineage Eternal zou ik deze iig heel graag willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget zit rond de €800 - €900,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 250GB, HDD 1TB, Kast: Antec 900, voeding 600W.
Keyboard, muis, beeldscherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,90€ 178,90
1MSI Z170A GAMING M3€ 138,90€ 138,90
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 309,-€ 309,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,75

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De mogelijkheid om eventueel een tweede RX 480 toe te voegen is een must.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?

-Gaat de CPU die ik nu geselecteerd heb een bottleneck vormen wanneer ik een tweede RX480 aan zou sluiten op dit systeem? Zo ja, wat adviseren jullie mij dan?

-Is de stock koeler voldoende aangezien ik toch niet ga overklocken?

-Is mijn 600W voeding voldoende voor een eventuele tweede videokaart?

-Zijn er eventuele betere opties wat betreft de keuze voor het moederbord?
Ik heb al begrepen dat een b150 bord niet geschikt is voor CF. Is de h170 wel geschikt of is z170 de enige optie?

Hoewel ik nog ruimte over heb in mijn budget probeer ik de kosten uiteraard zo laag mogelijk te houden.
Het belangrijkste is dat ik een aantal jaar vooruit kan en games op hoge settings kan spelen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat is het merk en type van de 600w voeding?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
Z170 bordje heb je niet nodig als je niet gaat overklokken. Kan je een veel goedkoper bordje pakken.
Edit: sorry niet gezien dat je persé crossfire wil uiteindelijk.....tja in dat geval.

[ Voor 30% gewijzigd door mach2 op 16-10-2016 18:45 ]

Hallo

• syphx
@ACB2401: Ik heb onderstaande voeding.
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

@ Mach2; Zijn er verder nog belangrijke verschillen in de Z170 moederbordenbehalve het aantal USB aansluitingen etc?

Verwijderd

De kwaliteit van OCZ voedingen is niet geweldig en na 5 a 6 jaar aan vervanging toe. 2 videokaarten zou ik er zeker niet op aansluiten. Nou zijn 2 kaarten in CF ook niet interessant zolang er enkele kaarten bestaan die sneller zijn zonder de nadelen van CF/SLI zoals het hogere stroomverbruik, grotere warmteontwikkeling, microstuttering en geen of slechte ondersteuning van games. (Drie van de vier games die je in de OP noemt hebben sowieso geen ondersteuning voor CF of SLI) Je hebt een grotere prestatiewinst als je over 2 jaar de RX 480 verkoopt en voor €300,- een op dat moment actuele midrange kaart terug koopt die sneller is dan CF RX 480. Dat scheelt je nu de aanschaf van een duur Z170 moederbord en zware voeding.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
@ Mach2; Zijn er verder nog belangrijke verschillen in de Z170 moederbordenbehalve het aantal USB aansluitingen etc?
Tussen Z170 borden onderling? Dat is gewoon een kwestie van vergelijken en reviews lezen. Maar zoals ACB2401 al zegt zou ik ook nooit voor crossfire kiezen om die redenen, en dan kun je dus prima een goedkoper bordje nemen.

Hallo

• syphx
Van het geld dat ik bespaar kan ik dan een krachtigere CPU aanschaffen. Zoals een i5-6600 of kan ik dan beter gelijk overstappen naar een i7? Gezien het doeleinde vraag ik me af of het dan niet een beetje overkill is

Verwijderd

De 4 games in de OP, en ook BF1 bijvoorbeeld, hebben zeker iets aan een hoog geklokte i5.
Pagina: 1