Hulp nodig bij eerste Pc bouwen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasVaartjes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-12-2022
Hallo

Mijn vraag
Ik ben van plan om een eigen game pc te gaan bouwen. Ik kan wel wat hulp gebruiken omdat het mijn eerste keer is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8G OC - videokaart
Gigabyte GA-H170-HD3 - moederbord
Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - processor
KINGSTON HYPERX FURY 16 GB DIMM DDR4-2133 2 X 8 GB - werkgeheugen
Cooler Master Hyper 212 Evo - Processor koeler
WD Blue WD10EZEX - Vaste schijf
Kingston SSD 60GB - ssd
Corsair vs650 - voeding

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag op gamen. Graag de meeste games op high/ultra op 60 fps of meer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag rond de 1000 euro zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, heb niets thuis liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou er graag over een jaartje een 2e rx480 videokaart in willen zetten. Ik heb aan de 60gb ssd wel voldoende want wil er alleen windows opzetten. Voor nu is de 1TB harde schijf voldoenden, maar wil er later nog een extra hardeschijf in doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar geen rommel is wat na een jaar stuk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei de meeste games in high/ultra op 60 fps of meer kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Ik ben zeker van plan om in de loop van de tijd te gaan overclocken vandaar die processor koeler.

Wat verwacht ik van jullie?
Of jullie kunnen kijken of alles bij elkaar wel werkt en of de componenten voldoen aan mijn eisen.

Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
LukasVaartjes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:51:
Hallo

Mijn vraag
Ik ben van plan om een eigen game pc te gaan bouwen. Ik kan wel wat hulp gebruiken omdat het mijn eerste keer is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8G OC - videokaart
Gigabyte GA-H170-HD3 - moederbord
Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - processor
KINGSTON HYPERX FURY 16 GB DIMM DDR4-2133 2 X 8 GB - werkgeheugen
Cooler Master Hyper 212 Evo - Processor koeler
WD Blue WD10EZEX - Vaste schijf
Kingston SSD 60GB - ssd
Corsair vs650 - voeding

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag op gamen. Graag de meeste games op high/ultra op 60 fps of meer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag rond de 1000 euro zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, heb niets thuis liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou er graag over een jaartje een 2e rx480 videokaart in willen zetten. Ik heb aan de 60gb ssd wel voldoende want wil er alleen windows opzetten. Voor nu is de 1TB harde schijf voldoenden, maar wil er later nog een extra hardeschijf in doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar geen rommel is wat na een jaar stuk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei de meeste games in high/ultra op 60 fps of meer kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Ik ben zeker van plan om in de loop van de tijd te gaan overclocken vandaar die processor koeler.

Wat verwacht ik van jullie?
Of jullie kunnen kijken of alles bij elkaar wel werkt en of de componenten voldoen aan mijn eisen.

Lukas
Budget van €1000 met randapparatuur komt best krap als je ook wilt overklokken..
Moederbord ondersteund geen overklok. Daar heb je een Z170 voor nodig. Zoals de MSI Z170A SLI PLUS
Ik weet niet of een Hyper 212 Evo goed is voor overklok. Maar van een Scythe Fuma weet ik het wel
Waar is je behuizing?
60gb is wel erg matig hoor.. kijk dan is naar een kingston uv400 120gb
650 watt is overkill. In principe heb je al zeker genoeg aan een 450 watt. Zoals een CX450M, als je toch wat meer watt wil. Zou ik een RM550x nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
60 GB is veel te klein, voor windows alleen is dit al ye klein, koop een grotere.
Een grote ssd geeft je veel plezier bij starten van windows en het starten van games, als je tenminste games op de ssd hebt staan.

Voeding, wel rekening houden met overclocken en een 2e videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasVaartjes
iChris schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:01:
[...]

Budget van €1000 met randapparatuur komt best krap als je ook wilt overklokken..
Moederbord ondersteund geen overklok. Daar heb je een Z170 voor nodig. Zoals de MSI Z170A SLI PLUS
Ik weet niet of een Hyper 212 Evo goed is voor overklok. Maar van een Scythe Fuma weet ik het wel
Waar is je behuizing?
60gb is wel erg matig hoor.. kijk dan is naar een kingston uv400 120gb
650 watt is overkill. In principe heb je al zeker genoeg aan een 450 watt. Zoals een CX450M, als je toch wat meer watt wil. Zou ik een RM550x nemen
Hoi
Super bedankt voor je antwoord. De behuizing die ik wil is de 100r window. Ik zou graag later er een 2e videokaart in willen zetten. Is die 650 watt dan wel voldoende? Als ik nu een 450 watt zou kopen zou zonden zijn. Moet ik straks weer een nieuwe kopen.

Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasVaartjes
jan99999 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:39:
60 GB is veel te klein, voor windows alleen is dit al ye klein, koop een grotere.
Een grote ssd geeft je veel plezier bij starten van windows en het starten van games, als je tenminste games op de ssd hebt staan.

Voeding, wel rekening houden met overclocken en een 2e videokaart.
Hallo

Dank je voor de reactie! Ik wil alleen windows op de ssd zetten maar zal dan een 120 gb nemen! Hoeveel watt zou ik nodig hebben als ik wil overclocken en 2 videokaarten erin heb?
Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
LukasVaartjes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Hoi
Super bedankt voor je antwoord. De behuizing die ik wil is de 100r window. Ik zou graag later er een 2e videokaart in willen zetten. Is die 650 watt dan wel voldoende? Als ik nu een 450 watt zou kopen zou zonden zijn. Moet ik straks weer een nieuwe kopen.

Lukas
650 watt zou voldoende moeten zijn. Ook al zou ik dan niet een Vs650 nemen. Die is wat matig. Ik zou eens kijken naar een RM650x van zeer goede kwaliteit. Of je kan ook een CX650M nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LukasVaartjes schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Hallo

Dank je voor de reactie! Ik wil alleen windows op de ssd zetten maar zal dan een 120 gb nemen! Hoeveel watt zou ik nodig hebben als ik wil overclocken en 2 videokaarten erin heb?
Lukas
Voor het kleine verschil in prijs zou ik eerder een 240/250GB SSD nemen. Uit ervaring weet ik dat een 120GB ook vrij snel aan zijn max zit met alleen Windows erop en 1 of 2 kleine programma's.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

FooLsKi schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

Voor het kleine verschil in prijs zou ik eerder een 240/250GB SSD nemen. Uit ervaring weet ik dat een 120GB ook vrij snel aan zijn max zit met alleen Windows erop en 1 of 2 kleine programma's.
Wat een onzin, ik heb Windows op mijn PC met een tiental programma's en nog ruim 45GB over op een 120GB SSD (waar ook een deel overprovision op zit).

Als je een grotere SSD in je budget kan krijgen, zeker doen, maar heel noodzakelijk lijkt mij dat niet. Tenzij je veel (grote) games op de SSD wil zetten, dan zou ik inderdaad naar een grotere SSD gaan kijken, ook voor snelheid.
Qua voeding zou ik het, gezien je toekomstplannen wel ruimer aanhouden dan 450W.
Ook gedacht aan een goede airflow in je PC en misschien een koeler die wat meer aankan? Volgens mij is de Hyper 212 niet zo heel erg geschikt voor overklokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ex Nunc op 17-10-2016 13:30 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat je prioriteiten verkeerd liggen.
Bijv, je wil 2 videokaarten. 90 van de 100 mensen zeggen dat ook te willen als ze een pc gaan bouwen. Maar het blijkt dat uiteindelijk maar een enkeling 2 kaarten erin zet. Gewoon omdat over 2 jaar weer veel betere kaarten te krijgen zijn. Dan kan je beter de huidige kaart verkopen, en 1 betere terugkopen.
Verder wil je wel enkele 10tjes besparen op een SSD, en juist die maakt dat je computer zo lekker loopt. En inderdaad 120 GB is krap. Tegenwoordig is 250/500 GB gangbaar (want: betaalbaar).
En dan de voeding. Nu heb je de kans om een kwaliteits voeding te kopen aan een redelijke prijs, maak gebruik van de kennis op dit forum om een goede prijs/kwaliteits voeding te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07
Buiten het feit dat de prijs per GB bij een 120GB SSD niet goed is, is dit WEL ruim voldoende voor windows, program files, mijn documenten (natuurlijk niet met tig films) en eventueel nog een extra programma.
Ik heb hier een 64GB SSD en nog 30GB over...

Als je dus echt geen 70 euro wilt uitgeven kom je bij zoiets terecht: pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB
Pagina: 1