Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik zoek een?
Nieuwe Case en Voeding voor mijn bestaande computer.

Wat is je budget?
100-150 ongeveer

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben een grote fan van case designs van corsair, simpele scandinavische designs met een mooie window en genoeg plek voor watercooling.
Op dit moment heb ik geen watercooling zitten, maar heb hier wel plannen voor dus mijn case moet hier compatibel mee zijn.

De voeding dat er nu in zit is een Thermaltake Smart M450W. Deze is een bronze certified wat langzaam begint te tonen, soms komen er wat vreemde geluiden uit dus wil hem gaan vervangen.
Voor de voeding heb ik weinig kennis/voorkeuren, maar wel een volledig modulaire sinds ik graag de kabels zou sleeven later. Of ik nu de kabels gesleeved koop of ze zelf sleeve maakt me niet uit, het is wat uiteindelijk het goedkoopste uitkomt, maar dat is niet voor nu denk ik sinds dit niet in men huidige budget past.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Je klassieke gaming pc, het enige wat op te merken valt is dat mijn huidige CPU cooler (Cooler Master V8) een best grote cooler is en dat de nieuwe case deze ook moet aankunnen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door dejona100 op 16-10-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor de voeding is het voor ons wel handig als je vermeld wat voor systeem je nu hebt.

Neem vooral hier even een kijkje: Voeding advies en informatie topic - Deel 33
-The_Mask- is een kei in uitleggen wat je wel of niet wilt hebben. Ook is het verstandig te investeren in een degelijke voeding zodat niet je systeem na een jaar of twee ploft. Je budget laat dit ook zeker wel toe, een degelijke voeding en een mooie kast.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Vermeld even alle hardware. Zo'n oversized koeler is natuurlijk belangrijk om te vermelden, maar we hebben geen idee welk formaat moederbord je hebt en/of dat je een lange videokaart hebt. Daarnaast is het verbruik belangrijk.

Vermeld daarnaast ook welke voeding(en) en behuizing(en) je zelf al hebt gevonden en waarom je juist voor die wil gaan.
Deze is een bronze certified wat langzaam begint te tonen, soms komen er wat vreemde geluiden uit dus wil hem gaan vervangen.
Wat langzaam begint te tonen? Dat heeft helemaal niks te maken met de certificering maar des te meer met de kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 16-10-2016 14:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Gelukkig had ik nog een lijst in mijn inventaris van mijn systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3470 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock P67 Pro3€ 0,-€ 0,-
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 226,-€ 226,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2002FAEX, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master V8€ 0,-€ 0,-
1G.Skill RipjawsX 8GB PC3-12800 (F3-12800CL7D-8GBXM)€ 50,51€ 50,51
1Thermaltake Smart M450W€ 73,50€ 73,50
1Crucial BX100 250GB€ 79,99€ 79,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,-
D4NG3R schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:44:
Vermeld even alle hardware. Zo'n oversized koeler is natuurlijk belangrijk om te vermelden, maar we hebben geen idee welk formaat moederbord je hebt en/of dat je een lange videokaart hebt. Daarnaast is het verbruik belangrijk.

Vermeld daarnaast ook welke voeding(en) en behuizing(en) je zelf al hebt gevonden en waarom je juist voor die wil gaan.

[...]

Wat langzaam begint te tonen? Dat heeft helemaal niks te maken met de certificering maar des te meer met de kwaliteit.
Ja dat was zeer slecht verwoord van me, ik heb het gevoel dat mijn voeding kapot aan het gaan is door vreemde geluiden die ik vroeger niet had en wil een nieuwe kopen voordat ie men hele systeem mee de vuilbak in trekt.

Het type case waar ik naar zoek zou iets zijn in deze aard:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 97,35€ 97,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 97,35

Zoals ik zei, simpel, zwart design, mooie window, plek voor watercooling en als bonus een basement voor nette cable management.

Het probleem is dat ie 100 euro is en dan is het resterend budget voor een goede voeding wat klein...

EDIT:

Ik ben maar wat aan het rondkijken en heb deze gevonden: Phanteks Eclipse.
Maak me wel beetje zorgen over de CPU clearance, bij de case staat er voor max CPU height 160mm, en men V8 is exact 161.1mm :p

Voor de voeding dacht ik aan deze:
Corsair CX550
Niet volledig modulair maar dat kan je niet echt verwachten in deze price range denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door dejona100 op 16-10-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Met de corsair cx450m heb je eigenlijk alles wat je hierboven vraagt, behalve dan dat ie semi modulair is. Is wel van betere kwaliteit dan de cx550(non m)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadvet schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:49:
Met de corsair cx450m heb je eigenlijk alles wat je hierboven vraagt, behalve dan dat ie semi modulair is. Is wel van betere kwaliteit dan de cx550(non m)
De gelinkte CX550 is de CX550M. Dezelfde kwaliteit als de CX450M dus.

@TS: omdat de cpu niets van doen heeft met powerstates C6/C7 volstaat een voeding die dat niet ondersteunt. Een voeding van goede kwaliteit en volledig modulair is dan de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Als behuizing zou je een pricewatch: Thermaltake View 27, pricewatch: Thermaltake Versa C21 RGB of pricewatch: Thermaltake Versa C22 RGB Snow Edition waar ook een zwarte versie van is pricewatch unsorted: Thermaltake Versa C22 RGB (CA-1G9-00M1WN-00) kunnen overwegen en tijdelijk een boxed koeler gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik had niet op de link geklikt vanwege dataverbruik op telefoon, ik zat in de bus. Excuses hiervoor. Seasonic hierboven is een leuk ding, heb 'm zelf ook :). De corsair trouwens ook, maar niet lang genoeg om stilte te testen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:10:
[...]

De gelinkte CX550 is de CX550M. Dezelfde kwaliteit als de CX450M dus.

@TS: omdat de cpu niets van doen heeft met powerstates C6/C7 volstaat een voeding die dat niet ondersteunt. Een voeding van goede kwaliteit en volledig modulair is dan de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Als behuizing zou je een pricewatch: Thermaltake View 27, pricewatch: Thermaltake Versa C21 RGB of pricewatch: Thermaltake Versa C22 RGB Snow Edition waar ook een zwarte versie van is pricewatch unsorted: Thermaltake Versa C22 RGB (CA-1G9-00M1WN-00) kunnen overwegen en tijdelijk een boxed koeler gebruiken.
Bedankt voor de vele suggesties :D ik heb wat google en youtube werk voor de boeg om de beste voor mij er uit te halen

EDIT:

Die seasonic zal het waarschijnlijk worden voor voeding, vind het echt top dat ie volledig modulair is!

Beetje spijtig wel dat die gelinkte cases van thermaltake allemaal niet genoeg clearance hebben voor men V8, ik zal eens rondvragen of ik een koeler kan vinden die er wel zou inpassen.

Ik maak me wel nog steeds een beetje zorgen sinds die Phanteks een clearance heeft van 160mm en men cooler exact 161.1mm is... Dat ie tegen het raam zou leunen vind ik niet erg maar een bobbel in men toren mag niet gebeuren :p

[ Voor 17% gewijzigd door dejona100 op 17-10-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadvet schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:49:
De CX550 komt pas over enkele maanden, maar ga er maar vanuit dat die net weer wat beter is dan de CX550M.
dejona100 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:31:
Die seasonic zal het waarschijnlijk worden voor voeding, vind het echt top dat ie volledig modulair is!
Je haalt de voeding vaak uit de PC om hem schoon te maken? Of wil je alles kabels sleeven? Dat zijn namelijk de enige twee voordelen van een volledig modulaire voeding.

Als dat niet hetgeen is dat je van plan bent dan heeft een volledig modulaire voeding waarschijnlijk ook geen voordeel en zijn er heel veel betere opties. De Seasonic is namelijk alleen nog interessant als je perse een volledig modulaire voeding wil anders kun je hem echt beter links laten liggen.

Overigens zijn er meer volledig modulaire voedingen in dezelfde prijscategorie: pricewatch: Cougar LX500 Heb je ook nog eens een stillere voeding die betere prestaties levert.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

De CX550 komt pas over enkele maanden, maar ga er maar vanuit dat die net weer wat beter is dan de CX550M.

[...]

Je haalt de voeding vaak uit de PC om hem schoon te maken? Of wil je alles kabels sleeven? Dat zijn namelijk de enige twee voordelen van een volledig modulaire voeding.

Als dat niet hetgeen is dat je van plan bent dan heeft een volledig modulaire voeding waarschijnlijk ook geen voordeel en zijn er heel veel betere opties. De Seasonic is namelijk alleen nog interessant als je perse een volledig modulaire voeding wil anders kun je hem echt beter links laten liggen.

Overigens zijn er meer volledig modulaire voedingen in dezelfde prijscategorie: pricewatch: Cougar LX500 Heb je ook nog eens een stillere voeding die betere prestaties levert.
Het plan is inderdaad om hem uiteindelijk volledig te sleeven. Of het goedkoper is om het zelf te doen of om kabels te kopen weet ik niet, maar het zelf doen lijkt me wel een fijn projectje :p

EDIT: Heb net gelezen dat het mogelijk is om de top plate van de V8 er af te halen. Ben niet zeker of ie kan werken terwijl die der af is maar dat zou me allesinds al gerust stellen op vlak van clearance.

[ Voor 8% gewijzigd door dejona100 op 17-10-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejona100 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Het plan is inderdaad om hem uiteindelijk volledig te sleeven. Of het goedkoper is om het zelf te doen of om kabels te kopen weet ik niet, maar het zelf doen lijkt me wel een fijn projectje :p
Ik zou zoiets eigenlijk alleen doen bij een high-end voeding welke lang mee gaat. Het is namelijk een vrij dure aangelegenheid. Dan vind ik het een beetje geldverspilling als je dat doet bij een ondertussen al zeven jaar oud model zoals de Seasonic M12II EVO Bronze 520W. Ik had dan twee of drie tientjes meer uitgegeven aan de voeding zodat je iig ook een tijd met de voeding kan. Dan heeft het sleeven ook nog nut gehad en was het geen geldverspilling. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Ik zou zoiets eigenlijk alleen doen bij een high-end voeding welke lang mee gaat. Het is namelijk een vrij dure aangelegenheid. Dan vind ik het een beetje geldverspilling als je dat doet bij een ondertussen al zeven jaar oud model zoals de Seasonic M12II EVO Bronze 520W. Ik had dan twee of drie tientjes meer uitgegeven aan de voeding zodat je iig ook een tijd met de voeding kan. Dan heeft het sleeven ook nog nut gehad en was het geen geldverspilling. ;)
Zou het niet mogelijk zijn om de kabels te hergebruiken als ik in de toekomst een nieuwe koop? desnoods ook een seasonic?

Desnoods doe ik alleen de hoofdkabels dat zichtbaar zijn om de kosten wat te drukken. Sleeven is toch nog niet voor nu sinds dit sowieso niet in het budget valt. Dat zal gebeuren wanneer ik later een AIO liquid cooler koop.

[ Voor 12% gewijzigd door dejona100 op 17-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejona100 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Zou het niet mogelijk zijn om de kabels te hergebruiken als ik in de toekomst een nieuwe koop? desnoods ook een seasonic?
Nee dat kan niet, kabels zijn zelden hetzelfde. Moderne Seasonic voedingen hebben sowieso allemaal andere kabels. Grote kans dat deze kabels alleen voor de 520W en 620W M12II EVO Bronze voedingen zijn.

Daarom vind ik het ook zulke geldverspilling als je niet direct een goede voeding koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:05:
[...]

Nee dat kan niet, kabels zijn zelden hetzelfde. Moderne Seasonic voedingen hebben sowieso allemaal andere kabels. Grote kans dat deze kabels alleen voor de 520W en 620W M12II EVO Bronze voedingen zijn.

Daarom vind ik het ook zulke geldverspilling als je niet direct een goede voeding koopt.
mm oke wist niet dat die kabels zo uniek waren, dit verandert de zaak inderdaad.
Zijn er dan semi-modulaire opties? Liefst dan wel met kabels dat er stock beetje deftig uit zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ze zelf wil sleeven is een voeding zoals de pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 GS (V2) toch wel het meest gemakkelijke.

Voedingen zoals de pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2 en pricewatch: Corsair RM550x zijn wel wat beter maar dezen hebben condensators in de kabels wat sleeven toch wat lastiger maakt. Ga je niet zelf sleeven maar ga je de kabels kopen dan zijn dit wel weer twee goede keuzes. Voor beide voedingen zijn namelijk gesleevde kabels te koop.

Als je modulair als eis laat vallen zou ik zeggen neem de pricewatch: Corsair Vengeance 400W, (ook te koop via Afuture en Megekko) helemaal niet modulair maar wel een goede kwaliteit en goede prestaties waardoor die lang mee moet kunnen.

Als je dan een behuizing neemt met PSU cover zoals de pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart of pricewatch: Corsair Carbide Clear 400C Zwart dan zie je het ook niet dat de sleeving niet tot in de voeding doorloopt. Vastzetten van de sleeving kan gewoon met krimpkous zodat het niet verschuift. En zo hoef je de voeding ook niet te openen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 16:10
wat is het verschil tussen de 550gs (v2) en de 550gs??

ik ga mijn oude voeding coolermaster silent pro m700 veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V1 is voor de USA, V2 voor de EU en V3 voor de UK, het verschil is dan ook de stroomkabel want die verschilt over de wereld. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1