Ik heb Recuva gebruikt maar dat helpt niet. Ik krijg allemaal rare bestanden ervoor terug.
Back up, zo moet ik het denk ik niet noemen... Voor ik de herinstallatie ging doen heb ik al mijn documenten, foto's, muziek gekopieerd naar de extern harde schijf. Gelukkig heb ik door het tijdig ontdekken Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd. Daardoor zijn vakantiefoto's en muziek niet verloren gegaan!
Maar die externe harde schijf gebruik ik wel voor werk gerelateerd. Aangezien ik overal naartoe reis en weinig op mijn desktop werk en veel op laptop. Dus op die harde schijf stonden Indesign documenten, Photshop bestanden en facturen in de vorm van pdf's. Deze staat tot juli 2016 ook op mijn laptop en PC. Maar het stomme is ik heb de afgelopen maanden die harde schijf niet (ik noem het backuppen, maar volgens mij mag ik dit niet zo noemen?) ''gekopieerd'' naar laptop en pc waardoor ik op dit moment door dit ''stomme foutje'' de design documenten en facturen kwijt ben van juli 2016 tot oktober nu. En dat is balen maar niet anders?
Echter, wil ik nu het toch verloren is gegaan.. De schijf weer normaal krijgen, ik heb hem al geformatteerd maar hij blijft op capaciteit van 32 gb staan? Als ik op eigenschappen klik zie ik wel andere schijfstations, maar kan niks ''toepassen".