Alle games werken slecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 14:45
Mijn vraag
Ik heb zojuist een nieuwe computer in elkaar gezet voor een vriend van mij. De computer is in elkaar gezet aan de hand van de best buy guide van September, de 600 euro budget game computer.

Wanneer we een game opstarten zijn er eigenlijk altijd wel problemen. Ik heb het gevoel dat het komt door een resolutie probleem, maar weet niet hoe ik het op moet lossen.

In World of warcraft kon ik het probleem oplossen door in de settings van het spel een instelling naar windowed full screen te zetten en daarna weer terug te zetten naar full screen. Toen werkte de game wel ineens naar behoren.

M'n vriend wil ook league of legends spelen, maar zodra het spel na het selecteren van champions in wil laden, crasht het.

Daarnaast gaf Windows een aanbevolen resolutie aan van 1350 ofzo? In plaats van 1080p standaard, aangezien zijn scherm wel full HD zou moeten zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Rx 470
Intel I3 6e generatie
8gb ram
Samsung evo 750 250gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk alleen maar fixes voor iedere individuele game, maar niks wat het onderliggende probleem verhelpt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Nog een ding dat er mee te maken kan hebben is dat hij geen echt computer scherm heeft, maar een tv combi. Waarbij een vga aansluiting voor de computer beschikbaar is. En een hdmi, maar niet perse voor een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Ten eerste is het hier gewenst om je laatste reactie aan te passen in plaats van een nieuwe post, dit staat er ook mooi onder.

Wellicht handig om het type/modelnummer van het beeldscherm te vermelden. En is deze ook wel aangesloten op de GPU en niet op het motherboard zelf? Heb je zowel de VGA als HDMI geprobeerd?
Wat voor RX470 is het? Wat meer details en specificaties zijn wel gewenst.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Het gaat om de MSi radeon RX 470 x 4g
Ik weet zeker dat de hdmi aangesloten zit op de GPU, heb deze namelijk zelf aangesloten. Vga is niet mogelijk omdat er alleen een dvid aansluiting aan de videokaart zit, naast hdmi etc.

Het beeldscherm is een Salora 24LED2605D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

TV zou inderdaad netjes fhd moeten zijn.
Welke drivers gebruik je voor de RX en wellicht ook niet onbelangrijk, welke settings gebruik je zowel ingame als qua windows beeldscherminstellingen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Dat is het probleem juist. De settings die de game bij de eerste start standaard instelt zijn blijkbaar niet goed.

Ik bedenkt me net wel dat ik wellicht niet de goede drivers heb geïnstalleerd. Ik heb de drivers voor de rx 470 4g geïnstalleerd en niet rx 470 x 4g. Ik weet niet of het veel uitmaakt, aangezien de drivers van nvidia voor meerdere modellen werkt. Weet niet of amd dat ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:10
Moet je hier even kijken

http://support.amd.com/en-us/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Het ziet er naar uit dat er maar 1 driver is voor de gehele RX serie. Enig idee waar het dan door kan komen?

Op de website van MSI maken ze wel onderscheid in downloads voor drivers. Iemand ervaring met het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Vaderlander schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:02:
Het ziet er naar uit dat er maar 1 driver is voor de gehele RX serie. Enig idee waar het dan door kan komen?
Omdat ze allemaal dezelfde architectuur gebruiken. ;)
Vaderlander schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:01:
Ik heb de drivers voor de rx 470 4g geïnstalleerd en niet rx 470 x 4g.
Wut? Er bestaat geen RX 470X, hooguit dat fabrikanten die naam er op plakken.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 16-10-2016 17:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Ja dat klopt, maar misschien dat de drivers daarom wel anders zijn? Kijk maar: https://www.msi.com/search/Rx%20470/product/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb dezelfde kaart, en nee. Je moet gewoon de driver pakken van de pagina die Aschtra eerder al aangaf.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Nope de chip blijft het zelfde en dat is het enige wat uit maakt.
ATI / AMD maakt maar een driver package en laat die uit zoeken welke echte chip je nu op je video kaart hebt zitten. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken.

Heb je netjes alle chipset drivers geïnstalleerd?
Zou je even een screenshot kunnen maken van de het CPU verbruik en geheugen verbruik van de PC tijdens het draaien van een game.

Welke versie van Windows draai je en is dit een "verse" installatie van Windows?
Dit klinkt mij namelijk nogal als een brakke Windows installatie.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Ja Windows is op een nieuwe SSD geïnstalleerd. Lijkt me niet erg waarschijnlijk dat het niet goed is geïnstalleerd. Ik ga morgen controleren of het de juiste drivers is en kijken wat er gebeurt als ik een ander scherm gebruik denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Vaderlander schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:06:
Ja Windows is op een nieuwe SSD geïnstalleerd. Lijkt me niet erg waarschijnlijk dat het niet goed is geïnstalleerd. Ik ga morgen controleren of het de juiste drivers is en kijken wat er gebeurt als ik een ander scherm gebruik denk ik
Een applicatie / game gaat niet afsluiten / crashen omdat er een TV op aan gesloten is.
Dat klinkt toch echt als een software fout.
Je hebt het scherm neem ik aan ook echt op de video kaart zelf aan gesloten en niet op het moederbord?
(ja ja klinkt stom maar geloof me er zijn heel veel mensen die die fout maken).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
Ja is echt op de videokaart aangesloten. Heb zelf meerdere computers in elkaar gezet, en is altijd goed gegaan.

Niet elke game crasht, maar is nooit goed ingesteld vanaf het begin. Er moet bijna altijd iets veranderd worden dat resolutie met betrekking heeft om het op te lossen. Daarna speelt de game gewoon soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:14
Draai eens wat benchmarks en een stress test gaat dat wel goed, en zijn de resultaten een beetje wat je zou mogen verwachten (crashen van games, dus onder stress, kan te maken hebben met oververhitting, losse coolers enzo)?

En staan er rare meldingen in de windows eventlog? Is er een nieuwe bios voor het mobo beschikbaar? Staat het geheugen op de supported lijst van het mobo, heb wel eens gehad dat het voltage van het geheugen omhoog moest om het stabiel te krijgen.

Al met al, het kan vanalles zijn. Dat het alleen in games mis gaat, kan aan de videokaart liggen, maar ook gewoon dat het systeem dan pas zwaar belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat zijn de temperaturen? Heb je echt exact het systeem uit de BBG, of wellicht een andere voeding gepakt?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaderlander
ja, het systeem is exact het bbg systeem van 600 euro. En world of warcraft werkt gewoon. Vergelijkbaar met wat er in deze video gebeurt YouTube: How to fix Dpi, World of warcraft(mouse spazzing out)

Ik kon deze bug fixen door in de opties van het spel, de screen optie van full screen naar windowed full screen te zetten en toen weer terug.

De tweede game die ik installeerde was league of legends. Deze game werkt niet na de champion select. Dus de crash komt wanneer de game vanuit de launcher wordt gestart.

Het kan zijn dat er geen verband is tussen deze twee dingen. Maar ik dacht dat het wat met resolutie temaken kon hebben, aangezien ik handmatig in Windows de resolutie naar 1080p moest zetten, omdat een resolutie van 1360 aanbevolen was. Terwijl het scherm een 1080p scherm is

[ Voor 58% gewijzigd door Vaderlander op 16-10-2016 20:16 ]

Pagina: 1