Het wordt tijd om de hardware firewall (Sophos UTM / Astaro) een upgrade te geven.
Ik ben opzoek naar wat advies voor de hardware.
Overwgingen;
- 2 of meer GB netwerk aansluiting, of een optie om een extra netwerk kaart te plaatsen
- laag energie verbruik (20W-60W) (externe voeding?)
- CPU performance hoeft niet super te zijn. Tot nu toe draait het op een Atom 230, maar dat is wat te traag aan het worden. een simpele dual core CPU met een passmark score rond 1000 is heel mooi, meer is beter.
- max budget 150,- goedkoper is beter.
- video performance en aansluitingen zijn compleet onbelangrijk.
Ik denk aan een gebruikte laptop (met expresscard slot) of mini-itx device. Ook heb ik even gekeken naar thin-clients, maar wat ik zo snel kan zien hebben die meestal geen opties voor 2e NIC en is de performance te laag.
Ben benieuwd naar jullie ideeen!
Ik ben opzoek naar wat advies voor de hardware.
Overwgingen;
- 2 of meer GB netwerk aansluiting, of een optie om een extra netwerk kaart te plaatsen
- laag energie verbruik (20W-60W) (externe voeding?)
- CPU performance hoeft niet super te zijn. Tot nu toe draait het op een Atom 230, maar dat is wat te traag aan het worden. een simpele dual core CPU met een passmark score rond 1000 is heel mooi, meer is beter.
- max budget 150,- goedkoper is beter.
- video performance en aansluitingen zijn compleet onbelangrijk.
Ik denk aan een gebruikte laptop (met expresscard slot) of mini-itx device. Ook heb ik even gekeken naar thin-clients, maar wat ik zo snel kan zien hebben die meestal geen opties voor 2e NIC en is de performance te laag.
Ben benieuwd naar jullie ideeen!