Graphical artifacts in game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Beste Tweakers,

Zit met een probleem betreft de artifacts die ik in game zie bij battlefield 1 zie link https://www.google.nl/sea...B#imgrc=oAovH5JIR1tbBM%3A

https://www.google.nl/sea...1&imgrc=xOLq5XA-MqZtnM%3A

Het gebeurd met name op de map St. Quentins scar. Ik heb Afterburner aan staan, en die zegt dat de videokaart niet warmer is dan 56 graden, maximale vram usage 3,6gb van beschikbare 4gb.
Had op dat moment de resolutie staan 1080p en ben weer terug gegaan naar de native resolutie van de monitor 1440p. Hoewel deze resolutie zwaarder is waren de artifacts wel weg. FPS schommelt op 1440p tussen de 70-110 a 120 afhankelijk van de map.

Speel de volgende spellen gewoon probleemloos op 1440p:
*Witcher 3
*Battlefield 3/4/ 1beta
*H1Z1
*WOW, HOTS
*ESO

Mijn eerdere ervaring met artifacts was paar maanden terug met de division, destijds had ik nog de r9 390. Ook deze GPU moest de division goed kunnen draaien. Clan mates hadden op dezelfde stukken geen artifacts met mindere hardware.

Om een lang verhaal kort te maken, ervaar ik dus in game artifacts zoals op de link terwijl a) FPS meer dan voldoende is 70-110 b) niet meer vram gebruikt word dan maximaal beschikbaar en c) de temperatuur gewoon binnen de marges is.

Volgens verschillende techsites houdt ik dan de volgende oorzaken over:

*GPU heeft een mankement en moet RMA gestuurd worden
*PSU kan te weinig stroom leveren of de PCI-E kabels zijn slecht, gebruikt wel een 6+2 pins kabels.
*Drivers zijn nog niet geoptimaliseerd, maar dan zouden meer mensen dit probleem moeten hebben toch?

Kunnen jullie mij helpen, wil namelijk battlefield volgende week zonder problemen kunnen spelen en zeer zeker niet een kapot systeem hebben.

Alvast bedankt.

Specs
*Intel i5-6400
*gigabyte b150 hd3p
*XFX Fury X (stock)
*Coolermaster G550M PSU
*16GB DDR 4 2100mhz kingston hyperx fury
*Draai de meest recente AMD drivers

Afterburner:
GPU 57* 1050mhz 100%
CPU 50* 90-100%
Memory: 3.7max
RAM 9300mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Doe eens een clean install van de drivers via ddu tool. Zulke artifacts (in plaats van spikkels) komen vaak door of gaar geheugen van de videokaart of drivers (of te hoog overgeclockt. Of te weinig voltage). Dus het zou zelfs ook de voeding kunnen zijn als die brakke voltages geeft. Probeer eens dus eerst andere drivers of schone installatie van drivers (grondig laten verwijderen via ddu tool) en dan eens lagere GPU of mem clocks van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Oke bedankt, ik ga vnv na het werk even kijken. Verwijder normaliter altijd de driver via DDU, ook destijds met the division, dus dat is wel vreemd. Maar als de voeding brakke voltages zou geven dan zou ik dit zeer zeker moeten merken met de witcher 3 welke naar mijn mening nog iets meer demanding is dan battlefield 1.

En wat bedoeld u met gaar geheugen? Want dan zou ik dit ook moeten merken met andere high demand games?

[ Voor 14% gewijzigd door PepperNutz op 16-10-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Als het gaar geheugen is zou je het ook in meerdere games moeten ervaren. Aangezien het alleen over battlefield gaat zou het ook nog wel eens een combo kunnen zijn van drivers/patches voor de game. Met een AMD gpu had ik ook eens soortgelijke problemen (artifacts bij 1 map, temperaturen ok). Enkele weken later was het probleem weg. Je zou eens een oudere driver kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Ik heb de drivers gesweeped met DDU en vervolgens crimson drivers 16.9.2 erop gezet.
Ook heb Battlefield 1 verwijderd en vervolgens op mijn SSD gezet.
Het probleem was weg op de andere maps St. quentins scar en Sinai desert maar kwam vrolijk weer terug bij de twee nieuwe maps Ballroom blitz en empires edge, zie screenshot hieronder,

Het rare is dat het alleen op bepaalde plekken op de map is en wat nog raarder is dat het gebeurt zodra ik mijn secondary weapon tevoorschijn haal. Gebeurt eigenlijk nauwelijks als ik met de main weapon rond loop.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2q07z9l.png

Op de screen shot is duidelijk te zien dat er allemaal zwarte vlakken tevoorschijn komen en zwarte repen??
Links bovenin staan de Afterburner statistics, GPU zit normaal wel op 100% load, 0% komt omdat ik ge'alt tabbed had.

Wat kan ik nu het beste doen? Wachten op game ready drivers van AMD specifiek voor Battlefield 1 of kan ik gewoon doorspelen zonder het systeem of mijn GPU kapot gaat?
Ben nog best wel onervaren op dit gebied dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:00
Aangezien je andere spellen probleemloos speelt ligt het dus niet aan de videokaart, BF1 is net uit dus het slimste is even te wachten op drivers hiervoor. Die zouden dit probleem dan ook moeten verhelpen en spelen met artifacts kan geen kwaad zo ver ik weet.

In de tussentijd kun je nog kijken of het veranderen van settings helpt, zet alles is op low (met name shadows en lichteffecten) en kijk dan is of de artifacts er nog zijn. Misschien dat het geheugen van je Fury X volloopt en simpelweg daardoor geen beeld laat zien? Lagere settings = minder geheugen dus geen probleem?

Zie trouwens dat je Crimson 16.9.2 draait, waarom niet de laatste 16.10.1? Probeer die anders nog is.

[ Voor 33% gewijzigd door Freaky Maus op 17-10-2016 18:33 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Freaky Maus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:27:
Aangezien je andere spellen probleemloos speelt ligt het dus niet aan de videokaart, BF1 is net uit dus het slimste is even te wachten op drivers hiervoor. Die zouden dit probleem dan ook moeten verhelpen en spelen met artifacts kan geen kwaad zo ver ik weet.

In de tussentijd kun je nog kijken of het veranderen van settings helpt, zet alles is op low (met name shadows en lichteffecten) en kijk dan is of de artifacts er nog zijn. Misschien dat het geheugen van je Fury X volloopt en simpelweg daardoor geen beeld laat zien? Lagere settings = minder geheugen dus geen probleem?

Zie trouwens dat je Crimson 16.9.2 draait, waarom niet de laatste 16.10.1? Probeer die anders nog is.
Inderdaad dit was dus ook mijn gedachte. Alleen het apparte is dat andere AMD videokaart eigenaren hier geen last van ondervinden, kan namelijk geen vergelijkbare verhalen terug vinden op het internet.

Het geheugen verbruikt ligt beduidend lager dan max <4GB, zie screenshot hierboven. Verbruik ligt in lijn met andere zware spellen zoals the witcher 3.

Had de meest recente driver 16.10.1 al geprobeerd maar deze gaf ook artifacts zie OP. Heb deze op advies van Tofast verwijderd.

Heeft iemand anders nog raad wat ik het beste kan doen en of mijn systeem niet kapot gaat.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

AMD heeft een hotfixdriver voor BF1 uitgebracht, ga deze eens testen, en heb je andere tools draaien zoals Radeon Pro of via rivatuner in Afterburner mogelijk wat aan texture settings aangepast, je zou ook de driver nog eens naar default settings kunnen herstellen eventueel?

Heb je wel eens een ander slot op je moederboard getest, en mss het makkelijkst, je vga in een ander systeem testen, kijken of je het probleem meeneemt, dan weet je zo of het een hardware defect is?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Heb de hotfix alleen nog uitgeprobeerd op DX12 mode met nog steeds dezelfde microstutters. De artifacts ben ik niet meer tegengekomen sinds mijn vorige post dus ik hou mijn vingers nog even gecrossed.

Vanavond de nieuwe patch op directx11 api uitproberen :)

[ Voor 14% gewijzigd door PepperNutz op 21-10-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Patch, waarvoor?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Update:

Heb afgelopen nacht een lan party gehad waarbij battlefield gewoon niet meer speelbaar was, gebruikte overigens de nieuwste crimson drivers 16.10. Op St. Quesntins scar kwamen er overal witte licht ballen?? tevoorschijn en zodra je er naar toe keek werd het beeld zwart en moest ik dus steeds richting het oosten van de map kijken :(. Klinkt heel vaag maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Heb nu toch de knoop doorgehakt en een andere PSU gehaald, namelijk de Corsair Rm750i. Deze heeft geen PCI-e Y splitter. Volgens diverse sites kan de Y- splitter under high load voor voltage drops zorgen en en uiteindelijk data corruption.

Hoop dat de nieuwe PSU met individuele PCI-e kabels, lagere voltage ripple waardes en algehele betere bouwkwaliteit het euvel kan oplossen. Heb nu ieder onderdeel in de pc vervangen sinds de eerste waarneming van de artifacts. Als de artifacts blijven komen dan moet er toch gekeken worden naar een RMA voor de gpu.

Voor diegene die meelezen, ik post vanavond mijn bevindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door PepperNutz op 01-11-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:12
Geen idee of dat helpt, ik heb hetzelfde probleem met BF1 op mijn kaart (gtx 1060) maar alleen als ik de settings op de hoogste zet, daaronder nergens last van en ook geen last van in andere games.

Zoals al gezegd is de kans groot dat het probleem bij BF1 ligt, lijkt mij stug dat een kapotte kaart problemen heeft met maar 1 game, dan zou dat voor alle games moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:02
Plus driver kunnen natuurlijk ook bugs hebben,misschien even wachten totdat dar nou voor zijn.
Wat al gezegd is,het is een nieuwe game.

Wel vind ik dat de game al erg goed speelt.En dat heb ik wel eens anders meegemaakt,Bad company 2,heeft b.v altijd vol bugs gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:52:
Geen idee of dat helpt, ik heb hetzelfde probleem met BF1 op mijn kaart (gtx 1060) maar alleen als ik de settings op de hoogste zet, daaronder nergens last van en ook geen last van in andere games.

Zoals al gezegd is de kans groot dat het probleem bij BF1 ligt, lijkt mij stug dat een kapotte kaart problemen heeft met maar 1 game, dan zou dat voor alle games moeten gelden.
Die kans zit erin inderdaad alleen vind het toch frappant dat ik op het internet niks kan vinden van mensen die vergelijkbare problemen hebben m.b.t. battlefield 1.

Ik heb het ook bij andere games. Namelijk bij wow en elder scrolls skyrim special 2016 edition. Bij wow word het water heel soms git zwart en een game restart is nodig om het weg te krijgen, switchen van character dus niet. We hebben wow ook op een andere computer en daar is het nog nooit voorkomen.

Bij Skyrim kwam er tijdens maken van een nieuwe character zwarte laag over het scherm lopen van boven naar beneden, alsof er inkt over het scherm werd gegoten :X . Dit is gelukkig bij één keer gebleven.
Bij wow is het dus zeer incidenteel, bij battlefield gebeurd het iedere play sessie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PepperNutz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:19:
[...]

Die kans zit erin inderdaad alleen vind het toch frappant dat ik op het internet niks kan vinden van mensen die vergelijkbare problemen hebben m.b.t. battlefield 1.

Ik heb het ook bij andere games. Namelijk bij wow en elder scrolls skyrim special 2016 edition. Bij wow word het water heel soms git zwart en een game restart is nodig om het weg te krijgen, switchen van character dus niet. We hebben wow ook op een andere computer en daar is het nog nooit voorkomen.

Bij Skyrim kwam er tijdens maken van een nieuwe character zwarte laag over het scherm lopen van boven naar beneden, alsof er inkt over het scherm werd gegoten :X . Dit is gelukkig bij één keer gebleven.
Bij wow is het dus zeer incidenteel, bij battlefield gebeurd het iedere play sessie wel.
Dat git zwart pronleem heb ik dus met Ark Survival Evolved op mijn laptop, alles mooi en aardig maar het water is compleet zwarte massa maar als je gaat duiken, niks aan de hand |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Update:

Heb met de nieuwe voeding nog steeds zware artifacts :| , hoewel de kaart nu wel minder warm word 57>50 . Heb vervolgens een clean windows 10 instal gedaan en de oudere crimson drivers 16.9.8 erop gezet, wat een oudere driver is voor het hotfix beleid. Bij deze driver waren de artifacts nog erger en kwamen ze al opzetten bij de eerste potje battlefield ipv na het 3/4 potje.

Heb vervolgens Furmark met de qhd preset gedraaid zonder problemen. Handmatige burn in test gedaan van een paar minuten wederom zonder problemen.

Zoals gezegd draai ik andere zware games zoals de witcher 3, battlefield 4 zonder problemen. Kan ik aan de hand hiervan concluderen dat ik gewoon geduld moet hebben tot er wel fatsoenlijke drivers uitkomen voor battlefield 1 of moet mijn kaart RMA sturen, dit omdat andere R9 fury gebruikers er blijkbaar geen last van hebben :? ?

Bedankt voor jullie hulp

ps. voor de geintresseerde, heb recent dit soort artifacts: https://community.amd.com/thread/207068
zie post ''xiimal''

[ Voor 11% gewijzigd door PepperNutz op 03-11-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

PepperNutz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:41:
Update:

Heb met de nieuwe voeding nog steeds zware artifacts :| , hoewel de kaart nu wel minder warm word 57>50 . Heb vervolgens een clean windows 10 instal gedaan en de oudere crimson drivers 16.9.8 erop gezet, wat een oudere driver is voor het hotfix beleid. Bij deze driver waren de artifacts nog erger en kwamen ze al opzetten bij de eerste potje battlefield ipv na het 3/4 potje.

Heb vervolgens Furmark met de qhd preset gedraaid zonder problemen. Handmatige burn in test gedaan van een paar minuten wederom zonder problemen.

Zoals gezegd draai ik andere zware games zoals de witcher 3, battlefield 4 zonder problemen. Kan ik aan de hand hiervan concluderen dat ik gewoon geduld moet hebben tot er wel fatsoenlijke drivers uitkomen voor battlefield 1 of moet mijn kaart RMA sturen, dit omdat andere R9 fury gebruikers er blijkbaar geen last van hebben :? ?

Bedankt voor jullie hulp
Ik heb er geen last van met mijn reguliere Fury (max settings op 1080p behalve motion blur en DoF). Vreemd probleem inderdaad.Wat je misschien nog kunt proberen is de GPU clock constant op max forceren met clockblocker of een iets hoger voltage (hoewel als dat het probleem was de kaart denk ik wel een RMA verdient). En nog even checken of Power Efficiency mode uitstaat in de Crimson settings.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 03-11-2016 10:53 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Gundogan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:49:
[...]

Ik heb er geen last van met mijn reguliere Fury. Vreemd probleem inderdaad.Wat je misschien nog kunt proberen is de GPU clock constant op max forceren met clockblocker of een iets hoger voltage (hoewel als dat het probleem was de kaart denk ik wel een RMA verdient).
Oke bedankt voor uw antwoord d:)b deze neem ik mee. Ik wacht nog tot vanavond als er hopelijk meer reacties zijn, daarna maak ik de beslissing of die RMA gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
[b][message=48990225,noline]
Zoals gezegd draai ik andere zware games zoals de witcher 3, battlefield 4 zonder problemen. K
Het zou kunnen dat deze games je cpu op zo'n manier belasten dat je grafische kaart het minder druk heeft. J CPU is de bottleneck. Omdat er in BF1 méér van de GPU geëist wordt, zou het kunnen dat het daarom daar optreed. Zowel Skyrim als WoW leunen niet heel zwaar op de CPU, waardoor deze daar wel voor de volle 100% ingaat.
Geen waterdichte verklaring, maar als je het zeker wilt weten kun je benchmarken.
Draai bijv. de heaven benchmark eens zonder vsync, als artifacts optreden kun je met bijv. rivatuner de framerate limiteren tot iets van 30 ofzo. Als de artifacts dan ineens verdwijnen, weet je dat het ontstaat omdat je GPU vol aan de bak moet en dat niet goed trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speel je op medium of ultra settings? Zag bij Linus dat ze op medium (of low/normal?) artifacts hadden maar op Ultra niet. Kan zo snel de video niet terugvinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Aikon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:12:
Speel je op medium of ultra settings? Zag bij Linus dat ze op medium (of low/normal?) artifacts hadden maar op Ultra niet. Kan zo snel de video niet terugvinden helaas.

Alstu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
GromuhlDjun schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:03:
[...]

Het zou kunnen dat deze games je cpu op zo'n manier belasten dat je grafische kaart het minder druk heeft. J CPU is de bottleneck. Omdat er in BF1 méér van de GPU geëist wordt, zou het kunnen dat het daarom daar optreed. Zowel Skyrim als WoW leunen niet heel zwaar op de CPU, waardoor deze daar wel voor de volle 100% ingaat.
Geen waterdichte verklaring, maar als je het zeker wilt weten kun je benchmarken.
Draai bijv. de heaven benchmark eens zonder vsync, als artifacts optreden kun je met bijv. rivatuner de framerate limiteren tot iets van 30 ofzo. Als de artifacts dan ineens verdwijnen, weet je dat het ontstaat omdat je GPU vol aan de bak moet en dat niet goed trekt.
Bij bijvoorbeeld de witcher word er maar 40% van de CPU belast and 100% op de GPU, max VRAM is dan 2.7GB. Bij Battlefield zit de CPU tussen de 60-90% en de GPU op 100% met een totale VRAM van 3,7GB. Heb de GPU restricter aanstaan in de opties van Bf om te zorgen dat er niet teveel VRAM word gebruikt.

Ik heb de volgende benchmarks geprobeerd:

*Heaven, FPS en Scores volgens normale Fury X waarden die op diverse sites inclusief tweakers
*Valley, wederom normale waarden
*Furmark, de qhd preset gebruikt en een burn-in test van max 4min en geen artifacts of graphic glitches te vinden.

Kan ik hieruit concluderen dat aan hand van deze stress tests de GPU gewoon in orde is?

Ik ga zo 3D mark Firestrike eens proberen, kijken of daar rare dingen uitkomen.
Aikon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:12:
Ik speel alles op ultra bij alle games. Als ik in battlefield naar high setting schakel blijven de artifacts aanwezig.

[ Voor 11% gewijzigd door PepperNutz op 03-11-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Oke het is dus overduidelijk een AMD driver probleem en ga de kaart dus nog even niet RMA sturen. Zie de volgende link voor de geintresseerde: https://www.youtube.com/watch?v=ggYQ_RkfCs0
En het topic op de battlefield forums waar meerdere AMD gpu eigenaren er last van hebben. https://forums.battlefiel...weird-light-bug-on-amiens

Dat licht heb ik dus ook inclusief de groene en blauwe tinten die over het hele scherm liggen, alleen op de map Amiens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Blijkbaar is het probleem nog steeds niet weg en heb nog steeds volop artifacts.
Heb ook een andere kabel geprobeerd en het probleem blijft. Ook heb ik de core clock verlaagd van stock 1050mhz naar 900mhz, ook dit verhelpt niks. Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, ook ieder onderdeel vervangen van de pc op de gpu na, nieuwste drivers etc.

Moet ik mijn kaart nu RMA sturen? Want ik ben ten einde raad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

PepperNutz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:09:
Blijkbaar is het probleem nog steeds niet weg en heb nog steeds volop artifacts.
Heb ook een andere kabel geprobeerd en het probleem blijft. Ook heb ik de core clock verlaagd van stock 1050mhz naar 900mhz, ook dit verhelpt niks. Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, ook ieder onderdeel vervangen van de pc op de gpu na, nieuwste drivers etc.

Moet ik mijn kaart nu RMA sturen? Want ik ben ten einde raad 8)7
Ik denk dat je de kaart dan met dezelfde snelheid weer terug gestuurd krijgt met de tekst : "Geen defect gevonden" en even onderzoekskosten aftikken.

Zover ik dit topic door lees heb je alleen problemen met BF1, en de rest (zelfs zware benchmarks) doen het wel gewoon, dus lijkt me toch echt dat het aan BF1 ligt (combinatie van driver/game) en niet aan de hardware van de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Nemesizz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat je de kaart dan met dezelfde snelheid weer terug gestuurd krijgt met de tekst : "Geen defect gevonden" en even onderzoekskosten aftikken.

Zover ik dit topic door lees heb je alleen problemen met BF1, en de rest (zelfs zware benchmarks) doen het wel gewoon, dus lijkt me toch echt dat het aan BF1 ligt (combinatie van driver/game) en niet aan de hardware van de kaart zelf.
Bedankt dat u het topic heeft doorgelezen en voor uw antwoord. Dus geen RMA aanmaken en wachten tot er fatsoenlijke drivers uitkomen?
Maar hoe kan het dan dat andere fury gebruikers er geen last van hebben? Kan één specifieke kaart er geen last van hebben terwijl de andere er wel last van heeft met dezelfde drivers en dezelfde omgeving, terwijl beide kaarten gewoon 100% in orde zijn?

Ook lees ik niks over artifacts m.b.t. deze game op het internet alleen bugs etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

PepperNutz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:44:
[...]

Bedankt dat u het topic heeft doorgelezen en voor uw antwoord. Dus geen RMA aanmaken en wachten tot er fatsoenlijke drivers uitkomen?
Maar hoe kan het dan dat andere fury gebruikers er geen last van hebben? Kan één specifieke kaart er geen last van hebben terwijl de andere er wel last van heeft met dezelfde drivers en dezelfde omgeving, terwijl beide kaarten gewoon 100% in orde zijn?

Ook lees ik niks over artifacts m.b.t. deze game op het internet alleen bugs etc.
Zoals zo vaak met PC's kan het vanalles zijn, vaak is het een combinatie van bepaalde dingen die een probleem als gevolg hebben.

Andere Fury gebruikers kunnen misschien (iets) andere settings gebruiken (ingame, of instelling bij de driver zelf), achtergrond programma's die meedraaien, andere hardware (CPU wel/niet overgeklokt, ander moederbord, enz enz).

En er kan ook een verschil zitten tussen kaarten met dezelfde chip, zelfs bij kaarten van hetzelfde merk (kon je bijvoorbeeld zien met dat gedoe bij de GeForce GTX1070/1080 waar de ene Micron en de andere Samsung geheugen had, die met Micron hadden soms last van artefacts).

Maar zoals ik al zei, het gegeven dat jouw kaart alleen problemen geeft bij BF1, en niet bij andere programma's en games, denk ik dus dat daar ook het probleem ligt.

En RMA afdelingen (afhankelijk van de shop, en wie de RMA behandeld) maken zich er soms ook erg makkelijk vanaf. Maar in dit geval lijkt het me vrij zeker dat de kaart gewoon retour word gestuurd omdat die bij andere dingen dan BF1 geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Niet online
Nemesizz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:17:
[...]

Zoals zo vaak met PC's kan het vanalles zijn, vaak is het een combinatie van bepaalde dingen die een probleem als gevolg hebben.

Andere Fury gebruikers kunnen misschien (iets) andere settings gebruiken (ingame, of instelling bij de driver zelf), achtergrond programma's die meedraaien, andere hardware (CPU wel/niet overgeklokt, ander moederbord, enz enz).

En er kan ook een verschil zitten tussen kaarten met dezelfde chip, zelfs bij kaarten van hetzelfde merk (kon je bijvoorbeeld zien met dat gedoe bij de GeForce GTX1070/1080 waar de ene Micron en de andere Samsung geheugen had, die met Micron hadden soms last van artefacts).

Maar zoals ik al zei, het gegeven dat jouw kaart alleen problemen geeft bij BF1, en niet bij andere programma's en games, denk ik dus dat daar ook het probleem ligt.

En RMA afdelingen (afhankelijk van de shop, en wie de RMA behandeld) maken zich er soms ook erg makkelijk vanaf. Maar in dit geval lijkt het me vrij zeker dat de kaart gewoon retour word gestuurd omdat die bij andere dingen dan BF1 geen problemen geeft.
Erg bedankt voor uw uitgebreide antwoord +1 Dit steld mij erg gerust :)
Ik ga geduldig wachten op nieuwe drivers en game updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halodag2
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo,

Ik weet dat het al 4 jaar geleden is dat hier voor het laatst is gepost, maar ik heb nu hetzelfde probleem en vroeg me af of uw probleem al verholpen was en als dat zo is ,hoe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
halodag2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
Hallo,

Ik weet dat het al 4 jaar geleden is dat hier voor het laatst is gepost, maar ik heb nu hetzelfde probleem en vroeg me af of uw probleem al verholpen was en als dat zo is ,hoe?

Alvast bedankt.
Klok het geheugen van de gpu flink terug met msi afterburner.
Is het probleem in het spel weg dan is je geheugen niet stabiel op standaard snelheid.
Pagina: 1