Kort geleden heb ik een TV aangeschaft, namelijk de LG 49LF510V. Er van uitgaande dat hier wel een audio output op zat. Nu eenmaal de TV binnen is, blijkt dit helaas niet zo te zijn. Ik heb zelf wat speakers staan (Logitech X540) die aangesloten kunnen worden middels 3 x 3.5 mm jacks (front, rear en center) en nu wil ik graag geluid over die boxen krijgen als ik naar een film kijk. Een film kijken doe ik via een Chromecast, dus beeld en geluid komt binnen via HDMI.
Mijn vraag
Is er een kwalitatieve/goedkope optie om HDMI te splitsen naar HDMI en 3x 3.5 jacks, zodat ik mijn films met 5.1 geluid over mijn boxen kan horen? Ik heb nu een tijd op het internet zitten rondstruinen, maar kan nog niet echt een goede oplossing vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Vanuit mijn Google Chromecast komt het beeld (HDMI dus).
Naar de TV (LG 49LF510V).
Speakerset waarover ik het geluid wil hebben is Logitech X540 (3x 3.5mm jack)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht op HDMI extractors, maar ik kom ze alleen maar tegen die extracten naar 1x 3.5 mm jack, of naar een optical/spdif output.
Een apparaat als dit lijkt me ideaal, als ik die ook naar 3x jack kan krijgen, ook zitten hier meerdere HDMI inputs op, wat ik misschien nog nodig ga hebben, maar is nu niet belangrijkst. Ik heb dan wel weer gezocht om spdif naar 3.5 mm te krijgen (bijvoorbeeld deze), maar vraag me ook af of ik dan niet veel ga inleveren op kwaliteit als ik steeds maar dingen aan elkaar blijf koppelen.
Mijn vraag
Is er een kwalitatieve/goedkope optie om HDMI te splitsen naar HDMI en 3x 3.5 jacks, zodat ik mijn films met 5.1 geluid over mijn boxen kan horen? Ik heb nu een tijd op het internet zitten rondstruinen, maar kan nog niet echt een goede oplossing vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Vanuit mijn Google Chromecast komt het beeld (HDMI dus).
Naar de TV (LG 49LF510V).
Speakerset waarover ik het geluid wil hebben is Logitech X540 (3x 3.5mm jack)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht op HDMI extractors, maar ik kom ze alleen maar tegen die extracten naar 1x 3.5 mm jack, of naar een optical/spdif output.
Een apparaat als dit lijkt me ideaal, als ik die ook naar 3x jack kan krijgen, ook zitten hier meerdere HDMI inputs op, wat ik misschien nog nodig ga hebben, maar is nu niet belangrijkst. Ik heb dan wel weer gezocht om spdif naar 3.5 mm te krijgen (bijvoorbeeld deze), maar vraag me ook af of ik dan niet veel ga inleveren op kwaliteit als ik steeds maar dingen aan elkaar blijf koppelen.