JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:42:
[...]
Ook voor mij is dit boven budget, ik ben naar de demo gegaan uit algemene interesse. Heb er ook geleerd over het effect van een diffuser. De totale demoset met naim apparatuur zal zo rond de 25.000 euro hebben gelegen, alleen al de 272 streamer kost 5.000 euro.... dan heb ik het nog niet eens over de diffuser en absorber erbij.
Mijn totale setprijs (speakers, kabels, versterker, akoestische aanpassingen en streamer zit zo rond de 7.000 euro). De electra 1028 die ik sinds kort heb, is voor mij de max. Niet enkel vanwege het geld, maar op een bepaald moment houdt het voor mij op en is het goed genoeg. Met de 1028 is het echt genieten, ik ben er heel tevreden mee.

Een verdere echte upgrade zal het dubbele gaan kosten denk ik.
Goeie genade zeg wat een prijzen! Bij zulke speakers horen ook automatisch veel duurdere overige componenten. Maar of dat altijd 'beter' is?? De ene goeie versterker zou opzich niet (veel) anders moeten klinken dan de ander.
Focal werkt nu met Naim, het merk ken ik verder niet, maar McIntosch bouwt toch idioot goede versterkers. Ééntje zelfs ideaal voor de Sopra's 2. McIntosch beweerd dat die versterker áltijd de benodigde 300watt levert aan de Sopra's.
Geen idee of de Naim dat ook doet/deed?
McIntosch is ook een gecombineerde buizenversterker, wellicht had dat het "laag probleem" opgelost? Daar die vaak in het laag wat meer aanwezig zijn.
Dat heb jij al met al heel wat mooi's en duurs staan!;) Ik kom met versterker en speakers niet verder dan een €5500. Heb erg mooie single lead V/d Hul speakerkabels, verder een goede Heco sub. En ik stream via m'n Mac Mini. Ideaal!! Deze heeft een optisch-out. Alles bekabeld aangesloten, omdat dit net ff beter klinkt dan streamen van iPad naar AppleTv.
Ja, moest 'm er ineens bijhebben. Daar waar ik met m'n voorgaande JM Lab 816 InAkustik 25 Jubilee geen laag-problemen had, heb ik ze wel met m'n Electra monitoren. Waarschijnlijk te weinig druk/conusopppervlak?
Ik had een dip bij ongeveer 90 en 60 Hz. (Bij 50Hz wél weer goed aanwezig)
Heb in m'n hangend dressoir een sub kast ingebouwd, zodat de conus naar onderen gericht is. En nu stuk minder last van staande golven.
Verder is de sub van het actieve soort, dus kan ik hem subtiel regelen zodat het geheel zogoed als 0 db is. Dus geen aangedikt laag.
Wat heb je gedaan om de boel thuis akoestisch te verbeteren dan? En hoe doe je dat? Daar heb ik mij nog niet zo in verdiept.